Страница 1 от 1
Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 29 сеп 2009, 21:55
от ludavoda
Колеги, карам xr3i мк4, имам две глави и искам да пробвам на едната дали могат да се сменят клапаните с по-големи. Със следващ размер примерно.
Чувал съм, че някои си сменят само изпускателните със всмукателни и изравняват размера им...
Чувал съм също, че се подменят и двата клапана със следващи по размер...
Дайте акъл, кой каквото е чул.
Няма ли да се "улаби" главата, ако клапаните се приближат много и дали няма да се спука между тях, както често става при някои дизели?
И после ще трябва ли да се режат отгоре или просто новите легла ще оберат дължината?
Благодаря предварително...
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 01 окт 2009, 09:28
от venom4o
Колега не ти знам главата но слагайки по големи клапани няма да нпаравиш нищо реално трябва да се разстържат и отворите през които минава сместта и газовете..Ефект ще има ,но няма да си заслужава да съсипеш една здрава глава заради него... По добре само полирайотворите на главата - ще има по добър ефект! Прави се с едни ел. машинки на които се закачат борчета отпред защото на ръка ще ти се отели вола ..Но потърси информация допълнително.
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 01 окт 2009, 09:31
от ludavoda
Полирани са ми отворите...
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 02 окт 2009, 12:42
от noface
Карам вече друга кола сега (пасат),и се поинтересувах за същото нещо и аз.
Намерих клапани с 2.5мм по-голям диаметър(малко е но вероятно защото са 16

),но комплект само,демек смукателни и изпускателни.Няма да има ефект само от смяна на изпускателни.Аз се отказах поради няколко причини.Желателно е да се сменят в комплект с разпр. валове и дюзите-добре но пък ECU- то и то трябва да е "осведомено" за това за да зне как да направи сместа ,и тя стана еднааааааа заеби.Отказах се ,много пари. На времето в ерата на лада и жигула имам познат който слагаше по големи клапани,правеше им леглата и ладата ставаше доста пъргава,но пък там има карб.

5 тънки бурги дрелката и 5 комплекта жигльори,малко време за дупчене и няколко дена за тестване

Много беше забавно,но пък имаше и мноооооого лади и жигули.
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 02 окт 2009, 22:55
от ludavoda
Аз съм с мех. инжекцион и горивото се дозира по друг начин - дюзите отварят на налягане, не с ел. импулс и "църкат" непрекъснато. Без спиране, като при карбуратор, затова не ми е проблем дозировката.
Главата е портвана и понеже не мога да увелича размера на всмук. колектор искам да и дам повече гориво на колата. Има и други начини, но мисля да пробвам така... Лошото е, че явно никой не го е правил, та да даде акъл...
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 02 окт 2009, 23:45
от HACKO
Аз смятам, че това е много труд за нищо. Като искаш толкова да правиш състезателен мотор вземи му сложи едно турбо и да се оправи работата. Като увеличиш клапаните ще намалиш малко съпротивлението и ще подобриш вентилацията. Добре обаче това което кара сместа да влиза в цилиндъра е разреждането, което създава буталото при хода си надолу. Този ход е ограничен и обема е постоянен, колкото и малко да е съпротивлението налягането в края на всмукването няма да е повече от атмосферното.
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 03 окт 2009, 10:09
от venom4o
От техническия съм научил едно-По тесен отвор - повисоко налягане! Наистина според мен с едно турбо ще постигне повече от желания от него ефект!
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 03 окт 2009, 20:53
от ludavoda
При по-големия отвор пада налягането, но не се ли увеличава дебита?
А турбо поне засега не бих си сложил...
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 12:26
от HACKO
ludavoda написа:При по-големия отвор пада налягането, но не се ли увеличава дебита?
А турбо поне засега не бих си сложил...
Не, тъй като обема и налягането са константа, няма как да се увеличи дебита.
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 14:46
от ludavoda
Май не са константа. При по-голям диаметър налягането пада...
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 15:58
от HACKO
Кое налягане, атмосферното ли? Щото на Атмосферен д-л налягането в края на всмукването е равно или малко по-ниско от атмосферното. Всичките ти усилия са насочени, към намаляне на това "малко по-ниско", което си е чиста загуба на сили и средства, тъй като ефекта е нищожен и не се знае дори дали ще компенсира "умрелите" коне на този стар мотор. Единствения ефективен начин да увеличиш количеството на сместа е да увеличиш входящото налягане.
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 17:41
от Nikola Iordanov
Незная какво искаш да постигнеш със по голямите клапани , но ако искаш да си правиш експерименти и да рискуваш можеш да намалиш горивната камера като престържеш главата .Разбира се ако има възможност и място за такава интервенция .Ефекта при по малка горивна камера ще е поголяма детонация при запалването на горивото , а отам се постига и по голяма пъргавина .
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 18:25
от HACKO
Детонацията убива двигателя и не трябва да се допуска. Наистина чрез намаляне на главата (респективно горивната камера) се постига по-голяма мощност, заради повишаване степента на сгъстяване, но това води до поява на детонации и за да се избягнат трябва да се кара само със високооктанов бензин
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 18:56
от ludavoda
Главата ми е намалена почти до минимума. Компресията ми е около 14. Мисля даже още да я престържа, за да стигне около 15-16. Ако няма място, ще дръпна малко от блока. Иначе карам само с 100+...
Понякога слагам добавки, а сега си търся и нитрометан, за повишаване на мощността...
Просто се опитвам да й дам повече въздух...
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 20:08
от HACKO
Степента на сгъстяване и компресията са различни неща. Компресията е налягането което се създава в цилиндъра. Степента на сгъстяване е число и представлява съотношението между пълния и ходовия обем.
Не можеш да намаляш неограничено, просто в един момент буталата ще се ударят в клапаните или в главата. Щом си стъргал главата поставяне на по-големи клапани може също да доведе до удар в клапаните. Всмукателните клапани започват да се отварят преди ГМТ.
Решението е обратно, намаляне степента на сгъстяване (плочка) и турбо.
И аз снощи гледах "Бързи и яростни".
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 20:18
от ludavoda
С тия неща съм наясно. Няма нужда да ме учиш какво е степен на сгъстяване и турбо...
Колата е с много добри резултати...
Ако някой има нещо да добави по основната тема ще му бъда благодарен...
Re: Смяна на клапани със следващ размер...
Публикувано: 04 окт 2009, 22:00
от HACKO
Извинявай, създал съм си грешно впечатление.