МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 09 ное 2009, 14:46

Здравейте колеги,
от известно време имам проблем с нестабилни ниски обороти на празен ход когато двигателя работи на бензин и на газ, който се появява от време на време и особено когато се натовари хидравликата. Стига се и до случаи макар и рядко в които двигателя гасне.
В тази връзка имам няколко въпроса и моля за компетентни мнения по тях и по проблема.
1. Може ли да се направи диагностика на MAF-а по някакъв начин? Например, като разкача буксата му, двигателя работи перфектно на празен ход,но по време на движения прекъсва на моменти. Нормално ли е това?
2. Влияе ли и по какъв начин MAF-а когато двигателя работи на газ?
3. Възможно ли е бубината да е проблем при нестабилини ниски обороти?
4. Какъв е проблема когато разкача буксата на клапана за празния ход и двигателя изгасне и не мога да го запаля, докато не я закача отново?
Кабели Motorcraft, свещи NGK, въздушен филтър са сменяни.
Клапана за празния ход се опитах да го почистя със спрей за почистване на карбуратори, но не съм убеден,че съм успял.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 10 ное 2009, 08:47

K-Yo написа:Здравейте колеги,
от известно време имам проблем с нестабилни ниски обороти на празен ход когато двигателя работи на бензин и на газ, който се появява от време на време и особено когато се натовари хидравликата. Стига се и до случаи макар и рядко в които двигателя гасне.
В тази връзка имам няколко въпроса и моля за компетентни мнения по тях и по проблема.
1. Може ли да се направи диагностика на MAF-а по някакъв начин? Например, като разкача буксата му, двигателя работи перфектно на празен ход,но по време на движения прекъсва на моменти. Нормално ли е това?
2. Влияе ли и по какъв начин MAF-а когато двигателя работи на газ?
3. Възможно ли е бубината да е проблем при нестабилини ниски обороти?
4. Какъв е проблема когато разкача буксата на клапана за празния ход и двигателя изгасне и не мога да го запаля, докато не я закача отново?
Кабели Motorcraft, свещи NGK, въздушен филтър са сменяни.
Клапана за празния ход се опитах да го почистя със спрей за почистване на карбуратори, но не съм убеден,че съм успял.
Сега, този проблем при загрял двигател ли е или студен ?
С обикновенна газова ли си или инжекцион ?
Двигателя гасне в движение или на место ?
МАФ- а зписва грешка ако не работи, убеден съм че вероятността да е от него е минимална.
Като разкачиш буксата му вкарваш колата в сервизен режим, нормално е да работи и без него но си погледни разхода :)
Маф - а влияе на газ ако газовата уредба ти е инжекцион.
Бубинате не е проблема.
Проблема при липсващ клапан на празен ход е че няма кой да подържа празния ход, двигателя трябва да пали и да се форсира сам или гасне. ( форсира се защото при липсващ клапан няма какво да регулира количеството въздух в смукателния колектор.
Клаапана не е лесн ода се почисти вариянта е нов от мото пфое 180лв или стар 30-50лв.
Забрави за чистенето.
Най-вероятната причина за проблемите ти е той, но все пак погледни какво съм питал по горе.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 10 ное 2009, 10:24

Проблема е и при студен и при загрял двигател.
Газовата уредба е обикновенна.
Двигателя гасне и на място и при празен ход, което се случва рядко.

Потребителски аватар
vonnn
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от vonnn » 10 ное 2009, 11:11

Пробвай първо да изолираш ЕГР клапана ,лесно е и не иска никви средства,ето ти тема :arrow: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=32010" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Виж си да нямаш и някое запушето гърне,колега тук във форума имаше подобен проблем и причината излезе крайно гърне ,знае ли човек :idea:
Изображение

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 10 ное 2009, 11:55

vonnn написа:Пробвай първо да изолираш ЕГР клапана ,лесно е и не иска никви средства,ето ти тема :arrow: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=32010" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Виж си да нямаш и някое запушето гърне,колега тук във форума имаше подобен проблем и причината излезе крайно гърне ,знае ли човек :idea:
ЕГР генерира грешка.
работи само при загрял двигател и натиснат педал, освен ако не е забил в отворено положение клапана, което се проверява лесно като се имитира вакум т.е. смукване в управляващато му верига ( едно маркуче ).
Ако имаш запушено кое да е гърне, коалта няма да върви във високите обороти.

За гаснене в движение е възможно да има проблем и с VSS датчик, който е на скоростната кутия ( жилто овлиза в него).

Но първо диагностика...

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 10 ное 2009, 12:43

Благодаря за мненията.
EGR клапана е изолиран.
TIN, аз също смятам, че проблема е в клапана за празния ход, но искам да съм сигурен преди да предприема смяна.
Диагностиката във Варна е "невъзможна", особено с четенето на грешки на компютъра, ако това имаш предвид.
Последна промяна от K-Yo на 17 ное 2009, 14:38, променено общо 1 път.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 10 ное 2009, 13:46

K-Yo написа:Благодаря за мненията.
EGR клапана е изолиран.
TIN, аз също смятам, че проблема е в клапана за празния ход, но искам да съм сигурен преди да предприема смяна.
Проблема с диагностиката във Варна е голям проблем, особено с четенето на грешки на компютъра, ако това имаш предвид.
Скайпа ми е tnotov, обади ми се да ти рпатя едно ръководство как да си я нарпавиш сам, както и списък с грешките.

Потребителски аватар
K-Yo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 23 мар 2008, 19:16
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115 1994 бензин-газ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от K-Yo » 11 ное 2009, 12:42

Благодаря много, TIN. Ще го направя при първа възможност.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 12 ное 2009, 14:11

Почисти си дроселната клапа с толуен и нещата заспиват. Просто ти се е зацапала дроселната клапа и обходният вентил поема функцията по поддръжка на празният ход при което клати оборотите между 500-1200.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 12 ное 2009, 14:14

K-Yo написа:Здравейте колеги,
от известно време имам проблем с нестабилни ниски обороти на празен ход когато двигателя работи на бензин и на газ, който се появява от време на време и особено когато се натовари хидравликата. Стига се и до случаи макар и рядко в които двигателя гасне.
В тази връзка имам няколко въпроса и моля за компетентни мнения по тях и по проблема.
1. Може ли да се направи диагностика на MAF-а по някакъв начин? Например, като разкача буксата му, двигателя работи перфектно на празен ход,но по време на движения прекъсва на моменти. Нормално ли е това?
2. Влияе ли и по какъв начин MAF-а когато двигателя работи на газ?
3. Възможно ли е бубината да е проблем при нестабилини ниски обороти?
4. Какъв е проблема когато разкача буксата на клапана за празния ход и двигателя изгасне и не мога да го запаля, докато не я закача отново?
Кабели Motorcraft, свещи NGK, въздушен филтър са сменяни.
Клапана за празния ход се опитах да го почистя със спрей за почистване на карбуратори, но не съм убеден,че съм успял.
100% показател за зацапана дроселна клапа.
Тези свещи незнам дали стават за мондео, по каталог никъде не се дава, че може да се кара с NGK

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 12 ное 2009, 14:18

TIN написа:
K-Yo написа:Здравейте колеги,
от известно време имам проблем с нестабилни ниски обороти на празен ход когато двигателя работи на бензин и на газ, който се появява от време на време и особено когато се натовари хидравликата. Стига се и до случаи макар и рядко в които двигателя гасне.
В тази връзка имам няколко въпроса и моля за компетентни мнения по тях и по проблема.
1. Може ли да се направи диагностика на MAF-а по някакъв начин? Например, като разкача буксата му, двигателя работи перфектно на празен ход,но по време на движения прекъсва на моменти. Нормално ли е това?
2. Влияе ли и по какъв начин MAF-а когато двигателя работи на газ?
3. Възможно ли е бубината да е проблем при нестабилини ниски обороти?
4. Какъв е проблема когато разкача буксата на клапана за празния ход и двигателя изгасне и не мога да го запаля, докато не я закача отново?
Кабели Motorcraft, свещи NGK, въздушен филтър са сменяни.
Клапана за празния ход се опитах да го почистя със спрей за почистване на карбуратори, но не съм убеден,че съм успял.
Сега, този проблем при загрял двигател ли е или студен ?
С обикновенна газова ли си или инжекцион ?
Двигателя гасне в движение или на место ?
МАФ- а зписва грешка ако не работи, убеден съм че вероятността да е от него е минимална.
Като разкачиш буксата му вкарваш колата в сервизен режим, нормално е да работи и без него но си погледни разхода :)
Маф - а влияе на газ ако газовата уредба ти е инжекцион.
Бубинате не е проблема.
Проблема при липсващ клапан на празен ход е че няма кой да подържа празния ход, двигателя трябва да пали и да се форсира сам или гасне. ( форсира се защото при липсващ клапан няма какво да регулира количеството въздух в смукателния колектор.
Клаапана не е лесн ода се почисти вариянта е нов от мото пфое 180лв или стар 30-50лв.
Забрави за чистенето.
Най-вероятната причина за проблемите ти е той, но все пак погледни какво съм питал по горе.
Това не е вярно. При откачен обходен вентил колата трябва да не гасне това е по сервизна спецификация, ако гасне дроселната клапа е за почистване.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 13 ное 2009, 09:43

Berilii написа:
TIN написа:
K-Yo написа:Здравейте колеги,
от известно време имам проблем с нестабилни ниски обороти на празен ход когато двигателя работи на бензин и на газ, който се появява от време на време и особено когато се натовари хидравликата. Стига се и до случаи макар и рядко в които двигателя гасне.
В тази връзка имам няколко въпроса и моля за компетентни мнения по тях и по проблема.
1. Може ли да се направи диагностика на MAF-а по някакъв начин? Например, като разкача буксата му, двигателя работи перфектно на празен ход,но по време на движения прекъсва на моменти. Нормално ли е това?
2. Влияе ли и по какъв начин MAF-а когато двигателя работи на газ?
3. Възможно ли е бубината да е проблем при нестабилини ниски обороти?
4. Какъв е проблема когато разкача буксата на клапана за празния ход и двигателя изгасне и не мога да го запаля, докато не я закача отново?
Кабели Motorcraft, свещи NGK, въздушен филтър са сменяни.
Клапана за празния ход се опитах да го почистя със спрей за почистване на карбуратори, но не съм убеден,че съм успял.
Сега, този проблем при загрял двигател ли е или студен ?
С обикновенна газова ли си или инжекцион ?
Двигателя гасне в движение или на место ?
МАФ- а зписва грешка ако не работи, убеден съм че вероятността да е от него е минимална.
Като разкачиш буксата му вкарваш колата в сервизен режим, нормално е да работи и без него но си погледни разхода :)
Маф - а влияе на газ ако газовата уредба ти е инжекцион.
Бубинате не е проблема.
Проблема при липсващ клапан на празен ход е че няма кой да подържа празния ход, двигателя трябва да пали и да се форсира сам или гасне. ( форсира се защото при липсващ клапан няма какво да регулира количеството въздух в смукателния колектор.
Клаапана не е лесн ода се почисти вариянта е нов от мото пфое 180лв или стар 30-50лв.
Забрави за чистенето.
Най-вероятната причина за проблемите ти е той, но все пак погледни какво съм питал по горе.
Това не е вярно. При откачен обходен вентил колата трябва да не гасне това е по сервизна спецификация, ако гасне дроселната клапа е за почистване.
На кое викаш обходен вентил ?

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 13 ное 2009, 09:48

Berilii написа:Почисти си дроселната клапа с толуен и нещата заспиват. Просто ти се е зацапала дроселната клапа и обходният вентил поема функцията по поддръжка на празният ход при което клати оборотите между 500-1200.

Ако говориш за клапана, моторчето за празен ход което е монтирано под всмукателния колектор то Точно то подържа празния ход !!!
Според написаното от теб празния ход се подържа от дроселната клапа....
Какво да кажа...нямам думи...
Задаваш ли си въпроса какво става когато тя е затворена т.е. когато не е натиснат педала на газта ?
Според теб няма да има празен ход ? И колата ще гасне...
Ако вече има недозатваряне...дори тогава мисля че моторчето ще компенсира...
Но да ми казваш че без него колата може да работи то тогава ти никога не си опитвал да палиш кола без закачено моторче...ако му е извадено захранването гасне а ако е демонтирано от всмукателните колектори се форсира двигателя поради нахлуването ( без корекция) на въздух в смукателния колектор!

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от Berilii » 14 ное 2009, 15:26

TIN написа:
Berilii написа:Почисти си дроселната клапа с толуен и нещата заспиват. Просто ти се е зацапала дроселната клапа и обходният вентил поема функцията по поддръжка на празният ход при което клати оборотите между 500-1200.

Ако говориш за клапана, моторчето за празен ход което е монтирано под всмукателния колектор то Точно то подържа празния ход !!!
Според написаното от теб празния ход се подържа от дроселната клапа....
Какво да кажа...нямам думи...
Задаваш ли си въпроса какво става когато тя е затворена т.е. когато не е натиснат педала на газта ?
Според теб няма да има празен ход ? И колата ще гасне...
Ако вече има недозатваряне...дори тогава мисля че моторчето ще компенсира...
Но да ми казваш че без него колата може да работи то тогава ти никога не си опитвал да палиш кола без закачено моторче...ако му е извадено захранването гасне а ако е демонтирано от всмукателните колектори се форсира двигателя поради нахлуването ( без корекция) на въздух в смукателния колектор!

Първо на Мондео МК1, а и 2 никога не е монтирано моторче за празен ход, а се монтита така нареченият обходен вентил за празен ход. Но тук малко ми се струва, че дори незнаеш принципа на управление на празният ход на при двигателите на мондео. В затворено състояние между дроселната клапата и тялото има оставено разстояние, което намалява с овеличаване на натрупванията от мърсотия. Празният ход като минимална стоиност на оборотите се определя механично,
а клапана служи за повишаване на тези обороти, когато е необходимо двигателя да поеме товар при работа на място без газ и за плавно намаляване на оборотите при отпускане педала на газта от високи към ниски обороти. По спецификация всяко мондео с бензинов двигател при разкачване на обходният вентил за празен ход продължава да работи, освен в случайте, когато е зацапана дроселната клапа.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 14 ное 2009, 18:09

Berilii написа:
TIN написа:
Berilii написа:Почисти си дроселната клапа с толуен и нещата заспиват. Просто ти се е зацапала дроселната клапа и обходният вентил поема функцията по поддръжка на празният ход при което клати оборотите между 500-1200.

Ако говориш за клапана, моторчето за празен ход което е монтирано под всмукателния колектор то Точно то подържа празния ход !!!
Според написаното от теб празния ход се подържа от дроселната клапа....
Какво да кажа...нямам думи...
Задаваш ли си въпроса какво става когато тя е затворена т.е. когато не е натиснат педала на газта ?
Според теб няма да има празен ход ? И колата ще гасне...
Ако вече има недозатваряне...дори тогава мисля че моторчето ще компенсира...
Но да ми казваш че без него колата може да работи то тогава ти никога не си опитвал да палиш кола без закачено моторче...ако му е извадено захранването гасне а ако е демонтирано от всмукателните колектори се форсира двигателя поради нахлуването ( без корекция) на въздух в смукателния колектор!

Първо на Мондео МК1, а и 2 никога не е монтирано моторче за празен ход, а се монтита така нареченият обходен вентил за празен ход. Но тук малко ми се струва, че дори незнаеш принципа на управление на празният ход на при двигателите на мондео. В затворено състояние между дроселната клапата и тялото има оставено разстояние, което намалява с овеличаване на натрупванията от мърсотия. Празният ход като минимална стоиност на оборотите се определя механично,
а клапана служи за повишаване на тези обороти, когато е необходимо двигателя да поеме товар при работа на място без газ и за плавно намаляване на оборотите при отпускане педала на газта от високи към ниски обороти. По спецификация всяко мондео с бензинов двигател при разкачване на обходният вентил за празен ход продължава да работи, освен в случайте, когато е зацапана дроселната клапа.

Въпроса е спорен на кой какво не му е ясно :) А и не това е целта тук а да се изясни работата на двигателя на празен ход..
Все пак признаваш че клапана ( след като държиш да го наричаме така - всъщност представлява постоянно токово моторче с един червяк който отваря и затваря "пътя на въздуха") подържа "празните" обороти.
Зарежи спецификацията ( не знам къде я четеш) аз съм палил кола без такова моторче, както и когато захранването му е откачено забрави за нормалната работа на двигателя!!
Всъщност ти се съгласяваш в поста си индиректно с казаното от мен трябваше просто да пишеш едно "прав си" :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от paci » 14 ное 2009, 18:39

Що бутате такива огромни цитати?
м/у quote можете да позтривате за да не се налага да скролирам като бесен че да намеря къде сте писали.

Клапана в случая си е клапан!
Бобина, ел магнит който движи буталце!
Няма червяци!
На по-дъртите бяха червяци, но технологиите леко са се изменили :)

neftoM
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 окт 2009, 12:58
Модел на автомобила: Форд Мондео Амбиенте 1.8TDCI, 2009, Volvo C30 1.6i, 2007 (малко по-добър Форд;)
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от neftoM » 14 ное 2009, 19:47

Старото ми мондео имаше подобен проблем. Оказа се, че смесва газ и бензин - смениха му някаква джаджа и се оправи... жалко, че не мога да се сетя как се казваше джаджата..
Изображение

Потребителски аватар
vonnn
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от vonnn » 14 ное 2009, 19:55

Моторчето за празен ход,не е ли всъщност електромагнитен клапан, каквато е всъщност функцията му. То всъщност нищо не върти.От там минава въздух, който пък се пречиства от въздушния филтър,няма смисъл да се почиства(МПХ).При него проблема идва от бобината, която го управлява.Крайната идея, че когато ламбда сондата пусне сигнал през ЕКУ-то към него демек към (МПХ) то намалява или увеличава притока на въздух гъм горивовъздушната смес . Следователно я прави по-богата или я обеднява. Е, този процес се забавя с годините. МПХ-то си бачка ама по-бавно зацепва след като е приело горепосчения сигнал. И като резултат оборотите на колата играят на прзен ход, щото по-бавно реагира гадината.
Не ангажирам никой с моито становище. Просто така си го обяснавам.И отдавна се отказах да правя манипулацията Чистене на така нареченето (МПХ) или кой както си го нарича :idea:
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от didon80 » 15 ное 2009, 18:21

Да добавя и аз информация относно клапана за празен ход от първа ръка. Става въпрос конкретно за мондео 2 бензин. Наскоро го свалих ( не си чупете ръцете като мен, ако нямате канал е доста трудно да се развият двата болта, с които е хванато за колектора) и го почистих с обезмаслител, след това с разредител за блажана боя и като изсъхна го монтирах обратно като преди това сложих малко термоустойчив силикон за да уплътни добре, тъй като старата смазка беше разсъхната и голяма част от нея липсваше. От снимките се вижда какво представлява тоя малък пакустник. Определено беше мръсно вътре и се почисти добре. Но проблема с оборотите на празен ход при загрял двигател на моменти все още се появява, като изкюча от скорост понякога са твърде ниски друг път малко високи. Дросела го чистих основно лятото, но си мисля че причината се крие във вакумното управление на ЕГР-а, който съм изолирал, но мисля да махна маркуча от колектора и да го запуша за да не гълта паразитен въздух, когато ЕКУ-то му каже. А принципа на рециркулация на отработените газове е точно такъв, само на загрял двигател и само на празен ход!
http://dyan.snimka.bg/automobiles/klapa ... 8.15956977" onclick="window.open(this.href);return false;

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: МОНДЕО с нестабилни ниски обороти

Мнение от TIN » 15 ное 2009, 20:40

paci написа:Що бутате такива огромни цитати?
м/у quote можете да позтривате за да не се налага да скролирам като бесен че да намеря къде сте писали.

Клапана в случая си е клапан!
Бобина, ел магнит който движи буталце!
Няма червяци!
На по-дъртите бяха червяци, но технологиите леко са се изменили :)

Съгласен!
vonnn написа:Моторчето за празен ход,не е ли всъщност електромагнитен клапан, каквато е всъщност функцията му. То всъщност нищо не върти.От там минава въздух, който пък се пречиства от въздушния филтър,няма смисъл да се почиства(МПХ).При него проблема идва от бобината, която го управлява.Крайната идея, че когато ламбда сондата пусне сигнал през ЕКУ-то към него демек към (МПХ) то намалява или увеличава притока на въздух гъм горивовъздушната смес . Следователно я прави по-богата или я обеднява. Е, този процес се забавя с годините. МПХ-то си бачка ама по-бавно зацепва след като е приело горепосчения сигнал. И като резултат оборотите на колата играят на прзен ход, щото по-бавно реагира гадината.
Не ангажирам никой с моито становище. Просто така си го обяснавам.И отдавна се отказах да правя манипулацията Чистене на така нареченето (МПХ) или кой както си го нарича :idea:

Подкрепям :)
От къде идва проблема в самия клапан обаче, кой знае може би проблема там е комплексен...бобина, нагари...и т.н.
Последна промяна от paci на 15 ное 2009, 20:47, променено общо 1 път.
Причина: събрани мнения

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 74 госта