Страница 1 от 1
Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 25 сеп 2009, 12:18
от Lenux
От един месец насам забелязвам че във казанчето се появяват мазни петна. Малко по малко започнаха да стават все повече и повече. Вчера Като отворих казанчето цялата вода беше станала на масло (или може би обратното). Обаче маслото в двигателя си е чисто, там не е смесило с вода, а само в казанчето има масло. По пътя на логиката когато кола смеси маслото и водата обикновено водата отива при маслото в двигателя, а не маслото при водата

Колеги, така и така съм тръгнал да сменявам гарнитура на главата и да я шлайфам, но просто искам да попитам тези които знаят- Минава ли вода през скоростната кутия? Колата е Скорпио 2.9 - автоматик. Понеже знам че автоматичните скоростни кутий имат някакъв вид охлаждане, и питам дали през кутията по някакъв начин минава вода. Благодаря за отговорите

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 25 сеп 2009, 13:27
от Tezz
По мой спомени ,на теория,налягането в мазителната система(дали от картерните газове,дали от маслената помпа)е по-високо от това на охладителната система и от там логично при издухана гарнитура(или не дай боже спукана глава)да се е получил този ефект при теб.Като съвет мога да ти дам,преди да смениш гарнитурата и да затвориш главата,просто я провери за пукнатини(в някои случай не става само с оглеждане,трябва и да се надуе главата),ще избегнеш евентуална повторна манипулация по демонтаж и монтаж на главата.Пожелавам ти успех!
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 25 сеп 2009, 17:34
от S_C
Издухана гарнитура,около мястото където маслената магистрала от блока се свързва с главата е общо взето стандартна повреда.Гарнитурите не са вечни.
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 25 сеп 2009, 23:12
от Lenux
Ясно. Благодаря все пак
хм.. а в крайна сметка каква е вероятността през скоростната автоматична кутия да минава водно охлаждане, и от там АТФ-а да е избил във водата ?
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 26 сеп 2009, 08:53
от venom4o
никаква.. защото и да минава то не е свързано с това на мотора.. блок 200 (Онс 2.0) е стандартен блок при 2.0 карбуратор , ефи , нормални тип 9 и автоматични АЛ4Д скоросктни кутии.Охлаждане на скоростите не им трябва... те си имат масло

Най вероятно проблема ти е бил гарнитурата
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 26 сеп 2009, 13:36
от Lenux
Не не.. става въпрос за другото скорпио. То е 2.9 V6 автоматик.
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 26 сеп 2009, 14:47
от S_C
Автоматика е с комбиниран радиатор.За вода и масло.Може и от там да смесва...което е по-лошия вариант,понеже тоя радиатор определено е по-скъп от смяната на гарнитурата.
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 26 сеп 2009, 22:40
от Lenux
Леле ужас.. Някой знае ли поне каде точно се намира този радиатор на скоростната?
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 26 сеп 2009, 22:54
от HACKO
Добре де, защо си се хванал за тази скоростна кутия. Свалете главата вижте гарнитурата, и главата и ако не е оттам, тогава отивай на по-сложната операция.
Радиатора представлява една тръба, която минава през казанчето на нормалния радиатор. Струва ми се доста невероятно точно тя да се спука.
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 27 сеп 2009, 01:40
от Lenux
Защо ли, ами защото напоследък забелязвам че маслото в скоростите от време на време ми намалява.. И от долу никаде не тече. Не, изобщо не съм сигурен дали е гарнитура или скорости, но е хубаво да знам всички възможни проблеми.. Ще се разглабя колата, няма какво. Ще пиша после какво е било

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 27 сеп 2009, 19:34
от Nikola Iordanov
Колега поогледай скоростите би трябвало да имаш тръби или маркучи които излизат от нея проследи ги къде отиват , дали отиват във радиатора или във едно цилиндрично тяло във което влизат и водни съединения . Ако имаш такова тяло то се казва топло обменник и служи да охлажда маслото от скоросната кутия ,вътре е със много търбички през които минава маслото а от външната им страна минава водата която ги охлажда .И когато някоя се спука или изгние смесва маслото със водата .Не подлежи на ремон сменя се с друг . Също може да е вградено във радиатора във едно от казанчетата ,процедурата е същата сменя се целия радиатор.Но има и друга възможност да откачиш маслато от този радиатор и пред него да поставиш друг по малък и да вържеш маслото към него ,ефекта ще е същия . И още един вариянт копуваш си три или четри метра 10 или12 милиметра медна тръба навиваш я на зиг заг колкото е дължината на радиатора като на местата където ще я огъваш трябва да я нагрееш за да не се спука при огъването на двата и края лепиш два накрайника за да можеш по лесно да вържеш маслото ,връзваш я пред радиатора и караш смело. НО ИМА И НЕГАТИВИ когато е много студено водата подгрява маслото и по лесно се превключват скоростите първоначално .А с допълнителния радиятор не се подгрева . >:D<:
Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!
Публикувано: 16 ное 2009, 20:29
от Lenux
Причината се оказа радиатора. Сменихме го но остана проблема с налепите от хидравличното масло по цели блок отвътре.. но не са болка за умиране (: Е доста по-лесно е да смениш радиатора от колкото гарнитурата на главата
