И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
извинете ме за поредната тема по този проблем, но бих желал да чуя мнения и идеи.
колата я имам от април 2007 - между първа и втора смяна на масло (10 300) долях 2 л. масло. сега предстои втора смяна до момента около 6700 км съм долял 2.3 л. Колата припушва сиво-бял пушек когато я понастъпиш. ако настъпването е рязко - почва и черен (нормално). Под колата е чисто, няма капки, макар че отдолу има омасляване - от какво незнам. интересното е че до момента зимата на 2007 и 2008 палеше - верно трудно, но все пак палеше при -10 -15 градуса с лятна нафта и без каквито и да било добавки. разход на дълъг път 4.5. Компресия не й е мерена и въобще нищо не е проверявано или правено относно палене и състояние на двигател и помпа.
от какво да е проблема?
маслото което слагам е 15/40 елф от варел
вижда ми се редичко обаче. "компетентен майстор" като чу колко масло гори и че пали каза това може да е само форд - те така горят масло а вървят
двигател 1.6 Д
колата я имам от април 2007 - между първа и втора смяна на масло (10 300) долях 2 л. масло. сега предстои втора смяна до момента около 6700 км съм долял 2.3 л. Колата припушва сиво-бял пушек когато я понастъпиш. ако настъпването е рязко - почва и черен (нормално). Под колата е чисто, няма капки, макар че отдолу има омасляване - от какво незнам. интересното е че до момента зимата на 2007 и 2008 палеше - верно трудно, но все пак палеше при -10 -15 градуса с лятна нафта и без каквито и да било добавки. разход на дълъг път 4.5. Компресия не й е мерена и въобще нищо не е проверявано или правено относно палене и състояние на двигател и помпа.
от какво да е проблема?
маслото което слагам е 15/40 елф от варел

двигател 1.6 Д
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
Трябва да смениш гумички на клапани и сегменти, но пак няма гаранция за положителен резултат.
2 литра на 10000 км. е много. Като се замисля обаче е по-добре да даваш по 20 лева за 2 литра масло, отколокото да платиш за сегменти гумички и майстор и пак нямаш гаранция дали ще спре да гори масло.
2 литра на 10000 км. е много. Като се замисля обаче е по-добре да даваш по 20 лева за 2 литра масло, отколокото да платиш за сегменти гумички и майстор и пак нямаш гаранция дали ще спре да гори масло.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
Стари гумички или износени сегменти. Карай си и си наливай масло. Ама премини на по-зимно, на 10в40 - то пак е евтино, но ще върти по-лесно в студ. Освен това е добре да си на някаква смес със синтетика.
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
прави ми впечатление и нещо друго - може и да си внушавам, но ми се струва че в есенно-зимния период (верно е че и тогава карам по-малко) количеството на доливаното масло намалява. сякаш губи по-бавно. това ми се вижда странно, но пак казвам отдолу под колата няма петна
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
Нормално ти е всичко - доливай и при мен беше така. Просто става по студено и гарнитурите "държат"naftova pechka написа:прави ми впечатление и нещо друго - може и да си внушавам, но ми се струва че в есенно-зимния период (верно е че и тогава карам по-малко) количеството на доливаното масло намалява. сякаш губи по-бавно. това ми се вижда странно, но пак казвам отдолу под колата няма петна

Be happy
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
2 литра на 10000мк= 200грама на 1000км, което е направо нищожен разход и не следва да буди притеснения, даже и "гумичките" не са за смяна, въпреки че най-вероятно се дължи на тях, за сегменти изобщо не може да се говори. Когато разхода стане 2литра на 1000км, тогава почвай да се притесняваш.vvasilev написа:Трябва да смениш гумички на клапани и сегменти, но пак няма гаранция за положителен резултат.
2 литра на 10000 км. е много. Като се замисля обаче е по-добре да даваш по 20 лева за 2 литра масло, отколокото да платиш за сегменти гумички и майстор и пак нямаш гаранция дали ще спре да гори масло.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
Градско ли караш? Ако смениш маслото с по-неизпаряемо, може да се намали разхода. Но е малък и въобще не помисляй за ремонт. Само ще развалиш колата.
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
Изключително съм Ви благодарен за бързите и подробни отговори. Благодаря Ви!
Колата се кара около 70% градско (софия)
Колата се кара около 70% градско (софия)
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
Да не грее? Но както и да е, за софийско миизглежда добре да гори толкова масло. На Наско съвета е чудесен, не пипай докато не стане много повече.naftova pechka написа:Изключително съм Ви благодарен за бързите и подробни отговори. Благодаря Ви!
Колата се кара около 70% градско (софия)
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
и аз бях пред същата дилема като тебе понеже и разхода на масло ми е същия с тази разлика , че аз съм на полусинтетика.Може би щеше да ми гори по малко ако не обичах така динамично да минавам от 2-ра на 3-таnaftova pechka написа:Изключително съм Ви благодарен за бързите и подробни отговори. Благодаря Ви!
Колата се кара около 70% градско (софия)


...и друго да добавя....лятото ходих до търговище и след 700 км преход , маслото не беше мръднало нито чертичка.....меря го на едно и също място и чакам едно и също време.Дори климатика беше пуснат ако това има значение.Някой ако може да ми обясни този феномен

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: И ОТНОВО РАЗХОД НА МАСЛО
В града колите горят повече масло. Ако сегментите са добре сработени, в преходни режими или голямо нагряване може да гори масло, а в установен извън града да не го харчи. Също при износване и работа на студен двигател, пак се вдига разхода.
Ако има преразход на масло от прегряването, смяната към друга марка или технология - синтетика примерно - понякога помага.
Ако колата не гори повече от няколко литра на 1000, няма защо да с епипа. Освен цената на ремонта, под въпрос е и качеството на "дреболиите" като центровка и други подобни.
Ако има преразход на масло от прегряването, смяната към друга марка или технология - синтетика примерно - понякога помага.
Ако колата не гори повече от няколко литра на 1000, няма защо да с епипа. Освен цената на ремонта, под въпрос е и качеството на "дреболиите" като центровка и други подобни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта