Страница 1 от 2
Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 10:38
от urgan
от qiliev на Пон 07 Сеп, 2009 8:12
Здравейте отново,
ще се опитам да опиша проблема и разрешението му от самото начало-значи купих си Форд Ескорт 1,8 16V преди около година. Колата е произведена 1996 г. и е с климатик, 115 к.с. Поставена и е газова уредба тук в България. След като я купих смених всички ремъци масла и т.н. Какво беше изумлението ми като започнах да я засичам колко гори газ и бензин след това-направо паднах. Първото което направих е да сменя изпарителя с Ловато. Смъкнах малко разхода но не ми беше достатъчно. Ходих по какви ли не майстори тук в Русе но всеки казваше колата е 6 точки карай я-и мазната гадна фраза която намразих "Без горене няма вървене". Същевременно оборотомера играеше Дунавско хоро качваше се на 1200-1400 оборота и бетон-няма мардане от там. След изчитане на каквото намерих тук при Вас във форума започнах сам да изчиствам възможните проблеми. Значи първо изчистих MAF-никакъв напредък, проблема си остана. Смених TPS като сложих друг от работеща перфектно кола-проблема пак си го имаше. Изчистих си клапанчето за празния ход-никакво подобрение. Пропуснах да кажа, че когато съм на скорост и карам с около 1500-2000 оборота колата придръпваше и леко лашкаше и на бензин и на газ. За пореден път я закарах на диагностика и там заковаха, че TPS с EGR системата не работели добре. Пуснах тема тук във форума да разбера за какво става въпрос, защото не намерих това което ме интересуваше. И какво предприех-отидох в един доста хвален сервиз в Русе да кажа какъв ми е проблема и какво могат да направят за да ми помотнат. Момчетата казаха остави ни колата и ела в края на работния ден. Отивам в уреченото време качвам се и тръгвам-какво става на друга кола съм се качил, няма придръпване, стабилни обороти голяма разлика. Даже момчетата ми казаха, че евентуално и разхода можел да падне. И всичко това за 10 лв. Извинявам се с широкия и дълъг текст но дано и други намерят общо и дано съм полезен с тези приказки.
Лек ден на всички
Чета този пост на колегата и много ми прилича на моя проблем, който немога да реша от известно време. Точно същата работа на 1500-2000 об придърпва и леко лашка едно такова. Майстора ми казва запушени са ти дюзите, да де ама нетрябва ли постоянно да го прави това не само на тези обороти и да пали трудно. Аз лично много клоня към тази глупава система EGR. Трудно ли се изолира това при мондеото е въпросът. Защото не ми се дават пари за чистене на дюзи и накрая проблемът да остане.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 15:52
от Любо
Виж какво намерих за изолирането на ЕГР-а... Вярно че е за дизеловото Мондео, но невярвам да има голяма разлика с бензина.
gazetto написа:....
.......
Колега ЕГР се затапва много лесно.Самия клапан не го разглобяваш въобще.Под клапана има една тръба която идва от изпускателните тръби.Трябва да свалиш кулера за да я видиш.Та тази тръбичка я развиваш в единия край,слагаш една ламаринка без дупка в средата и си готов.Отнема не повече от 15-20 минути.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 16:37
от vonnn
Ако може някой да помогне със снимчица ,но на бензиново Мондео да видим тая тръбичка

Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 20:38
от urgan
.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 20:58
от vonnn

Те това трябва да е ЕГР ,ако се не бъркам,та някой да покаже точно коя трабичка се затапва

Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 21:00
от urgan
Екстра си значи това дето го гледам е ЕГР сега само да разберем как се смъква че така е наврян при мене...
ами коя незнам и аз, има две медни и едно гумено маркуче предполагам за вакуума е.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 21:08
от vonnn
Колега ,след малко ровене намерих снимков материал как става работата ето линка
http://www.zetecclub.com/SAFEGR000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако го направиш преди мен пиши има ли някакъв ефект от затапването му,че аз най рано в петък ще извърша тази интервенция

Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 06 окт 2009, 22:43
от urgan
Много мерси колега ще го прегледам и ще импровизирам че при мене не е точно същото. Но ще трябва да стане че гадна работа.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 07 окт 2009, 08:46
от kocko12
Здравей те колеги да дам малко по компетентно мнение по въпроса с клапана EGR .Нее нужно да разглобяваш просто извади маркучето на вакума и го затапи с едно болче самия маркуч и си готов.Успех

Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 07 окт 2009, 09:12
от urgan
Това ясно, но ако е зацепнал отворен и заради това да ми прави мизерии.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 07 окт 2009, 09:17
от HACKO
kocko12 написа:Здравей те колеги да дам малко по компетентно мнение по въпроса с клапана EGR .Нее нужно да разглобяваш просто извади маркучето на вакума и го затапи с едно болче самия маркуч и си готов.Успех

Това при положение че клапана е изправен, ако е блокирал в отворено положение не помага, трябва да се свали и да се изреже тапа от Клингерит, като гарнитурата обаче без отворите за тръбите.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 07 окт 2009, 09:34
от Nebhotep
Здравейте, искам да разбера моя ескорт от профила дали има такава система? В МП при една диагностика за висок разход, ми отговориха, че няма такава система. Единствено произведени 98 година и то за Белгия имали, вярно ли е това? Тази система има ли отношение към разхода на гориво? Благодаря...
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 09 окт 2009, 14:40
от vonnn
Колеги,да попитам за последно преди за да изолирам този клапана EGR,ще има ли някаква полза от изолирането му дори и да е изправен ,да не почнат па някви други проблеми след това:?:

Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 09 окт 2009, 17:24
от HACKO
Няма да отговаря на екологичните изисквания в някои Европейски държави. България не е сред тях.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 09 окт 2009, 18:32
от vonnn
HACKO написа:Няма да отговаря на екологичните изисквания в някои Европейски държави. България не е сред тях.
За това ясна работата,но на ДВГ как ще се отрази - към по добре или зле

Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 09 окт 2009, 19:13
от HACKO
Не знам как е като работи правилно, при мене видимо не работеше и откакто тотално деинсталирах цялата система съм много доволен. По принцип клапана е отворен само във определени режими, където не би трябвало да се усеща негативно влияние, обаче като остане постоянно отворен целия режим на мотора се скапва.
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 09 окт 2009, 20:01
от vonnn
Намерих ето това инфо-

:
Чрез монтиране на ЕГР-а в двигателите се цели едно единствено нещо, чрез връщане на част от отработените газове обратно в колектора, да се намали температурата на горене в горивната камера на цилиндъра, което води до намаляване на количеството NO/азотен окис/, за окислението /в катализатора/ на който е необходим най много остатъчен кислород. ЕГР-а функционира само при тежките режими на работа на мотора, когато през него минава най много въздух и количеството NO е най голямо, на празен ход и в режим подгряване ЕГР не работи. Спорен е въпроса доколко е целесъобразно елиминирането му, дали това води до по добра работа на мотора или не. Изолирането на вакумен ЕГР с ламаринка или чрез отнемане на вакума/съчма в мъркучето/ води до нарушен газообмен на двигателя и последствията при работата му могат да се оприличат например с нехерметичност в изпускателният тракт
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 09 окт 2009, 21:29
от urgan
Ако мислиш че работи клапана, и нямаш накви проблеми свързани с работата на ДВГ, невиждам причина да го буташ. Аз още не съм го пипал нямам време но ще го направя защото това придърпване много дразни.
Междудругото този ЕГР има ли общо с външната температура, защото забелязвам че колкото по студено става проблема изчезва. Ако е под 7-8 градуса няма проблем, стопли ли се почва се лашкането.....ако някой има мнение за това нека сподели
Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 09 окт 2009, 21:46
от vonnn
И мен ме тормози това придърпванеи присецване

Ама най накрая го затапих тоя ЕГР,става лесно и сравнително бързо то повече време ми отне да изрежа ламаринката ,ама има нема 20-30мин. работа

Потествах я маалко за сега върви идеално,по натам ше видя как ще е .Аз преди сипвах и добавка за дюзите ,та и те да са били и да са се поотпушили и ЕГР да е нема да разбера ,ама важното е да върви

Re: Възможен проблем с EGR
Публикувано: 10 окт 2009, 11:44
от urgan
Ами баце затапвай го това дето си го чел незнам... всеки който го е затапил е останал доволен от резултата, тоя клапан малко си губи смисъла след като колата стане на 10 г. просто спира да работи както трябва.