Страница 1 от 3

ТУРБО

Публикувано: 01 мар 2006, 23:28
от pepino
както си карах и ми се исфорсира мотора до 5000 оборота.казаха ми 4е е от турбото.как мога да разбера като копувам турбо втора ръка дали е читаво?и вузможно ли е от това да ми скъса шпонка на коляновия вал?

Публикувано: 02 мар 2006, 08:03
от apock
Сигурен ли си, че е от турбото? А вие ли?
Хич не ти трябва турбо втора ръка.
Много е рисковано да направиш такава покупка, без да го отвориш.
Защо не рециклираш твоето? По-евтино ще ти излезе и ще му знаеш състоянието. Ако не вие, може да ти излезе и много по-евтино от рециклиране.
Не се вижда от къде си, ако си от София звънни ще ти обясня къде аз оправих моето - 0877 140065

Публикувано: 02 мар 2006, 08:24
от arabiata
Колега,според твоето описание и аз мисля че може да е турбото.
Но преди да демонтираш и рециклираш обеди се напълно че е то!

Публикувано: 02 мар 2006, 09:08
от viper
Мисля, че е абсолютно безмислено да пипаш турбото. По-добре погледни управлението на мотора.... :idea:

Публикувано: 02 мар 2006, 09:15
от Mondeo18TDI96
Как може турбото да вдигне оборотите !?

Нали за да се върти, на турбото му трябва изгоряла нафта (изгорели газове), само с въздух няма да стане - с две думи без подаване на нафта как ще стане !?!?

По скоро проблема е в горивната помпа !

Публикувано: 02 мар 2006, 18:00
от aaleks
pepino през другота време колата държили се нормално. Усещаш ли кога се включва тубото, здраво ускорява след 2200-2500 оборота.

Публикувано: 02 мар 2006, 20:57
от arabiata
Колеги,турбото вдига оборотите като му изпуснат уплътненията и качи масло във всмукателния колектор!!!!!!!

Публикувано: 02 мар 2006, 21:24
от Mondeo18TDI96
Искаш да кажеш, че маслото (влязло с въздуха през турбото) е допълнителното гориво което изгаря в цилиндрите и вдига оборотите - (дизелов вартбург :D ) - така вече ми изглежда логично!

Обаче на колегата проблема явно е сериозен :(

Публикувано: 03 мар 2006, 08:21
от buhap
pepino
Я кажи за шпонката на коляновия вал .ТДИ-тата се управляват от еку
.Да не прави то мизерии

Публикувано: 03 мар 2006, 08:39
от Mondeo18TDI96
НЯМА 1.8TDI (преди 2001, то и след това няма щото не ги правят), което да има ECU !

Всичко се у-ва от помпата (механично)!

единственния компютър е за контрол на изгорелите газове...

Публикувано: 03 мар 2006, 19:38
от arabiata
За жалост често се случва маслото да вдигне оборотите,понякога и със сериозни последици/изскочила биела през блока,смачкани ламарини/.

Публикувано: 03 мар 2006, 20:36
от Mondeo18TDI96
Нищо чудно и в тази ситуация двг-то да не ще и да гасне (да я кара само на масло). То и нищо не може да му ограничи оборотите, доколкото знам турбината стига до 120K rpm... Помпата поне има макс. дебит, а турбото може да вкара колко си масло иска (то и масло има - 4.5л горещо). ... двигателя може да вдига обороти и до саморазрушаване ...
а ако вкара и повечко масло в цилиндрите, работата отива в съвсем в канала...

В руските сайтове бях чел че ново турбо струвало около 1500 USD !?
Никой не препоръчва купуване на старо, защото не се знае колко живот му е останал - освен ако цената му е съвсем символична.

Публикувано: 04 мар 2006, 11:06
от fiestaracing
:D Преди 2 дни на мой познат се случи същата мизерия,само че кара PEUGEOT 205-1.9d-95г.(тип курник)!!!Мототра самопроизволно се форсира до обороти при които започва даже да трещи!!!Оказа се ГНП!!!Подава циклова порция гориво много над необходимата!!!Не пали на стартер,само на дърпане-обаче АКО запали за секунда-две оборотите стават катастрофални!!!Гаси се само на скорост+спирачки!!!Но варианта със "самозахранващото" се турбо с масло е също много вероятен!!!Виждал съм FIAT TEMPRA с пръснат блок поради тази причина-красива гледка!!!Счупена и зверски нацепена глава,пръснат блок(със стърчащи от него мотовилки-2бр.) и скъсан колянов вал-ЕДНОВРЕМЕННО!!!
Кофти работа!И моето мнение е рециклаж!!!Поне след това хората дават известен пробег гаранция през който можеш да си караш спокойно!!!
Моите съболезнования колега!!! :?

Публикувано: 04 мар 2006, 13:47
от apock
За гаранция, не знам, но със сигурност в зависимост от това какво са правили и за колко пари казват колко км ще издържи. И 100 000 да кажат е добре.
След това идва момента със спазването на правилата по препоръки на Форд, да работи няколко минути преди тръгване докато качи масло и да се гаси изключена от скорост, докато оборотите се нормализират за работа на празен ход и в НИКОЙ случай да не се форсира (както мнооого "разбирачи" правят) и да се гаси двигателя - направо му се разказва играта на турбото - още е в инерция а маслото спада :?

Успех и от мен и ако имаш нужда от проверен майстор пиши.

Публикувано: 04 мар 2006, 21:58
от Mondeo18TDI96
в руския форим бях гледал идея за слагане на "турбо таймер".
Идеята е проста: след като се извади контактния ключ - двг-то да се остане да работи 2-3мин (вижда ми се много !?) и тогава да се изгаси само (едно просто реле и вземезадържаща верига). Целта е да има време турбото да се охлади и да му паднат оборотите ... Щото човек дори и да внимава може да забрави ама "Турбо таймера" НЕ :D

Публикувано: 07 мар 2006, 20:12
от Rud
Аз скоро изгърмях турбото по същия начин и си сложих ново,цената му е 1300 лв с монтажа и 1год.гаранция,ако някой се интересува,мога да кажа къде ми го смениха

Публикувано: 07 мар 2006, 20:22
от apock
Кажи къде, това е много полезна информация.

Публикувано: 07 мар 2006, 22:27
от Mondeo18TDI96
Ново турбо - от МП ?, ... ще е полезна информация

Интересува ме имаше ли някакви симптоми за проблема: Вибрации, шум, нестабилни обороти ?

Публикувано: 08 мар 2006, 14:38
от Rud
Ми сервиза се намира точно на ъгъла на окловръстното,посока от Драгалевци към Г.баня,преди да завиеш към бул.България,срещу OMV,има и магазин за авточасти,пича се казва Пламен и ми го смени за 1 ден,а иначе можех да се размина с много по-малко,но понеже турбото взе да свири и колата изгуби мощност,а аз до сега не бях карал с турбо и около мен разни разбирачи ми казаха ,че няма проблем,да карам така,само дето маркуча на турбото бил спукан,а то не било така,ама кой да ти знае.??Та карам си аз една сутрин към работа така,със спукан маркуч и си свиркам(нали все няма пари за тия пусти ремонти и все отлагаме) и изведнъж двигателя се изфорсита на пълни обороти и си остана така! Аз изключих от контакт,ама дръжки,не спира да работи като луд и отзаде през ауспуха излизаше такъв дим,че зад мен целия път стана като все едно бях пуснал 5 димки И тогава се сетих,че ако включа на скорост и натисна спирачка преди това ,колата ще спре след като започна да отпускам съединителя и я огасих по този начин.Това се случи с 2 думи.После колесар и в сервиза! Ха да ми е честито новото турбо! :D

Публикувано: 08 мар 2006, 15:15
от apock
Колега, коя година ти е Ескорта?
Не бях чувал за Ескорт с интерколер до сега.

А колкото то турбото, благодаря за информацията, и моите съболезнования, и аз правих турбо преди 2 месеца и знам колко ненужно похарчени пари са :-)