Страница 1 от 1
Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 26 ное 2009, 11:18
от RaHzElChO
Колеги,
от няколко дни наблюдавам странно явление, до сега не бях чувал дасе включва перката на охладителната система пред двигателя. Вчерта помислих, че се е включила след като термостата сочи точо 90 градуса, но карах една отсечка от 500 метра с по-високи обороти от обичайното, около 4000. Понеже колата я взех скоро и реших да ползвам добавка за почистване на дюзите, реших, че трябва да я вкарам малко в по-висока обороти, за да прочисти по-успешно.Четох и тук, че common rail не е хубаво да се работи под 2000 оборота често, защото се появява запушване.След като ми се стори отвън колата доста шумна, реших да отворя капака и установих, че перката се е включила и вее страхотно под капака. Пипнах тръбите, които са вързани с intercooler и бяха студени, а колата беше изминала около 20км и двигателя беше загрял според термостата на таблото.След като оставих 1-2 минути да поработи в свободен режим перката изключи.Реших, че явно е загряла, но днес сутринта, за 5 км (от нас до работата) перката отново се беше пуснала, а термостата едва минаваше минимума. Някакви идеи?
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 26 ное 2009, 17:33
от Itskin
Колега,
включен ли ти е климатика, аз бях пускал такава тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=32349" onclick="window.open(this.href);return false;
А за оборотите и дюзите не знам, но гледай да сипваш читава нафта.
Поздрав
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 26 ное 2009, 18:36
от RaHzElChO
Itskin написа:Колега,
включен ли ти е климатика, аз бях пускал такава тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=32349" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
А за оборотите и дюзите не знам, но гледай да сипваш читава нафта.
Поздрав
Рано сутрин при почти отрицателни температури с кой акъл ще си пусна AC? Според мен не е това проблема.
P.S. Сега го пробвах на път за вкъщи, без парното нямаше перка, спрях пред блока, пуснах парното и веднага се включи перката, явно не е само при ползване на AC.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 27 ное 2009, 11:02
от Itskin
Здрасти Колега,
лично аз само с вкючен АС разкарвам влагата сутрин. Имаш ли бутон МАХ? и си с климатик?
Поздрав
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 27 ное 2009, 11:30
от RaHzElChO
AC все пак духа студено, защо да го пускам рано сутрин?Нямам бутон MAX, колата е TDCI 2002 година.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 27 ное 2009, 12:18
от Miri4
Kолега когато ключа на парното ти е на положение да се обдухва челното стъкло климатика автоматично се включва .Това е свързано и с вкл. на вентилатора.Имай го предвид.Ако не е от това трябва да си смениш термостата който ти вкл. вентилатора.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 27 ное 2009, 12:40
от Itskin
Колеги,
точно за това питах за бутона МАХ. Там струята е насочена само към предното стъкло и АС е включен. На по-старите версии е както Мирич казва.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 27 ное 2009, 13:03
от RaHzElChO
Аз не виждам да светва лампата на AC, когато обдухвам предното стъкло.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 27 ное 2009, 13:22
от Itskin
А като духа в краката примерно, перката върти ли?
Колега не знам дали трябва да светва на твоя фокус, само знам, че се включва АС!?!
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 27 ное 2009, 13:49
от RaHzElChO
Itskin написа:А като духа в краката примерно, перката върти ли?
Колега не знам дали трябва да светва на фокус, само знам, че се включва АС!?!
A/C светва само, когато го натисна, т.е. когато искам да духа студено през фреона, а не от двигателя.
Ще проверя дали когато духа в краката или в купето (без към прозореца) ще се включи перката.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 29 ное 2009, 11:29
от Miri4
Колега,
Когато обдухваш предно стъкло АС се вкл.автоматично от компютъра.На бутона АС лампата в този режим не свети .При всички останали режими на духалката АС не се вкл.Така както го обясняваш разбирам ,че вентилатара на двг.се включва по рано от необходимото.Доколкото си спомням при нашите двг.перките са две и те се вкл. при различни температури/когато едната не може да се справи и температурата продължава да се повишава се вкл. и втората да помага/Това се командва от термостат завит някъде на радиатора на охладителната система и различен от този който ти задейства уреда на таблото.Ако ти се играе сваляш го топиш го в съд с вода ,която постепенно загряваш на котлон и мериш при каква температура ти се включват контактите.Първата степен трябва да се вкл. около 92-93 гр.Ако се вкл. преди 90 гр. се сменя.
Надявам се да си ме разбрал.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 30 ное 2009, 11:34
от Itskin
Колега,
едната перка не работи ли винаги когато АС е включен?!
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 03 дек 2009, 10:47
от Miri4
Itskin написа:Колега,
едната перка не работи ли винаги когато АС е включен?!
Да така е.При вкл.АС едната перка се задейства по друга верига и върти докато е вкл.АС.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 03 дек 2009, 16:15
от RaHzElChO
Вече имам повече информация, когато парното е настроено да духа само на предното стъкло, перката се включва веднага и дори я усещам от вътре, защото за части от секундата трепва лампата в купето, бая духа май! След като преместя да разпределя потока между стъклото и краката а шофьора перката се изключва до няколко секунди.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 03 дек 2009, 18:38
от Miri4
Ами колега хубаво е като пускаш тема и да я четеш.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 03 дек 2009, 20:05
от paci
RaHzElChO написа:Вече имам повече информация, когато парното е настроено да духа само на предното стъкло, перката се включва веднага и дори я усещам от вътре, защото за части от секундата трепва лампата в купето, бая духа май! След като преместя да разпределя потока между стъклото и краката а шофьора перката се изключва до няколко секунди.
Можеш да пуснеш само вентилатора без да пускаш парното.
То така или иначе 1вите поне 5 мин няма никакво топло.
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Публикувано: 04 дек 2009, 13:00
от RaHzElChO
Miri4 написа:Ами колега хубаво е като пускаш тема и да я четеш.
Колега, аз май я чета или ти си на друго мнение?