ПОМОГНЕТЕ. Много лош проблем с управл./компютър, Mondeo TDI
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 24 апр 2009, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDI diesel 115hp 2001
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ПОМОГНЕТЕ. Много лош проблем с управл./компютър, Mondeo TDI
Здравейте, имам много гаден проблем с управлението. Надявам се някой от вас да може да ми помогне със съвет или предложение. Ще бъда подробен.
Купих колата миналото лято и от тогава само проблеми: преди да я взема минах на стенд в MotoPfohe: нямаше грешки освен EGR. Sобственика веднага и намясто смени клапана, и аз купих колата. До сега съм минал 15 000 км. Колата е на 154 000, българска. Mondeo 2.0 TDI diesel 115hp 2001.
След няколко месеца започнаха мъките. Придърпване, припушване на тъмно сиво /не е баш черно/, ту ускорява нормално ту се влачи, странни звуци от мотора като: крррррррркркркркркркрррккккркркркр, увеличен разход, има дни в които върви супер, в други е много зле. В момента на 4 и 5 предавка, от 2000 оборота на горе започва постоянно да кърка и рърка: кркркркркркркркркркркркркрркркркрк
За целия период до сега съм бил на диагностики в: Motopfohe - два пъти, Bosch SuperDiesel, и в други дизел сервизи. Навсякъде казват, че няма грешки, колата е наред и най-вероятно е от качеството на горивото, Motopfohe все говорят за EGR. Аз зареждам само на Lukiol и OMV. Най-накрая един човек се хвана сериозно със проблема и след всякакви механични проверки закара колата на някакъв стенд за 30 000 EUR. Естествено грешки няма. От там започват тотален преглед на поведението на мотора и всички статистики, проби с адаптации - общо два часа и половина.
Резултатите, които ми казаха:
1. Четирите дюзи са като чешми. Постоянно подават два пъти повече гориво. Подадеш ли газ минават и три пъти повече. На моменти застопорява подаването два пъти повече и така стои независимо дали подаваш газ.
2. Вдигнали са 5000 оборота и защитата не се е включила.
3. При всички проблеми компютъра не записва никакви грешки, освен веднъж пак за EGR, но той е нов.
4. При статистиките липсват цели раздели с информация. Всякакви стойности и т.н. просто липсват, все едно колата не е работила /или датчика/.
5. EGR ту го управлява ту не.
Какво ми казаха хората: "Управлението е тотално сбъркано, имали сме и други такива случаи със Форд и никаква адаптация и корекции в софтуера не помагат. Къркането е от буталата и огромните детонации от голямото количество гориво: до 3 пъти повече"
Попитах какво ще стане ако купя примерно ново управление. Отговор: "Може и това да не помогне, да не могат Motopfohe да адаптират новото управление към старите датчици, които са с изместени вече характеристики от годините, а и липсват някои статистики и осреднени стойности. Проблема може да е в самия софтуер и новата платка пак да прави същите номера след кратко време. ИМА ВЕРОЯТНОСТ ИЗОБЩО ДА НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОПРАВИ ПРОБЛЕМА. ПРОБЛЕМА Е В КОЛАТА".
Е такова нещо не бях чувал!!!!!!!!! Проблем, който да не може да се оправи.
Братя, кажете какво да правя???? От бившия собственик знам, че няколко месеца преди да продаде колата е купувал ново управление за 1500 лева. Ако това е верно излиза, че моите хора са прави и няма оправяне!!!
Кажете дали сте се сбласквали с такова нещо, споделете опит или дайте съвет! Най-странното е че сега колата върви горе долу добре /припушването си остава/ и стига да не вдигам 2000 оборота на 4 и 5. Нямам никакви проблеми с палене.
Благодаря предварително!!!
Купих колата миналото лято и от тогава само проблеми: преди да я взема минах на стенд в MotoPfohe: нямаше грешки освен EGR. Sобственика веднага и намясто смени клапана, и аз купих колата. До сега съм минал 15 000 км. Колата е на 154 000, българска. Mondeo 2.0 TDI diesel 115hp 2001.
След няколко месеца започнаха мъките. Придърпване, припушване на тъмно сиво /не е баш черно/, ту ускорява нормално ту се влачи, странни звуци от мотора като: крррррррркркркркркркрррккккркркркр, увеличен разход, има дни в които върви супер, в други е много зле. В момента на 4 и 5 предавка, от 2000 оборота на горе започва постоянно да кърка и рърка: кркркркркркркркркркркркркрркркркрк
За целия период до сега съм бил на диагностики в: Motopfohe - два пъти, Bosch SuperDiesel, и в други дизел сервизи. Навсякъде казват, че няма грешки, колата е наред и най-вероятно е от качеството на горивото, Motopfohe все говорят за EGR. Аз зареждам само на Lukiol и OMV. Най-накрая един човек се хвана сериозно със проблема и след всякакви механични проверки закара колата на някакъв стенд за 30 000 EUR. Естествено грешки няма. От там започват тотален преглед на поведението на мотора и всички статистики, проби с адаптации - общо два часа и половина.
Резултатите, които ми казаха:
1. Четирите дюзи са като чешми. Постоянно подават два пъти повече гориво. Подадеш ли газ минават и три пъти повече. На моменти застопорява подаването два пъти повече и така стои независимо дали подаваш газ.
2. Вдигнали са 5000 оборота и защитата не се е включила.
3. При всички проблеми компютъра не записва никакви грешки, освен веднъж пак за EGR, но той е нов.
4. При статистиките липсват цели раздели с информация. Всякакви стойности и т.н. просто липсват, все едно колата не е работила /или датчика/.
5. EGR ту го управлява ту не.
Какво ми казаха хората: "Управлението е тотално сбъркано, имали сме и други такива случаи със Форд и никаква адаптация и корекции в софтуера не помагат. Къркането е от буталата и огромните детонации от голямото количество гориво: до 3 пъти повече"
Попитах какво ще стане ако купя примерно ново управление. Отговор: "Може и това да не помогне, да не могат Motopfohe да адаптират новото управление към старите датчици, които са с изместени вече характеристики от годините, а и липсват някои статистики и осреднени стойности. Проблема може да е в самия софтуер и новата платка пак да прави същите номера след кратко време. ИМА ВЕРОЯТНОСТ ИЗОБЩО ДА НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОПРАВИ ПРОБЛЕМА. ПРОБЛЕМА Е В КОЛАТА".
Е такова нещо не бях чувал!!!!!!!!! Проблем, който да не може да се оправи.
Братя, кажете какво да правя???? От бившия собственик знам, че няколко месеца преди да продаде колата е купувал ново управление за 1500 лева. Ако това е верно излиза, че моите хора са прави и няма оправяне!!!
Кажете дали сте се сбласквали с такова нещо, споделете опит или дайте съвет! Най-странното е че сега колата върви горе долу добре /припушването си остава/ и стига да не вдигам 2000 оборота на 4 и 5. Нямам никакви проблеми с палене.
Благодаря предварително!!!
Последна промяна от Black на 10 дек 2009, 16:56, променено общо 1 път.
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Много лош проблем с управлението/компютъра, Mondeo 2.0 TDI
Аз на твое място първо бих изолирал EGR-а, за да съм сигурен че не влияе на работата на двигателя. После бих се фокусирал върху помпата и дюзите. Проверка на дюзите на стенд, проверка на помпата и особено на турбо компенсатора. На твоя двигател, който е 2,0 TDdi помпата е VP 44 Bosch, като цяло добра помпа която се слага на много други марки автомобили, така че обяснението че фордовете нямали оправяне говори за голямо безхаберие на този който го е казал.
Забрави за компютрите и се концентрирай върху горивната система. Това си е като цяло класически дизел и компютъра не му влияе особено. Това не е комънрейл или помпа-дюза че да се обръща такова внимание на електрониката. Помпата има корекция на аванса и управлението е един блок върху самата помпа. Там електрониката понякога създава проблеми, но те би трябвало да се видят при диагностика.
Успех и пиши какво е станало!
Забрави за компютрите и се концентрирай върху горивната система. Това си е като цяло класически дизел и компютъра не му влияе особено. Това не е комънрейл или помпа-дюза че да се обръща такова внимание на електрониката. Помпата има корекция на аванса и управлението е един блок върху самата помпа. Там електрониката понякога създава проблеми, но те би трябвало да се видят при диагностика.
Успех и пиши какво е станало!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 24 апр 2009, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDI diesel 115hp 2001
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ. Много лош проблем с управл./компютър, Mondeo TDI
След много тестове в Moto-Pfohe се оказа следното (най-накрая намерих сериозен човек там):
1. EGR си е наред
2. Това че се подавало 2,3 пъти повече гориво били глупости.
2. За проблема с придърпването ми обновиха софтуера и сега няма придърпване
3. Къркането се засили
Вече го прави на 3,4,5 предавка на 2000 оборота и нагоре.
Като цяло колата сега върви добре, казаха че къркането е аванс на помпата. Интересното е че ме посаветваха да не я пипам. Обясниха ми че ще ми излезе минимум 1000 в Bosch Super Diesel и няма гаранция че ще я оправят. Moto-Pfohe не правят корекции на аванса, могат да сменят цялата помпа за 4000 лв.
))))
Какво ще ме посъветвате да направя? Да го боря ли този аванс или да я карам така?
1. EGR си е наред
2. Това че се подавало 2,3 пъти повече гориво били глупости.
2. За проблема с придърпването ми обновиха софтуера и сега няма придърпване
3. Къркането се засили

Като цяло колата сега върви добре, казаха че къркането е аванс на помпата. Интересното е че ме посаветваха да не я пипам. Обясниха ми че ще ми излезе минимум 1000 в Bosch Super Diesel и няма гаранция че ще я оправят. Moto-Pfohe не правят корекции на аванса, могат да сменят цялата помпа за 4000 лв.

Какво ще ме посъветвате да направя? Да го боря ли този аванс или да я карам така?
- kazama1
- потребител
- Мнения: 177
- Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ. Много лош проблем с управл./компютър, Mondeo TDI
Колега дюзите попринцип се регулирват,което е от голямо значение за работата на мотора,съвета ми е първо ги погледни тях, помпа не пипай не е от нея.Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта