Страница 1 от 1
Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 28 фев 2006, 00:40
от cybernone
Еми сутрин а и като престои колата повече от 30мин, лампата за маслото ми гасне едва след 2-3 секунди след като запаля. Масло има, даже налях малко да го докарам почти до макс.
Та това нормално ли е и как да проверя маслената помпа?
Публикувано: 28 фев 2006, 08:54
от Dundee

И аз от няколко дни забелязвам че сутрин лампата за маслото изгасва след 2-3 секунди. Досега не се бях заглеждал за колко време угасва, но като че ли беше по-бързо.
Иначе двг не гори масло, нивото се спада. Сменяно е преди по-малко от 3 хил. км.
Какво може да означава това забавяне, няколко секунди закъснение на лампата имат ли изобщо значение?
Публикувано: 28 фев 2006, 09:25
от viper
Обикновено става от скапан маслен филтър - клапанчето не работи като хората и маслото се стича обратно в картера... Лечение - нов филтър

Публикувано: 28 фев 2006, 11:17
от MasterBo
Аз имах същият проблем при по студено време. маслото ми беше SAE 15W40 и при по-ниски температури изглежда ставаше по-гъстичко от колкото трябва.
След като го смених със SAE 10W40 вече проблема не съществува. Но при смяна на масло, се сменя и маслен филтър, така че е напълно възможно и да е от филтъра.
Публикувано: 28 фев 2006, 12:10
от mrdds
абе пичове,вън е 0 градуса,това масло се сгъстява и помпата трудно го завърта.Нормално е.Лятото ще се оправи всичко.Или карайте с по тънки масла.Ама ако е над 150 000 мотора ще го изгаря бързо.
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 05 мар 2011, 01:08
от vazi
Колеги и аз забелязах че ми гасне лампата след 2-3 секунди. Наистина ли е нормално за ескорд ? Има ли проблем така колата? Как може да се оправи? Мога ли да си го оставя така?
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 05 мар 2011, 01:17
от Kostadin21
И моята е така.Не се вманиачавайте че секунда е много.До 2-3 секунди е нормално,студено е!Всичко е мислено от инженери и си има аванс,както е и при маслото на пръчката.Гледайте да не карате няколко минути със светната лампа

Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 05 мар 2011, 10:06
от cockyhotty
За бензинов двигател мисля, че е нормално да загасва до 1 сек. след запалването. Проверете си филтрите, визкозитетите и датчика за налягането.
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 05 мар 2011, 10:13
от Alexi
според мен 3 секунди е много и трябва да се търси причината .. при мен загасва мигновено
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 05 мар 2011, 10:16
от vazi
Моята е 1,8 д. И лампата гасне максимум за 3 секунди. Виждам че колеги са писали да се смени масления филтър. Ако го сменя дали ще се оправи? Къде се намира този датчик за налягането на маслото?
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 05 мар 2011, 11:22
от ЯЛТА
Това е една от причините поради която масленият филтър трябва да е оригинален-хубав . Да си стои пълен с масло,когато двигателя не работи, и като се запали веднага да подкачи масло.
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 05 мар 2011, 11:30
от cockyhotty
Филтъра не е задължително да е оригинален, трябва просто да е добро изпълнение. Когато си купувам филтри, винаги ги оглеждам- дали има байпасен клапан в дъното, колко са големи отворите на фланеца му и му оглеждам мембраната. Ако имам съмнения, не го вземам. Свестен маслен филтър е 8-9 лв., а не 3,50 както много пъти са ме офертирали.
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 15 юли 2012, 20:29
от dreadx
Темата е малко стара, но за съжаление ми става актуална всяка година. При предната смяна на маслото сложих маслен филтър Champion (от ЕВРО-07) - това е и препоръчваният маслен филтър според Haynes. Обаче ми направи впечатление, че когато колата престои след запалване лампата за маслото угасва 2-3 секунди по-късно, което меко казано ме издразни.
Четох из форумите - стичало се маслото и да пробвам с друг филтър. Взех един MANN/UNICO FILTER LI 779/43, който се оказа и малко по-малък по обем.
Не знам дали от по-малкия му обем, или от някакви клапани в него лампата започна да угасва съвсем нормално - почти веднага след запалване на двигателя, или още докато въртя на стартер.
Тази година взех KNECHT OC52 (от В&Д АУТО) и се получава почти същият ефект. - Май и този филтър на 500 км. ще отиде в раздел "Подарявам", но все пак можете ли да ми кажете доколко е нормално/ненормално това лампата да изгасва по-късно и много ли са вредни за двигателя тези 2-3 секунди работа без налягане на маслото. Какви филтри ползвате вие и как се държи при вас?
Лошото е, че в тази тема колегата пише, че му го прави и с FoMoCo:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 05#p377431
В някои коли гледах, че филтрите са монтирани вертикално или под наклон, така че дори само от това да задържат маслото. При мен Fiesta 1.1 OHV е хоризонтално монтиран. Има ли други клапани в двигателя, които да предотвратяват стичането на маслото когато двигателят продължително време не работи и които евентуално при мен да не са наред?
Ето и един полезен линк, по който да търсим подходящите за нашата кола филтри от номенклатурата на MAHLE/KNECHT
http://www.opieoils.co.uk/c-1109-mahle-filters.aspx - според който обаче за моята кола е подходящ: OC606
Възможно ли е 'продавач-консултантите' от В&Д АУТО да не са ми дали подходящият филтър? Уж гледаха по някакви каталози.
Взех сега картонената му кутийка и изчетох внимателно всички надписи: OC52 suitable for ROVER GROUP, Taxi, SUBARU, Leone, Subaru 1.8 XT ; equivalent to: SUBARU 420337000 --> никъде не се споменава за FORD.
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 15 юли 2012, 23:25
от HACKO
Да, от филтъра е, марката няма голямо значение, може да се случи на екземпляр от всяка марка. Обаче много се вживяваш, няма нищо страшно от това, че щяла да изгасне 3сек. по-късно, важно е да изгасне, карай си така и да не ти пука.
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 16 юли 2012, 10:03
от urgan
Точно шампион филтрите го правят тоя номер. И аз сложих такъв и прави точно това изгасва след 3-4-5 секунди. Със предишния МАНН нямаше такива неща. И аз се бях навил да го махам ама ще остане за следващата смяна на маслото която наближава

Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 16 юли 2012, 22:23
от dreadx
Може да е проблем на Champion, но има двигатели при които филтрите са монтирани под наклон, така че по естествен път е избегнат проблемът със стичането на маслото. Дали пък продавачите гледат по някакви каталози и ни дават филтър, който наистина може да се завинти на съответното място, но не е мислен за въпросния двигател? На кутийката на последния ми - KNECHT/MAHLE пише, че е за SUBARU.
Във форума на РЕНО имаше подобно мнение. Един човек отишъл да си купи конкретен модел филтър - същия като този, който ползвал до момента.
Продавачът го питал за какъв двигател му трябва и след справка в каталозите му обяснил, че е по-добре да вземе друг. Като и двата щели да станат но за неговия двигател във филтъра имало допълнителен възвратен клапан, който да предотврати стичането на маслото. Човекът взел въпросния филтър и останал много учуден, че наистина лампата за маслото започнала да му угасва много по-бързо при студено палене. Явно е попаднал на компетентен продавач, но не всички са такива и на мен ми омръзна да се чудя всеки път. Затова ми се иска да съберем някакви мнения и опит, за да е ясно кои стават и кои не-съвсем.
Колата е Fiesta 1.1 OHV, след всички пробвани до момента съм доволен от UNICO LI-779/43 на Mann+Hummel GMBH.
Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 16 юли 2012, 23:16
от paci
dreadx написа: ... и на мен ми омръзна да се чудя всеки път ..
И какво толкова се чудиш?
Само една смяна на маслото съм карал Фиестата с нещо различно от Моторкрафт и сега новото име FoMoKo.
"Различното" го взех от магазин от който не съм си купувал нещо лошо
Ядове не съм имал.

Re: Бавно изгасва индикатора на маслото
Публикувано: 18 юли 2012, 13:26
от cockyhotty
Качествен маслен филтър е от порядъка на 12-18 лв. Не може филтъра да е за 5 лв и да е качествен с налични всички необходими клапани. Като съвет мога да дам при покупката на филтър да се оглежда за наличието на 2-та критично важни клапана- клапан против изтичане на маслото (антисифонен клапан) и байпасен клапан предпазващ двигателя при задръстен филтър. Антисифонният клапан представлява гумена/силиконова кръгла мембрана, която се вижда през периферните малки входящи отверстия на филтъра. Байпасният клапан трябва да се вижда в дъното на филтъра през централното изходящо отверстие на филтъра. Ако при огледа и двата клапана са налични, значи филтъра е що годе свестен.
P.S. В България е бъкано с ментета и не трябва да се дава доверие само заради марката. Важното е да се подбере сигурен доставчик на части, за който има добри отзиви и си сигурен че предлага качествени консумативи (

и т.н.)
