Скъсан ангренажен ремък

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Braynoff®
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 18 мар 2006, 14:05
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V '94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Скъсан ангренажен ремък

Мнение от Braynoff® » 12 авг 2009, 10:19

Здравейте, колеги.
На връщане от морето скъсах ангренажен ремък. Движех се с около 150 км/ч. Автомобилът е Мондео, бензин/газ, 1,8, 16 клапана, '94-та година.
Според мои приятели ремонтът ще струва между 500 и 800 лв. Моля за вашето мнение относно стойността на ремонта и частите, за да си направя сметка дали си струва въобще да правя ремонт или да продавам/разкоствам колата.

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от sangals » 12 авг 2009, 10:59

Исках да взема 2.0 Мондео,но ми препоръчаха 1.8(бензин)-понеже при късане на ремък не се срещали буталата с клапаните!?Не съм сигурен,дано не се изложих!Ти колега сигурен ли си!?

Braynoff®
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 18 мар 2006, 14:05
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V '94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от Braynoff® » 12 авг 2009, 12:04

Ремъкът е скъсан със сигурност. Относно това дали ще се налага шлафайне на глава, нови клапани и т.н., вероятността е 99%, но просто не съм я карал на майстор, за да отваря и да провери какво е състоянието.

Потребителски аватар
vonnn
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от vonnn » 14 авг 2009, 14:40

Какво стана колега,отваря ли я да видиш какви са пораженията :?:
Изображение

Потребителски аватар
alfista
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от alfista » 17 авг 2009, 23:07

Не я е отварял още,махнахме само капака на клапаните,валовете са в положение всички клапани затворени което ни дава малко надежда ,че може да му се е разминало на колегата.Искаме да пробваме като сложим новия ремък да ли има компресия и тогава ще го отваря.Молбата ми е някой ако си е сменял ремака сам,да подскаже какви са тънкостите при смяната,да ли може да стане и без спец инструмента който го дават в ръководството.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от disc » 18 авг 2009, 00:32

Разбира се че може и без специалният инструмент!
Просто се убедете, че всички белези са на място (на разпределителните валове поставете метална шина, винкел или доходящ метален обект) и поставяйте ремъка. Но според мен ще има криви клапани (най-малко) и без ремонт няма да ти се размине. Ако е малкият дявол (само няколко криви клапана) ще се разминеш с около 200-300 лв. за нови клапани, пасване на клапаните, нови гарнитури и труд. Но ако има и пробито бутало/бутала (много слабо вероятно, но все пак вероятно) ремонта ще набъбне до по-сериозна сума от порядъка на 800+ лв.
Според мен си заслужава да се сменят кривите клапани, останалите здрави да се препаснат и да се сглобява. При по-големи поражения, направо търси двигател от морга или автомобил на части - монтираш и караш :)
Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
alfista
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от alfista » 18 авг 2009, 16:40

Днес тръгнахме да слагаме ангр. ремък,но не успяхме да махнем долната кора.Неможахме да отвием шайбата на кол.вал,къде и как се хваща контра на кол.вал и с нормална или обратна резба е болта :oops: .

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от orlinm » 18 авг 2009, 18:18

Болта е с нормална резба.
Контра се хваща малко трудно, единия начин е да откачиш стартера и да законтриш зъбното колело, което той върти като напъхаш отверка в зъбците му и я държиш докато другия отвива. (терсене е).
Чувал съм (но само съм чувал), че може да се законтри и като колата е на скорост и единия човек държи спирачката здраво натисната.
Най-добрия начин е с подходящ инструмент де - хубаво "камъче", дълъг удължител (че да излезе извън калника чак) и лост с дълго рамо - така става на 100%, но рядко някой има чак такъв инструмент.

Успех колега, кажи после по кой начин си го отвил, че тоя болт винаги прави проблеми.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от S_C » 18 авг 2009, 19:47

Ако не е автоматик или безстепенна кутия,"контра" се дава с включване на първа скорост и дърпане на ръчната.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
alfista
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от alfista » 18 авг 2009, 20:43

orlinm написа:Болта е с нормална резба.
Контра се хваща малко трудно, единия начин е да откачиш стартера и да законтриш зъбното колело, което той върти като напъхаш отверка в зъбците му и я държиш докато другия отвива. (терсене е).
Чувал съм (но само съм чувал), че може да се законтри и като колата е на скорост и единия човек държи спирачката здраво натисната.
Най-добрия начин е с подходящ инструмент де - хубаво "камъче", дълъг удължител (че да излезе извън калника чак) и лост с дълго рамо - така става на 100%, но рядко някой има чак такъв инструмент.

Успех колега, кажи после по кой начин си го отвил, че тоя болт винаги прави проблеми.

Това за стартера и аз си го помислих,след като огледах от всякъде и не видиях да има отвор през който да се стигне до маховика.
За съжаление нямах никакви подходящи инстументи да развия болта на шайбата,пробвах с ключ но е доста неудобно и утре ще взема гедоре да се пробваме.
S_C написа:Ако не е автоматик или безстепенна кутия,"контра" се дава с включване на първа скорост и дърпане на ръчната.
Колега, пробвахме на 5 скорост и на спирачка,но ми се струва ,че е доста стегнат болта и съединителя ще превърти.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от S_C » 18 авг 2009, 23:29

Да превърти съединителя...Е това е технически невъзможно.Няма как.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от noface » 19 авг 2009, 12:35

Искал е да каже че боксува предполагам.Не на 5-а на 1-ва колега.Има и друг начин- лягаш под колата да ти е удобно един здрав ключ и някой якичък да държи гайката на коляновия вал,друг само лекичко цъка на стартера,възможно на-бързото цъкане-само така отвъртях на един пасатор този болт.
Човека който го направи е отвъртял не 1 или 2 такива-стартер до сега не е преебал или да е изронил зъби на маховик примерно ;;):
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от Danchev » 19 авг 2009, 21:39

За да се отвият ролките на коляновият вал най - добре е да се зацепи маховика. Като легнеш под колата точно между мотора и кутията от долната част има планка хваната с 3 болта, болтовете сочат към кутията. Развърташ, махаш планката и маховика се показва, зацепваш с щанга, голяма отверка или нещо друго здраво и си готов.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
alfista
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от alfista » 20 авг 2009, 22:35

Сменихме ремъка,но главата е за сваляне :evil:

waffen
потребител
потребител
Мнения: 145
Регистриран: 15 сеп 2007, 22:32
Модел на автомобила: Мondeo 2.0TDCi 02г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от waffen » 21 авг 2009, 00:29

Колега намери или си купи си "ударна отвертка" доказан инструмент. Ще ти трябва и за в бъдеще. Знам че се продават в Бриколаж. Успех с ремонта.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от disc » 21 авг 2009, 00:29

alfista написа:Сменихме ремъка,но главата е за сваляне :evil:
:?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от noface » 21 авг 2009, 11:17

Е хубава работа,не се ли сетихте да отвие капака на клапаните-10 болта да са най-много и щяхте да видите как са клапаните,повдигачи кобилици и всичките му там джаджи.Сега вече сте го свалили предполагам.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
alfista
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от alfista » 21 авг 2009, 23:11

S_C написа:Ако не е автоматик или безстепенна кутия,"контра" се дава с включване на първа скорост и дърпане на ръчната.
Ръчната не е задължителна,мондеото е с предно предаване :wink:
S_C написа:Да превърти съединителя...Е това е технически невъзможно.Няма как.

Технически съединителя е възможно да превърти(да приплъзне) примерно ако е за 180 Нм а болта е стегнат с 200 Н.м,за справка маи на Берлингото дизел се стяга с 240Н.м :wink:
noface написа:Искал е да каже че боксува предполагам.Не на 5-а на 1-ва колега.Има и друг начин- лягаш под колата да ти е удобно един здрав ключ и някой якичък да държи гайката на коляновия вал,друг само лекичко цъка на стартера,възможно на-бързото цъкане-само така отвъртях на един пасатор този болт.
Човека който го направи е отвъртял не 1 или 2 такива-стартер до сега не е преебал или да е изронил зъби на маховик примерно ;;):

На 5 скорост се отвива защото е най-директна,на първа ще трябва да направиш 3,ХХ оборота празен ход за да почнеш да отиваш :wink: и то ако си натиснал спирачката 8) .
noface написа:Е хубава работа,не се ли сетихте да отвие капака на клапаните-10 болта да са най-много и щяхте да видите как са клапаните,повдигачи кобилици и всичките му там джаджи.Сега вече сте го свалили предполагам.
Според теб как сме го зацепили ,без да махнем капака на клапаните :lol: ,ако искаш ела да кажеш какво е състоянието на клапаните ,капака е махнат :roll: .

Не се заяждам просто малко светлина по въпроса :wink:

Потребителски аватар
vonnn
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от vonnn » 30 авг 2009, 13:08

Какво стана с Мондеото,докъде я докарахте :?: :idea:
Изображение

Потребителски аватар
alfista
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък

Мнение от alfista » 30 авг 2009, 14:10

Ами до никъде,тръгнахме да сваляме главата,но още не сме.Колегата търси глава,ако някои продава да пише.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 89 госта