Проблем с FORD ESCORT 1,8 D - модел 1991 г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
stanef
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Проблем с FORD ESCORT 1,8 D - модел 1991 г.

Мнение от stanef » 18 фев 2006, 19:51

Здравейте колеги,
От два дни имам сериозен проблем.
Карам форда от 4 години. До сега съм нямал никакви сериозни проблеми. И в най-големите студове палеше. Преди два дни както си карах изгасна. Нафта има. Акумулатора върти но немога да го запаля. Пробвах всичко каквото знам но уви.
Моля, кажете от къде да започна или добър и приемлив ценово сервиз.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 18 фев 2006, 19:55

На дизела му трябва нафта,силен ток и свещи и няма начин да не запали.Но при теб щом се е случило в движение...Единственото нещо което се сещам в момента е да е засмукал отнякъде въздух.Проверява се с прозрачни маркучета.

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 18 фев 2006, 20:03

Може и да е въздух наистина, но....на кума ми на Orion-a му е замръзвала нафтата в движение. 1л. бензин+15-20 литра хубава нафта+ток от друг акумулатор за да запали. От тогава сипва бензин, но аз не съм голям привърженик на това.
Ако не е било толкова студено...има хора които разбират и по-добре те да споделят.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 18 фев 2006, 21:31

след като е загаснала в движение ми се струва че най-вероятния проблем е подаването на нафтата:
- засмукала е въздух (но ако си я мъчил доста време да запали би трябвало и да е излязъл !?), помпата ти може и да има възможност за обезвъздушаване !?
- ел.клапана за нафтата, ако имаш имобилайзер - алармата също го управлява и може ако се е скапала (алармата) да не го включва, или самия клапан да се е скапал и да не пуска нафта (провери му и жиците). Това ми се вижда доста вероятно!
- горивния филтър (ама чак да е затлачен !?), обикновенно на него (отдолу) има пробка за източване на водата -може да я развиеш да видиш какво ще източиш (в прозрачна чашка)
- проверил ли си за теч на нафта (по тръбопроводите) ...
- горивната помпа (не дай боже)

то май друго не остана :D

Предполагам че, си проверил дали има нещо в резервоара (не разчиташ само на таблото) :lol:

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 19 фев 2006, 00:12

не слагайте бензин в нафтата по добре е газ за осветление 1л. на 10л. аз карам дизел поне от 15г. всяка зима го правя олеснява паленето и почиства дюзите

stanef
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Благодаря за съветите

Мнение от stanef » 19 фев 2006, 18:40

Колеги благодаря, :D
Ще пробвам. Ако не стане :( пак щте питам.

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 19 фев 2006, 19:40

най-вероятно ти е изгорял стоп-клапана на помпата.Пробва се лесно- включваш на контакт, отваряш капака намираш ГНПомпата, оглеждаш я добре, към нея трябва, да има най-много 3 жици- една от тях захранва въпросния клапан който когато не е под напрежение прекъсва притока на гориво към помпата. Както е на контакт прекъсваш кабела към клапана - трябва да цъка като реле. На мен ми е горял на магистралата :( и то когато бързах много :( :( :( - хубаво че се сетих :idea: да отвия клапана да извадя котвата съвсем, че иначе няма палене.... А без котва няма гасене :D освен на 1-ва със съединител и спирачка едновремено

stanef
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

ЛАГОДАРНОСТ

Мнение от stanef » 22 фев 2006, 19:46

Благодаря на всички колеги които споделиха своя опит.
Научих неща които не съм знаел.
А сега за повредата:
Открих я, ама ме е срам да кажа какво беше.
Скъсан ремък на помпата.
Колко пъти гледах под капака а той си беше на мястото - като нов. След като проверих всичко дето ми казахте, реших да сваля капака
и като го пипнах разбрах че е скъсан.
Благодаря още един път за съветите.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 23 фев 2006, 10:08

А сега де,аз пък за първи път чувам помпата да има ремък.Каква ти е помпата,БОШ или ЛУКАС.Макар че на старият ми ескорт бях отначало с Лукас,а после сложих БОШ.Но тя помпата се зацепва без ремък.Къде стои този ремък който се е скъсал при теб?

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 23 фев 2006, 11:20

Това с ремъка и аз не го рабрах :D

При 1.6Д ремъка задвижваше водната помпа и генератора и няма никакво отношение към запалването (тока идва от батерията) - и да го няма ако ел.клапата пуска нафта и стартера върти - ще запали!

Друг е въпроса дали трябва да палиш двигател със скъсан ремък :D
Затова ми се струва че е направено при скъсания ремък да се блокира запалването:

Когато ремъка е наред и коляновия вал се върти (от стартера или работещ двигател) - на изхода на генератора винаги има напрежение (> 0V), така че единственната (най-вероятна) причина да няма U е : скъсан ремък, а последствиетo е едно: прегряване на двигателя (няма водна помпа)

Така че, ако няма U на генератора - ел.клапата за нафтата се затваря. Това е елементарна защита (само едно реле последователно на веригата на клапата - управлявано от U-то на генератора). Това означава че в момента в който генератора спре и двигателя ще загасне (дори и в движение) . За съжаление при моя 1.6Д/87 нямаше такава защита (късал съм ремък и знам - колата си върви :D - за съжаление :cry: ), може пък от форд да са помислили по въпроса :D

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 23 фев 2006, 12:30

При мен също нямаше такава защита :D
Караш си без ремък и това си е, ако ти е як акумулаторът може да минеш известно разстояние.
При мен само си светна лампата, че не зарежда акумулаторът, иначе си движи колата :D

stanef
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

За ремъка

Мнение от stanef » 23 фев 2006, 21:04

Здравейте колеги,
Ами аз имам два ремъка.
Единият е агренажния, а зад него е другия - за помпата.
Казаха ми, че съм имал късмет, защото е можело след като се скъса ремъка за помпата да скъса и другия, от което следва натрушени бутала, клапани, глава и т.н.
Но то и сега не беше малко - за да се сложи ремъка за помпата се сваля агренажния а той бе на 40 000 км. айде смяна и на него, смяна на ролки, обтегачи, центровка - цял ден и една заплата.
Ама вече сме в движение.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 23 фев 2006, 21:11

Е виж това не го знаех че вторият е за помпата,ама не съм се и замислял де,защо аджеба "ангренажните"ремъци са 2.А доколкото разбрах на Мондео ТДИ са 3.Сега ми предстои смяна и ще видя дали е така.Още от вратата ме подготвиха за 300 лв.,че да видим каква ще излезе :x

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 фев 2006, 22:30

Те ролките май са 3 а ремъците са 4 :((: , по груба сметка - при мен поне!
Небойте се роби Спартак е с вас!

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 23 фев 2006, 22:36

Имаше нещо такова,защо ще ми искат 300 лв. тогава :? Като се случи,аз ще се похваля :lol:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 24 фев 2006, 01:00

На мондеото му сменях ремъците в МП (2004)- труда беше 63лв а комплекта ремъци + ролка от друг магазин за 180лв - така че всичко 243лв. (но да се се забравя инфлацията :lol: )

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 24 фев 2006, 19:09

При мен са два ангренажни ремъци (единият е за помпата) и три ролки. Но нали досега говорехме за ремъка на алтернатора, но както и да е важното е, че си оправил проблема!
Поздрави!

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 09 мар 2006, 18:59

1.8d написа:Имаше нещо такова,защо ще ми искат 300 лв. тогава :? Като се случи,аз ще се похваля :lol:
Готово,днес се случи.Смяна на ремъци и ролки,всичко излезе 320 лв.суха пара :lol:
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 27 госта