Страница 1 от 1

какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 12:34
от diesel1.6
Видях това мнение, цитираното по-долу, в друга тема и искам да попитам какво е лошото на горивата в нашия край. Кои параметри не отговарят, и с колко? Съдържание на сяра, цетаново число, механични примеси? Или нещо друго?
Biasa написа:Взимам мнение по въпроса за зареждането. Работя в петролна компания и съм запознат много добре с бг-пазара и предлаганите горива. Това, че караш дизел в на Изток от Румънско-Унгарската граница си е жива лотария каква нафта сипваш. Дали Лукойл или Шел или който и да е зависи от партидата. Късмет...

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 12:44
от peterdi_bg
За дизела не знам, но преди няколко месеца ми продухваха карбуратора и излезе доста вода... не знам колко от нея може да се дължи на конденз или на разреждане на бензина.
Според възрастния майстор водата е от бензина, защото го смесват.
В темата за лошия бензин са описани и други случаи, които говорят в полза на такова твърдение.
Явно все още се намират тарикати, които смятат така да си увеличат печалбите.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 13:07
от peterdi_bg
Мнения от интернет (не твърдя че са верни):

"От 1 октомври бензиностанциите всяка вечер ще отчитат оборота си по електронен път пред данъчните. Връзването на обектите за горива с бирниците се подкрепя от големите играчи в петролния бизнес. Остава новите управници да помислят за малкия редови шофьор, призовават в „Труд". Няма водач, който да не е брал ядове с разреден бензин или дизел. Затова трябва ежедневен контрол и за качеството на горивата."

:arrow: "Прави са колегите, това е следващата и просто задължителна стъпка на финансовото министерство след налагането на ежденевно отчитане на бензиностанциите. Като си караме колите в в други страни на ЕС, те вървят видимо по-бодро, защото горивата там отговарят на стандартите. Тук ни грабят ежедневно чрез разреждане на горивата. Наглед с малко суми но по съвкупност се касае за стотици мириони левове. Имаме си и цяла агенция, която трябва да осъществява ефективен контрол, но тя не си изпълнява задълженията и сме сигурни, че не е безкористно."

Източник

В повечето от другите форуми също се дискутират подобни теми. Пример

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 13:10
от gazetto
Преди един месец си профилактирах дюзите.След профилактиката зареждах само на ЛукОил понеже ми е на път.Вчера отидох пак да ги оправям понеже почна нещо да чука.Майстора ме пита после с кво гориво карам,щот все едно тия дюзи не са барани от поне 10 години.Незнам за вас ма аз съм просто отчаян.Как после да караме по-модерни коли с по - капризни Двигатели! :!: :!:

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 13:31
от nikolovvd
Налагало ми се е да отварям бензиноколонки и няма да ви разказвам какви неща съм виждал. Като се почне от скрити ключета до дистанционно управляеми устройства за манипулиране на работата на електрониката. Някой може да са чували за "помпички" при такситата и като се заблееш настрани и сметката скочила с няколко десетки стотинки. Както се казва нищо ново под небето.
Иначе бензин или нафта немогат да се смесват. Който иска може да опита да го направи. В резервоарите за горива има водна възглавица на дъното, за да не може помпите да засмукват боклуците от дъното и при определено ниво на горивото трябва да се спре работа. За съжаление обаче малките бензиностанции не се съобразяват с това правило и на практика понякога продават вода примесена с гориво. Да не говорим, че трябва да поддържат 20 градуса температура в резервоарите през всички сезони.
От друга страна има химикали, които увеличават обема на горивата. Този начин на измама най-много ни бърка в джобовете, защото гориното от Лукойл се купува на тон, а на нас ни го продават на литър. Масата на горивото зависи само от земното притегряне, но обема се влияе от доста външни фактори. Един от тях е температурата. Които иска може да сметне една цистерна от 20 т колко литра е при -20 градуса през зимата и колко става като се сипе в резервоара на +20 градуса. Затова обикновенно при студено време изчакват 1-2 часа да се стопли горивото в резервоара и тогава започва продажбата. А кой е казал, че наистина е 20 градуса, а не 30. За лятото няма да говорим. Горивото си идва загрято до 40-50 градуса и се пуска веднага в продажба докато не е изстинало в резервоара.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 13:59
от peterdi_bg
Вероятно заради подобни машинарийки отчитащите уреди дават по-големи количества от обема на резервоара когато се пълни догоре - т.е. резервоар 30л примерно да излиза че побира 35. Някъде по форумите четох че средство за проверка е празна туба или кофа с точно определен (и известен на нас) обем.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 16:51
от diesel1.6
Наличието на вода няма нужда да коментираме. То е от конденз в повечето случаи.
Виж, разреждането се случва. Техничеките органични течности нямат акциз и затова може би наливат толуол на банзина, котелно гориво и други на нафтата.

Онези, които са наясно могат да кажат повече. Питам, защото за да смесят с нещо горивото, нали това нещо и то струва пари. Водата не става, тя се утаява на дъното, и не може да се продава на хората. Ако наистина сложат много вода, колите ще се насъберат на в кръг от около километър около бензиностанцията.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 18:29
от MapTo_D
По точно тази тема има сигурно хиляди мнения, всеки казва нещо, но къде е истината точно едва ли някой знае. Аз самия работя на една от реномираните бензиностанции във Варна (не че се гордея с това де, но за момента това е положението :oops: :twisted: ) и честно да ви кажа и аз нямам точно мнение по въпроса. :lol: Общо взето наистина трябва да се случи на хубава партида горива...то е ясно може би на всички че повечето горива идват от рафинериите на ЛукОйл, тук във Варна понякога носят и от базата на Петрол, тогава шофьорите на цистерните сами препоръчват да не зареждам с такова гориво...не знам поради каква причина. По принцип ако се получава някакъв микс от различни смеси освен бензин или дизел примерно той се прави на мястото на товарене на камиона на някой от петролните бази, няма как да стане на самата бензиностанция (в този смисъл бях чел някъде че шефа Иван казал на подчинения си Драган да налива на нощна смяна вода в резервоарите с гориво, при което бях разтресен от смях) :lol: . Доста клиенти българи които живеят в Германия и Австрия това лято си дойдоха с техните коли и просто се поинтересувах какво им е мнението и отговара на всички беше - огромен разход гарниран с малко мощност :cry: Какво да се прави, това ни е държавата, колите станаха по-капризни а горивата си остават лоши, просто можем да се надяваме да не ни сипят някой бъркоч някъде... Относно това че колонките лъжат не съм много съгласен с колегата по-горе...винаги при съмнение в дадената колонка може да поискате да се замери на място, вади се една канта от 20 литра и се сипват 20 литра по брояч на колонката...е колкото и пъти да е имало съмнение за нечестна колонка :lol: толкова пъти кантата показва друго (някой ще си каже сега : е тя кантата е примерно 19 литра...но уви- тя си е маркирана съгласно там някакви стандарти). Общо взето колонките не пускат повече, има си някакви допустими граници на 'грешка' и при нас това е на 20 литра около 30-50 грама по-малко - това по мои си изчисления на око. Какво по-горе казах остава да се надяваме да случваме на горе-долу добра партида, иначе работата става доста дебела...
Хайде живи и здрави всички! _friends_

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 18:49
от diesel1.6
MapTo_D написа:По точно тази тема има сигурно хиляди мнения, всеки казва нещо, но къде е истината точно едва ли някой знае.
Ама аз затова искам да кажа да пишем точно какво им е на горивата - лошо цетаново число, изпаряемост - тежко/леко гориво, механични примеси, сярно съдържание...
Относно добавките - някой търговец на течни въглеводороди трябва да каже дали наливат толуол, екстракционен бензин, авиационно гориво и т.н. От авиационното гориво дизелите са на сметка, не е задължително смесването с неакцизни горива да води до лошо качество.
Разходът на колите в Бг е по-голям и заради пътищата и нервното каране. На немска магистрала се усеща ефекта на въздушен тунел, когато си в колона. Освен това амортисьорите в Бг непрекъснато шават и лапат гориво - което може да е и до няколко процента. Като се добави и нервното и неравномерно каране, има достатъчно причини да се вдигне разхода. Но е безспорно и влиянието на по-тежки горива.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 22:26
от nikolovvd
Най-чести са проблемите с газта за автомобили. Това е така защото като свърши газта си преминаваш на бензин и така до най-близката газостанция, а като си на бензин неможеш да стигнеш с празен резервоар до бензиностанцията. Там обаче в 60 литровата ти бутилка ти пълнят .... 67 литра. Който иска да се опитва да дава обяснения, за мен проблема е ясен - някой е пипал константата на електрониката, защото когато си предават смяната на малките бензиностанции записват данните от механичния брояч, а продажбите стават по електронния.
Да не говорим, че масово през нощта колонките се прехвърлят в автономен режим и продажбите невлизат в фискалната памет на касовите апарати или фискалните системи. Отделна е темата с леката и тежката газ.
Стига ви толкова информация. Да сте сетили да питате като бяхме на Узана.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 16 сеп 2009, 22:56
от MapTo_D
И какъв е извода ? Не пълнете от малки, нереномирани и подозрителни бензиностанции за да няма проблеми...не че е някаква гаранция за качество даже напротив, но все пак... _friends_

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 17 сеп 2009, 02:51
от diesel1.6
Това за малките е вярно, риск са. Има и изключения, но трбва да се знае кога къде е хубаво.
Големите вериги рядко има лоша нафта. Случва се да не заредят зимна навреме, примерно, или после пък да продават от зимната до лятото. А зимната нафта е лоша, губи се мощност и се вдига разхода.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 17 сеп 2009, 14:39
от Revell
Мда, какво ли лошо?!? Като например да ти напълнят 30л газова бутилка (пълен обем) със 30,6л газ и после обесняват че плътността била виновна...ми нали е втечнена тая газ?? добре са я компресирали хората...все едно в бутилка от 1л да си компресирам вода и да събера 1,1 л :shock:

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 17 сеп 2009, 17:27
от tankovbg
това, че правителството затегна контрола на горивата вече дава резултати, бензиностанциите не смеят да купуват контрабандни горива, щото горят яко. Че досега сме карали с контрабандни бъркочи е ясно. От известно време обаче забелязвам значително подобрение мощноста на двигателя ми, днес ходих на 100 км. разстояние и колата летеше, на един баир никога не е вървяла така на 5-та. Дано така да продължава този контрол.

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 17 сеп 2009, 21:58
от pepy1
MapTo_D написа:. Общо взето колонките не пускат повече, има си някакви допустими граници на 'грешка' и при нас това е на 20 литра около 30-50 грама по-малко - това по мои си изчисления на око. Какво по-горе казах остава да се надяваме да случваме на горе-долу добра партида, иначе работата става доста дебела...
Хайде живи и здрави всички! _friends_
по твои може ,по изчисления на шофьори с мнооооого изминати км малко повече ,обаче сещташ ли се за 1 смяна се продавот тонове гориво колко на + прави за бензиностанцията и колко на - за клиентите
принципно

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 18 сеп 2009, 00:18
от MapTo_D
pepy1 написа:
MapTo_D написа:. Общо взето колонките не пускат повече, има си някакви допустими граници на 'грешка' и при нас това е на 20 литра около 30-50 грама по-малко - това по мои си изчисления на око. Какво по-горе казах остава да се надяваме да случваме на горе-долу добра партида, иначе работата става доста дебела...
Хайде живи и здрави всички! _friends_
по твои може ,по изчисления на шофьори с мнооооого изминати км малко повече ,обаче сещташ ли се за 1 смяна се продавот тонове гориво колко на + прави за бензиностанцията и колко на - за клиентите
принципно
принципно се сещам, но си мисля че навсякъде е така-къде по-зле, къде не толкова, все пак някой трябва да лапа от някъде, но както казах има някакви допусними отклонения ако не се лъжа са +- 3 % . Има и друго, когато някой си пълни 10 литра някакво гориво в бутилка от минерална вода, когато бутилката е пълна до гърлото на брояч е 9, 68 литра...примерно, но не съм забелязал да е над или още по близо до 10 л.
П.С. Тези отклонения се отнасят и за газовите колонки, при мен на предишния ми форд ескорт на бутилка 27 литра (на 100 %) си пълнеше по 27,25 , което лично за мен не е лошо, на който не му харесва на другата станция отива и се надява там да не го ''ударят'' със повече от половин литър газ или бензин :lol:

Re: какво лошо има в горивата из Бг

Публикувано: 18 сеп 2009, 10:50
от nikolovvd
След разговор с контролния орган мога да ви дам следената информация:
При първоначално пускане на бензино и газоколонки грешката трябва да е близка до 0 (НУЛА)
При регулярна проверка (на 6 месеца) или след ремонт грешката не трябва да превишава 0.5%.
Това се равнява на 5 мл (милилитра) за 1 литър. Това означава, че при 30 литра газова бутилка грешката трябва да е +/- 150 мл, а при 60 да е +/- 300 мл.
В този случай при наливане на 67 литра в 60 литрова празна бутилка може да попитате дали искат да им платите или да извикате метрологичния контрол.
Специално за Видин проверките се правят по график, като еталона го вземат от Плевен. Така бе поне до 1-2 години, а как е в момента не мога да кажа.
Нали се сещате, че когато проверките се правят по график всичко е в норми, защото го няма елемента на изненадата.

В тази връзка се сещам за разказа на един приятел, който преди години бе инкасатор към енергото (преди да стане ЧЕЗ собственик).
Той ми разказа за един съсед, който щял да се пребие, слизайти от стола докато махал моста на електромера, когато той влизал в къщата да отчете електропотреблението му. :D: