Ниски обороти на Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от dankol » 20 сеп 2006, 11:40

Колеги сигурно сте си си отстранили повредите, но аз ще направя едно уточнение за тези обороти. Мойте също са доста ниски. При първоначално запалване 500 об/мин., а после не повече от 750 об/мин. След включване на климатроника падат и под 500. Вчера забелязах, че ми е паднал ограничитела на жилото на този компенсатор и не може да дърпа лостчето на обогатителя на ГНП-то. Никаде няма такова жило, та камоли само ограничителя. Ще се пробвам с някой стругар и ако се получи ще пиша тук.
plamenford написа:нито през лятото,нито през зимата ми вдига обороти работи си на 1000 об/м.,но като включа климатика това жило ми вдига оборотите.
Колега това тракане, според мен го търси от другаде това моторче при мен се намира от дясно (като застанеш с лице към двигатела), под батерията, но то служи само да вдигне оборотите на двигателя при първоначален старт и при вкючване на консуматори, а при теб щом вдига оборотите при включване на климатика значи си е О.К.
paci

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 20 сеп 2006, 12:29

а защо трака като е студена ? Гледах едно Мондео tdi на един познат неговото не трака.Някаде по форумите на FORD четох преди една година точно такава тема но сега неможах да я намеря,там някои пишеше че като трака на студено причината биле еди каква си ,но темата е няма.Зимата така силно ми трака,че трябва да позагрее малко защото иначе няма мощност да тръгне.Та ако някои знае нещо,да помага.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 20 сеп 2006, 15:41

само за информация (моята):
след палене (студен двг.) оборотите са ~900
след 3-4сек се вдигат на ~950 (променя се и звука на двг-то)
при "топло" палене си стоят ~950 без промяна

на практика "нещото" за студен старт - само подава малко допълнително нафта (дърпа жилото) докато е студен двг-то (при мен вдига с около 50об)

ако ПХ е 500 оборота - нещо не е наред !

има регулатор (винт) за оборотите на празен ход и може да се коригира лесно (с отверка :) )

според мен ако при 900-1000об (ако не ги държи: подаваш газ) - пак трака, няма мощност, ... има други проблеми

С две думи: моторчето за студения старт повдига със съвсем малко оборотите (не очаквай от 500 да станат 950!)

да добавя: стария ми орион 1.6Д/87 имаше големи проблеми с паленето/мощността и тракането - оказа се че масления филтър се е запушил ... (старо масло + 2г престой в гаража) :idea:

Потребителски аватар
dankol
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 11 юли 2006, 11:25
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО-98г. комби GIA 1.8 TDI
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от dankol » 20 сеп 2006, 16:36

Mondeo18TDI96 написа:само за информация (моята):
след палене (студен двг.) оборотите са ~900
след 3-4сек се вдигат на ~950 (променя се и звука на двг-то)
при "топло" палене си стоят ~950 без промяна

на практика "нещото" за студен старт - само подава малко допълнително нафта (дърпа жилото) докато е студен двг-то (при мен вдига с около 50об)

ако ПХ е 500 оборота - нещо не е наред !

има регулатор (винт) за оборотите на празен ход и може да се коригира лесно (с отверка :) )

според мен ако при 900-1000об (ако не ги държи: подаваш газ) - пак трака, няма мощност, ... има други проблеми

С две думи: моторчето за студения старт повдига със съвсем малко оборотите (не очаквай от 500 да станат 950!)

да добавя: стария ми орион 1.6Д/87 имаше големи проблеми с паленето/мощността и тракането - оказа се че масления филтър се е запушил ... (старо масло + 2г престой в гаража) :idea:
Колега мога ли да разбера от някъде колко трябва да бъдат оборотите точно: 1-при студен двигател; 2-при топъл двигател; 3-при включване на климатика. Колкото до компенсатора, след като опъна жилото с ръка оборотите се качват даже над 1000.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 20 сеп 2006, 18:39

от книгата за мондео (руски) има само това:
Прикачени файлове
idle.JPG
рег. на ПХ 1.8ТД

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 22 сеп 2006, 18:38

за plamenford Според мене тракането ти е по-вероятно да е от неподходящо масло - например гъсто минерално, което държи "гладен" разпределетелния вал докато не загрее! :evil:
Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 26 сеп 2006, 18:07

карам с полусинтетика на ФОРД

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта