Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от JoroM » 23 юли 2009, 20:58

Колеги, купих си немски уред за мерене на компресия, до 21 Бара. Mерих компресията на Орион 91-а, всички цилиндри по 10 Бара(na 160 k km). Мерих и Аудито, всички по 11,5 Бара. Обаче като почнах да меря и компресията на Фокуса се изумих, всички цилиндри по 15,2. Колата е на 180к км. Мерих компресията при горещ двигател, с извадени всички свещи и натиснат до долу педал на газта....т.е. както знам че се прави.
А компресията на Ориона (10 Bara) как Ви се струва, мотора е 1,4/8кл. и се кара само на газ.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от DTM » 23 юли 2009, 21:03

Много е, 15,2 бара. Виж 12-13 бара има вероятност, макар че на такива км е малко вероятно.
Между другото, не трябва ли на студен мотор да се мери компресията?

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от g.taskov » 23 юли 2009, 21:42

Напълно е възможно, но ако колата ти е нов внос и не си сменял масло дано не съм прав на мотора е слагана присадка.При мен беше същото 14.2 при нормални 11атм.При втората смяна на масло 8-8.5 и на ремонт.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от JoroM » 23 юли 2009, 22:16

Никакви добавки няма в момента, колата я карам вече повече от 20к като повечето от минатите км са на газ, Предишното масло беше 5W40 Lukoil, сегашното е 10W40 Мobil(от Метро). На предишното масло бях сложил добавка Sonax против горене на масло, че имах проблем с горенето на масло като бях с 5W30....вече няма проблем, и ми гори значително по-малко маслото отпреди(ok 250gr/1000km)....ама тва да е от добавката....след последната смяна съм минал около 5к. км....ква е тая добавка която и в следващото масло си запазва качествата??? Преди година някъде ходих на майстор да ми мери компресията и си спомням че на неговия уред компресията на Фокуса беше от 12,5 до 13,7 и всички цилиндри имаха разлика....а сега всички са на 15,2 Бара....ебаси и добавката..... :shock:

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от S_C » 23 юли 2009, 22:20

Колко му е сгъстяването на тоя мотор...ако е над 10:1 може и да покаже такова налягане...принципно.Другото е вече ефект от реметализиращи добавки.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от JoroM » 23 юли 2009, 22:29

Според АУТОДАТА, compression ratio = 11

Сега се сетих че след SONAX Oil Enhancer сложих и американска добавка Casite Super Oil Treatment... :roll:

http://www.casite.com/product.asp?prodID=8&prodCatID=2

но както казах това беше в предишното масло, а в новото няма добавки!

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от JoroM » 23 юли 2009, 23:16

Гледам че и на двете добавки пише че подобряват компесията, но на американската пише че се наслоява по частите на двигателя и е устойчива на налягане и температури.....според Вас коя добавка е "виновника", че мисля да сложа една такава на Ориона че тая компресия 10 не ми харесва. Аз предполагам че американската добавка е виновника, интересното е че не пише да има действие определен пробег или и че след смяната на маслото продължава да действа а и струваше някакви смешни 6 лева на Лукоил...

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от AlexP » 24 юли 2009, 09:43

Компресия и compression ratio (степен на сгъстяване) са различни неща. На Ескорта ми компресията беше 14-14.5 бара на всички цилиндри, така че защо 15.2 да не е възможно. Това може само да те радва. На бензинов Ровър съм мерил компресия 15.5-16.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от JoroM » 24 юли 2009, 10:02

Ее колега ти ме изкара мноо бос. :roll: Аз знам че степен на сгъстяване и компресия са различни неща, писах го тва за степента на сгъстяване = 11 за един колега които попита колко е степента на сгъстяване на този мотор...
Иначе много се радвам на високата и еднаква компресия на Фокуса, чак се замислям да сложа от същата добавка и на Ориона....

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от tankovbg » 24 юли 2009, 10:28

Компресия се мери на студен двигател колега, така че измери отново, но ще си имаш мн.добра компресия, може само да черпиш.

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от Peshe » 24 юли 2009, 11:14

Преди няколко години на Опела,който карах тогава,показа 14,5 -15 атмосфери компресия.И аз като тебе писах из форумите някой да ми каже дали е нормално това или не.И аз като тебе хем си знаех отговора на въпроса,ама питах и разпитвах та дано получа някакво успокоение....Като казваш,че си технически грамотен толкова ли не можеш да приемеш факта,че няма нищо вечно на тая земя и че двигателя ти е поне за смяна или на гумички на клапаните или по-вероятно на сегменти (маслените със сигурност са хванали пътя).А и с тия добавки дето си слагал.....

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от AlexP » 24 юли 2009, 11:46

Компресия се мери при загрял двигател, не при студен. На Ескорта също сложих добавка - QMI SX6000 и за над 100,000км компресията си беше както в началото. Не знам, може и на добавката да се дължи. На Мондеото ми компресията в началото беше около 12.5, но то е от Италия, а там както знаем не сменят маслото много редовно. На него също му сложих от горепосочената присадка и се надявам да се отрази положително, в смисъл да увеличи ресурса на двигателя, щото колата е перфектна и имам намерение да я карам дълго време.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от S_C » 24 юли 2009, 14:28

При 11:1 сгъстяване,14,5-15 атм в цилиндъра са си в реда на нещата.За ремонт ще влезе като падне под 10.Не я мислете тая кола,нищо и няма.Добавките имат само един гаден ефект-мотора умира от раз.Без добавки просто ще си го гледаш 20-30 хил км как се влошава и ще започнеш навреме да си правиш сметката за ремонта.С добавките това се случва за примерно 1000 км.Това им е лошото-в един момент се оказва,че трябва много спешно да направиш ремонта,който е трябвало да бъде направен примерно миналата година.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от AlexP » 26 юли 2009, 10:01

S_C написа:Добавките имат само един гаден ефект-мотора умира от раз.Без добавки просто ще си го гледаш 20-30 хил км как се влошава и ще започнеш навреме да си правиш сметката за ремонта.С добавките това се случва за примерно 1000 км.Това им е лошото-в един момент се оказва,че трябва много спешно да направиш ремонта,който е трябвало да бъде направен примерно миналата година.
Няма логика в това, което казваш, ако добавката е сложена превантивно на здрав двигател, а не да закрепи положението на износен двигател. Ако е сложена превантивно ще увеличи ресурса на двигателя. На предишната ми кола за повече от 100,000км със сложена добавка компресията се запази същата каквато беше в началото.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от S_C » 26 юли 2009, 10:25

Така де...ама "превантивно" добавка никой не слага.Или айде...1% от хората...Слагат се когато колата стъпи с поне две колела в моргата,за да може да се продаде все някак.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от JoroM » 26 юли 2009, 12:59

Според мен добвките се делят на два вида: такива с дълготрайно действие, като тефлоновите(PTFE) или Duralube например, които се наслояват по триещите се части на двигателя и имат примерно 100к км действие, независимо че маслото се сменя те продължават да действат защото са наслоени по метала. Тея добавки съм сигурен че удължават ресурса на двигателя...

А другите са подобрители на маслото които след смяната му вече нямат ефект защото не са наслоени по двигателя, а се съдържат в маслото, и съответно със старото масло изтича и добавката.

На мен точно това ми е чудно: че сложих евтина добавка, (на която не пише както SX6000 че има примерно 50-100k действие), която очаквах само да подобри маслото, а тя явно се е наслоила по частите на мотора. От смяната на маслото(вкл. и филтъра) съм минал над 6к, като от тея изминати км ходих до Италия и се върнах....на връщане колата беше опряла на тампони от багаж, а аз поддържах почти през целия път 150-160 км/час, освен това температурата на въздуха беше 30 гр, освен това карам на газ(а газта отделя по-висока температура от бензина при горенето т.е. двигателя е по-натоварен термично)....ебаси и добавката да издържи на такова продължително натоварване( 23 часа на връщане) с пълна догоре кола и висока скорост....кво да кажа, купих си още една от американската добавка и ще я слагам на Ориона.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 10:55

Колеги ползвам темата, да попитам следното. Компресията в единия цилиндър ми е различна от другите три. Знам си го защото явно имам ударен клапан. (Сменях свещи и парче керамика от старите свещи беше паднало в цилиндъра,ама го прекара). Знам че съм за ремонт на клапани и сваляне на глава с прилежащите му манипулации и т.н. Обаче искам тази събота да отида до морето. До колко мога да карам така или изобщо не е полезно и трябва ли веднага да я вкарвам в бокса? Иначе колата си върви. Сигурно има загуба на мощност и може би завишен разход на гориво. Да отбележа колата се кара на газ. Искам да чуя вашите коментари

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от Penyo63 » 05 юли 2017, 15:14

Компресия се мери само на студен двигател, с развити свещи. С гъстота на електролита мин. 1.23. Тоест гарантирано да може да върти с 250 об/мин. Степента на сгъстяване епсилон се умножава по един адиабатен коефициент и се получава компресия та която се очаква. Така е в нашето село. За другаде Как се мери не знам.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от G2233 » 05 юли 2017, 15:15

Знам как се мери компреси. Въпросът ми е след като има разлика в единия от цилиндрите мога ли така да си обикалям поне още 1000км или моментално да я правя?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Компресия 15,2 на Фокус 1.6....възможно ли е?

Мнение от Penyo63 » 05 юли 2017, 15:41

Ако няма странични вредни ефакти - горене на масло разход на гориво и др. Можеш да си я караш до като започнеш да ги имаш.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта