Страница 1 от 1

Масло на MONDEO

Публикувано: 13 мар 2006, 20:07
от mtel11
Колеги имам следния проблем. Всяка сутрин си проверявам маслото на студен двигател (както трябва). Обаче като го провера при студен двигател щеката показва че маското е на минимум.След това тръгвам и обикалям 10-15 км. Като спра ниакаде чакам 10 мин. и пак си замервам маслото, вече при загрял двигател (на оптимална температура ) и щеката показва че маското е "на средата". Сподед мен това е странно би трябвало да е обратното (на студен двигател да е на средата ,а на топъл на минимум.Ниакой да е забелязал и при неговата кола такова нещо?

Публикувано: 14 мар 2006, 08:48
от aaleks
Ай стига бе, ама верно ли *00124* !
Май са ти дошли в повечко нулите :wink: .

В масления филтър има гумен клапан който тържи двиг. маслото да не се връща /бързо/ в картера при угасен двигател.

Публикувано: 14 мар 2006, 20:18
от ivo9180
Когато оставиш колата вечерта достигнала ли е оптималната си температура? Ако я гасиш студена е нормално нивото на маслото да е малко по-ниско Моето обяснение е,че гъстото масло по-трудно и по-бавно се стича в картера

Публикувано: 15 мар 2006, 01:38
от mtel11
Ми кво да ти кажа на оптимална температута е гася и цяла нощ тъпото масло се стича в картера. И като го провера на сутринта е на минимум.АА като го провера на оптимална е на средата.Моето обяснение е че топлото масло нещо се разширява и аз незнам. Един приятел кара Astra 99 г 1.8 16V и при него се получава същото.

Re: Масло на MONDEO

Публикувано: 31 мар 2006, 07:10
от snaiperisto
mtel11 написа:Колеги имам следния проблем. Всяка сутрин си проверявам маслото на студен двигател (както трябва). Обаче като го провера при студен двигател щеката показва че маското е на минимум.След това тръгвам и обикалям 10-15 км. Като спра ниакаде чакам 10 мин. и пак си замервам маслото, вече при загрял двигател (на оптимална температура ) и щеката показва че маското е "на средата". Сподед мен това е странно би трябвало да е обратното (на студен двигател да е на средата ,а на топъл на минимум.Ниакой да е забелязал и при неговата кола такова нещо?
И при мене маи се получи нещо такова: от както смених маслото го проверявам често , като го налях беше над максимума (логично:налях 5л. , а в мотора е останало около 0.5л. ) , след 2 дена беше между мин. и макс. , сега е пак над макс. , сега беше престояла (колата ) около 4 часа. Не знам какво да мисля , не го харчи (поне така изглежда до момента) а пуши яко и харчи много ?

Публикувано: 31 мар 2006, 10:02
от rejo
Ми аз пък винаги съм смятал, че е нормално преди да се ползва автомобила маслото на щеката да показва по-малко, отколкото след каране. Нали като е в покой всичко се успокоява и тогава реално може да се види колко масло има. Затова и масло се мери сутрин преди палене, след като колата е постояла доста часове. Ако е на минимум, значи трябва да се долее.

Публикувано: 31 мар 2006, 15:37
от snaiperisto
Ми аз пък винаги съм смятал, че е нормално преди да се ползва автомобила маслото на щеката да показва по-малко, отколкото след каране. Нали като е в покой всичко се успокоява и тогава реално може да се види колко масло има. Затова и масло се мери сутрин преди палене, след като колата е постояла доста часове. Ако е на минимум, значи трябва да се долее. Прав си ама май не ни разбра: на нас при студен двигател маслото е повече .