ШУМ 3-10 секунди след потегляне (Форд ПУМА)
Публикувано: 17 окт 2009, 22:49
Здравейте!
Колата ми е Форд Пума 1,7 произв. 2001. От известно време се появиха следните два проблема (които може да са свързани):
- След 1-2 минути в покой (независимо дали двигателят е бил изключен, или не) при потегляне (между 2-3 и 10 секунди след това, а понякога и повече, докъм половин минута) се чува един шум, подобен на простъргване. Шумът не възниква при съвсем бавни маневри, нито при движение назад. Понякога в този момент съм на първа предавка; понякога - на втора, понякога - на трета; понякога кракът ми е на съединителя; понякога не е на съединителя, даже може да натискам газта; понякога нищо не правя и пак се случва... - т.е. няма пряка връзка със съединителя. Колкото по-дълго е стояла колата и колкото по-изстинала е, толкова по-изразен е шумът. Трае около секунда. Има и случаи, в които изобщо го няма или се чува само за миг.
- При превключване от втора на трета предавка усещам съпротива. Днес веднъж дори се наложи да се върна на втора, защото лостът изобщо не можа да влезе в трета. (Тук може би е уместно да вмъкна, че съм жена.) Превключването от четвърта на трета обаче става меко като по масло.
Първият опит за диагностициране на проблема с шума не доведе до никакъв резултат. Човекът, при когото закарах колата, допусна какво ли не, вкл. че шумът има връзка с ABS. Каза засега да си карам така.
Дайте съвет...
Предварително благодаря.
Колата ми е Форд Пума 1,7 произв. 2001. От известно време се появиха следните два проблема (които може да са свързани):
- След 1-2 минути в покой (независимо дали двигателят е бил изключен, или не) при потегляне (между 2-3 и 10 секунди след това, а понякога и повече, докъм половин минута) се чува един шум, подобен на простъргване. Шумът не възниква при съвсем бавни маневри, нито при движение назад. Понякога в този момент съм на първа предавка; понякога - на втора, понякога - на трета; понякога кракът ми е на съединителя; понякога не е на съединителя, даже може да натискам газта; понякога нищо не правя и пак се случва... - т.е. няма пряка връзка със съединителя. Колкото по-дълго е стояла колата и колкото по-изстинала е, толкова по-изразен е шумът. Трае около секунда. Има и случаи, в които изобщо го няма или се чува само за миг.
- При превключване от втора на трета предавка усещам съпротива. Днес веднъж дори се наложи да се върна на втора, защото лостът изобщо не можа да влезе в трета. (Тук може би е уместно да вмъкна, че съм жена.) Превключването от четвърта на трета обаче става меко като по масло.
Първият опит за диагностициране на проблема с шума не доведе до никакъв резултат. Човекът, при когото закарах колата, допусна какво ли не, вкл. че шумът има връзка с ABS. Каза засега да си карам така.
Дайте съвет...

Предварително благодаря.