ТУРБО

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 08 мар 2006, 15:46

Че то има ли ТД без интеркулер, бая гореш ще е въздуха който вкарва в цилиндрите, ама знае ли се.
TD и TDi/TDI са различни неща и разликата не е в итенкулера, няко бе бисал по този въпрос някъде.
На фордовете пише TD а не TDI.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 08 мар 2006, 16:03

Ами има и коли с турбо без интеркулер - и то доста :wink:

:twisted:

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 08 мар 2006, 18:45

aaleks написа:Че то има ли ТД без интеркулер, бая гореш ще е въздуха който вкарва в цилиндрите, ама знае ли се.
TD и TDi/TDI са различни неща и разликата не е в итенкулера, няко бе бисал по този въпрос някъде.
На фордовете пише TD а не TDI.
Именно TD пише, не TDI (щом I е за интерколер не знам каква е разликата щом не е това :-) ), а и няколко пъти е ставало въпрос, че няма Ескорт до 98-ма с интерколер. В тая връзка в неделя обиколих Горубляне и там нямаше Ескорт без надпис TDI на стъклото (от продавача), та ми стана интересно, спекулират ли хората, не са наясно ли, или аз не знам някоя подробност. :D

Потребителски аватар
Rud
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 ное 2005, 16:51
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rud » 08 мар 2006, 21:28

Ами аз не разбирам от двигатели,но всички които са го виждали ,вкл. и майстори,така казват,че е TDI,a и аз съм чувал,че има Ескорти TD и TDI,90 коня е иначе,ако това може помогне като информация :)
Който си има късмет,като се ожени още на втория ден му се ражда дете!

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 08 мар 2006, 21:48

Колеги не се излагайте
Разбира се, че има Ескорти с интеркулер. Мотора е същият като на Мондео 90 коня96 (66 kW) с турбо и кулер. Кулера се намира най - отгоре на мотора и би го забелязал и слепец.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 09 мар 2006, 12:20

  • "За теб разликата между TD и TDI в интеркулера ли е?
    Като оставим на страна, че има и турбодизели (TD) с интеркулер, има една доста по-съществена разлика. А тя е, че TDI (Turbodiesel Direct Injection) e с директно впръскване на горивото. Само от това следва по-висока ефективност на двигателя, по-голяма икономичност и по-висока мощност.
    От друга страна обикновения TD е по-евтин и лесен за поддръжка."
Изплагиатсвано 1:1 от Смок™

Мисля, че надписа TDI е запазена марка на VW, но гаранция Франция.
За TD и интеркулера Brock е прав, но имам предвит за написането от apock, че Ескотите нямали интеркулер!

А това е интеркулера при мен!
Прикачени файлове
img_7003.jpg
Не е парно, не е и климатик, а е итеркулер!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 09 мар 2006, 12:35

Явно не съм събрал достатъчно информация, или не съм виждал.
Моят няма, и всичко които съм виждал нямат такова нещо. Приятел майстор твърдеше, че нямало Ескорт до 98-ма с интеркулер и ако това не е така (гледам, че твоето е Mondeo)..... очевидно не е бил прав.
Както съм написал и в предния си пост - явно не съм наясно с тази подробност.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 09 мар 2006, 14:40

Извинявам се, ама имам питане до "aaleks" (щото не е по темата): Това снимка на твоето двг ли е ? ако да - какво е това маркирано с зелено на снимката (вкл. след възд. филтър и мафа) ?

Честно казано ме домързя да сляза да погледна моята - ама почти съм сигурен че тая "екстра" и липсва (а ако я има ше е голям :oops: )!

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 09 мар 2006, 22:16

TDI е запазена марка на 'VW group' , TDCI на Форд, dci на Рено , HDI на Пежо-Ситроен, това са за дизелите с помпа дюза или Common Rail, а за по старите атмсферни май си бяха само ТД и Д ;)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 10 мар 2006, 09:47

Mondeo18TDI96 написа:..............................quote]

Снимката е от моя двигател, имам и по големи. Това "нещо" вътре е кухо, сигурно играе роля на компенсатор за въздух /когато се развихри турбото/ и е свързано след МАФ сензора може и на него да влияе, т.е незнам със сигурност за какво точно служи.
Warren-G написа:.......................... а за по старите атмсферни май си бяха само ТД и Д ;)
С атмосферно пълнене са Д , нямат турбо.
А ТД не са атмосферно а с принудително пълнене. ;):
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 10 мар 2006, 09:51

Моят има интеркулер. Като тоя от снимката на мондеото е.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 10 мар 2006, 13:01

това е снимка на моето двг. наистина онази кутия (в зелено) я няма
(мойто е от последните VI.96 а от VII.96 почват МК2, така че може да им е свършила пластмасата (икономии ...)... :D )

Някъде май четох че кутията е всъщност резонаторно гърне (!?)
( сигурно дава "бас" на турбината :D )

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 10 мар 2006, 16:38

Резонатор се казва!
Има го и на моята кола, но е с друга форма.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 мар 2006, 16:54

По скоро е разширител....резонатора е за малко по-други цели :wink:

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 мар 2006, 17:03

Според мен изравнява пулсaцията на потока преди турбото
*00147*

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 мар 2006, 17:08

Обикновено такъв тип свръзки - от малък в голям диаметър се използват за сваляне/изравняване на налягане....

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 10 мар 2006, 18:42

на това определено му викат "резонатор" (картинката е от бензиново мондео)


Най-накрая му намерих някакво обяснение:
===
The air intake system consists of several
plastics components designed to eliminate
induction roar as much as possible. The air
intake tube (opening behind the direction
indicator/headlight assembly) is connected,
via small and large resonators located under
the front left-hand wing, to the air cleaner
assembly in the engine compartment. Once it
has passed through the filter element and the
air mass meter, the air enters the plenum
chamber mounted above the throttle housing
and inlet manifold; the resonator mounted in
the engine compartment further reduces noise
levels.
===

С две думи "редуцира шума", явно моето звучи по ТУРБО :D

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 30 мар 2006, 16:20

В книгата за експплоатация на форд мондео пише, че за да нямате проблем с турбото т.е. да ви служи по дълго време никога не гасете мотора на високи обороти, защото лагерите на турбото остават без мазане т.е сухо триене. Оставете мотора да падне на минималните си обороти , изчакайте 2-3 сек. и изключете от контакт. Така правя аз.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 мар 2006, 21:42

vasilev написа:В книгата за експплоатация на форд мондео пише, че за да нямате проблем с турбото т.е. да ви служи по дълго време никога не гасете мотора на високи обороти, защото лагерите на турбото остават без мазане т.е сухо триене. Оставете мотора да падне на минималните си обороти , изчакайте 2-3 сек. и изключете от контакт. Така правя аз.
...също и избягвайте екстремното спиране от висока скорост (ако може), ефекта е както по-горе...

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 31 мар 2006, 09:26

kEFi написа:...също и избягвайте екстремното спиране от висока скорост (ако може), ефекта е както по-горе...
Понеже досега не съм карал кола с турбо и някои неща са ми неясни. Например: свикнал съм да минавам на по-долна предавка с междинна газ и да спирам повече с тягата на двигателя, отколкото със спирачки. Това изфорсиране дали е вредно по някъкъв начин за турбото?
И още нещо (което ми е малко странно) - като че ли ако дам междинна газ обратната тяга на двигателя не е толкова голяма както ако вкарам предавката направо. Някой да има такива наблюдения?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 115 госта