Страница 1 от 2

Ниски обороти на Мондео

Публикувано: 01 мар 2006, 17:54
от electradel
Здравейте!
Имам следния въпрос?
Сутрин и през деня, като е студена колата ми държи някъде около 700-720 оборота.
Като загрее отива до 850 и по-рядко до 900 оборота.
Когато я взех нямаше този проблем и държеше 900 оборота със студен и топъл двигател.
Иначе пали от четвърт и не гасне при тези обороти, но е много дразнещо.
Мислих си, че е от студеното време, но днес е топло и пак е така.
Ако някой е имал подобен проблем или знае за какво става въпрос да помага.
ФОРД МОНДЕО 1,8 TD Ghia

Публикувано: 01 мар 2006, 19:24
от arabiata
Колега,огледай внимателно около системата за студено пускане на двигателя,дали няма паднало кабелче,вакуммаркуче или хлабаво жило!

Публикувано: 02 мар 2006, 12:21
от electradel
arabiata написа:Колега,огледай внимателно около системата за студено пускане на двигателя,дали няма паднало кабелче,вакуммаркуче или хлабаво жило!
Днес огледах двигателя, но нищо разкачено не видях! :!:

Публикувано: 05 мар 2006, 18:23
от mtel11
Според мен е нафтения филтар. Сменян ли е скоро?

Публикувано: 05 мар 2006, 19:01
от electradel
mtel11 написа:Според мен е нафтения филтар. Сменян ли е скоро?
И аз си помислих, че е от него затова го подмених преди 2 седмици.
После си помислих, че е от студеното време.
Наистина, че като се постопли малко държи по високи обороти, но не и както преди.
Днес като запалих държеше 750-760 оборота.
Когато загря отиде до 800 и това е.
А искам да е някъде около 850-900 оборота.

Публикувано: 05 мар 2006, 20:12
от aaleks
Опитай с регулиране на жилото или болчетата покрай него да дигнеш оборотите. Не е решение на проблема, но пък няма да се нервиш, а може и от там да е проблема. Само предположения *00147* .

Публикувано: 05 мар 2006, 21:47
от 1.8d
На Мондеото не знам още как е,там е голяма електроника.Ескорта има специален термоклапан не помпата който помага за студен старт и като си вдигне нужната температура и се изключва.Аз го имах този проблем когато този клапан отказа.Едно че си менеше оборотите и палеше по трудно,друго че помпата тракаше много твърдо 1-2 мин,докато позагрее. А оборотите също се регулираха от лостчето на газта дето е на помпата.Има едно болтче стои като контра и подпира лостчето и то се развива и се завива.Всъщност това дето го казах важи за помпа БОШ,а Мондеото знам че е с Лукас,но както казах то е бъкано с електроника и незнам дали няма да има нужда от стенд.Все пак като махнеш електрониката друготое едно и също така че..... :!:

Публикувано: 06 мар 2006, 15:14
от electradel
Дааааа :-?:
Ще се ходи на ЕЛКОН!

Публикувано: 06 мар 2006, 16:50
от Mondeo18TDI96
Не можах да разбера за каква електроника става дума ...

На картинката ясно е показано как става (при МК2 трябва да е като на МК1)

Сигурен ли си в показанието на оборотомера ?

Публикувано: 06 мар 2006, 18:32
от electradel
Mondeo18TDI96 написа:Не можах да разбера за каква електроника става дума ...

На картинката ясно е показано как става (при МК2 трябва да е като на МК1)

Сигурен ли си в показанието на оборотомера ?
Направо си 10х
Откъде я изкопа тази картинка?
Има ли още такива, ако има давай ги де?
10х
Не знам ще може ли да се регулира студения старт, защото ми подметнаха, че имам проблем с "компенсатора" - не че знам какво е това?
Оборотомера показва към 650-700 оборота при студена кола и 750-780 при загряла.

Публикувано: 06 мар 2006, 20:59
от ivboje
преди да пипаш помпата(дори и настройките на свободния ход) пробвай следното - включи задна и наблюдавай вдигат ли се оборотите - трябва да се вдигат, дори със съвсем малко. Ако се дигат с 100об/мин компенсатора ти е ОК, ако се вдигат с малко - за настройка е ако не се дигат хич - заминал е (компенсатора) - яка пачка :shock: :( :( :( :cry:
Въпросния компенсатор за твоя модел представлява редуктор с елмоторче което опъва второто жило към помпата(първото е от педала на акселератора) обикновено се преебава редуктора - в руските форуми пише че се оправял при кадърен стругар

Публикувано: 06 мар 2006, 21:00
от ivboje
преди да пипаш помпата(дори и настройките на свободния ход) пробвай следното - включи задна и наблюдавай вдигат ли се оборотите - трябва да се вдигат, дори със съвсем малко. Ако се дигат с 100об/мин компенсатора ти е ОК, ако се вдигат с малко - за настройка е ако не се дигат хич - заминал е (компенсатора) - яка пачка :shock: :( :( :( :cry:
Въпросния компенсатор за твоя модел представлява редуктор с елмоторче което опъва второто жило към помпата(първото е от педала на акселератора) обикновено се преебава редуктора - в руските форуми пише че се оправял при кадърен стругар

Публикувано: 06 мар 2006, 21:31
от Mondeo18TDI96
Картинката е от стр. 69 на файла "Ford Mondeo.pdf" (69MB) но е за МК1
Само в този има и за дизел!

Има го на няколко места - пробвай да го свалиш от тук

http://www.clubford.org/portal/componen ... lect/id,2/

(май иска да се регистрираш !?)

Имаше го и в data.bg (ама съм му забравил линка) има го и в някои руски сайтове ...

Публикувано: 07 мар 2006, 17:00
от electradel
Оказа се, че въпросния компенсатор е стъпков електромотор, който управлява въпросната система чрез жило.
Електромотора се управлява, колко да дърпа жилото, от датчик на температура.
При мене този електромотор не функционира както трябва.
Ще търся някакъв втора употреба от автоморгите, защото нов ще е скъпичък.
Дано да е само това, че ще се охарча здраво.

Публикувано: 07 мар 2006, 17:25
от mrdds
колега,в книгата за форд(ескорт)пише че нормаалните обороти на празен ход са от 500 до 950.Пише че повреда има когато оборотите са под 500.Незнам дали за мондеото важи това но мисля че всичко ти е наред.Все пак не ти падат под 500............

Публикувано: 07 мар 2006, 20:36
от electradel
mrdds написа:колега,в книгата за форд(ескорт)пише че нормаалните обороти на празен ход са от 500 до 950.Пише че повреда има когато оборотите са под 500.Незнам дали за мондеото важи това но мисля че всичко ти е наред.Все пак не ти падат под 500............
Сигурно е така, но под 700 оборота започва да вибрира таблото и волана. Това е много дразнещо.
Сутрин при палене двигателя не работи нормално, а доста шумно /трака/.
При потегляне на светофар трябва да се подава повечко газ, за да се компенсират ниските обороти.
Мисля, че това не е нормална работа и затова пуснах темата.
Преди като работеше компенсатора нямаше такива проблеми.

Публикувано: 08 мар 2006, 20:48
от electradel
Проблема е отстранен.
10х
Стъпковото моторче беше клеясало и след разглобяване и раздвижване проработи.
Спести ми 75 лева.
Всичко заработи както трябва.
Сутрин държи около 1000 оборота. Като позагрее пада на 850-900.
Благодаря на всички отзовали се! :P

Публикувано: 14 сеп 2006, 13:28
от plamenford
колеги,темата е малко стара,обаче и аз имам същия проблем.Като е студена колата трака много силно,а като позагрее спира да трака.Ако може някои да пусне една снимка на това моторче или компресор за да разбера каде се намира.Благодаря предварително.

Публикувано: 16 сеп 2006, 08:50
от electradel
plamenford написа:колеги,темата е малко стара,обаче и аз имам същия проблем.Като е студена колата трака много силно,а като позагрее спира да трака.Ако може някои да пусне една снимка на това моторче или компресор за да разбера каде се намира.Благодаря предварително.
Снимка в момента не мога да ти пусна, но моторчето можеш да го видиш къде е, като проследиш къде отива жилото за празен ход.
Като отвориш предния капак ще видиш две жила на газта, едното върви към педала, а другото е това за празен ход.
Като е студена колата колко оборота ти държи?

Публикувано: 17 сеп 2006, 19:47
от plamenford
нито през лятото,нито през зимата ми вдига обороти работи си на 1000 об/м.,но като включа климатика това жило ми вдига оборотите.