Високи обороти при запалване ?!?!?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
joshy
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 16 яну 2008, 18:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2008 1.6TDCI
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от joshy » 26 дек 2009, 18:30

Здравейте :)
искам да ви попитам дали някой знае как се отстранява този проблем
сутрин когато запаля колата (Форд Ескорт 1.6 16в Зетек) работи на високи обороти - 1700 даже някой път отива на 2000
случвало ми се е дори когатоя запаля да се форсира до 3000 после пада на 500 и пак отива към 3000 :( от това палене сутринно време а и въобще когато колата е студена дава нечовешки разход ,свидетел съм как стрелката на бензина пада наляво с 1-1,5 милиметра :( та ако някои знае как се отстранява този проблем да ми пише

благодаря ви
весели празници
Ford forever

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от HACKO » 26 дек 2009, 21:21

За да запали студения мотор му трябва по-богата смес, затова и при пуск компютъра подава по-богата смес (смукач при карбураторите), така че това не може а и не трябва да се премахне, защото после ще ревеш че не пали.
Падането на стрелката на бензиномера не се дължи на прекомерно голям разход а на естествени физични закони. Стрелките на фордовите бензиномери остават в положението в което оставяш колата вечерта. Когато я оставиш температурата на бензина е по-висока и обема на бензина е по-голям. Сутринта бензина е изстинал и се е свил, затова като дадеш контакт стрелката на бензиномера леко пада, като покараш малко вследствие на затоплянето на бензина от обратното гориво, стрелката пак отива нагоре.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от bateto_toshko » 27 дек 2009, 00:50

joshy написа:Здравейте :)
искам да ви попитам дали някой знае как се отстранява този проблем
сутрин когато запаля колата (Форд Ескорт 1.6 16в Зетек) работи на високи обороти - 1700 даже някой път отива на 2000
случвало ми се е дори когатоя запаля да се форсира до 3000 после пада на 500 и пак отива към 3000 :( от това палене сутринно време а и въобще когато колата е студена дава нечовешки разход ,свидетел съм как стрелката на бензина пада наляво с 1-1,5 милиметра :( та ако някои знае как се отстранява този проблем да ми пише

благодаря ви
весели празници
явно зетека е направен така.И аз паля , и компа подава газ ,което за мен е доста удобно вместо аз да го правя.От лични впечатления съм забелязвал , че оборотите до които се форсира са от 1500 до 2300 , като зависят от това колко е студено навън.Явно компютъра следи датчика за температура , друго обяснение нямам.След около 30 сек, до 1 минута си падат до към 1000 об/мин , а като позагрее на около 800-900.....хващам се на бас , че всяка кола гори много като е студена :P
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
midex
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
Модел на автомобила: Ford Probe V6
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от midex » 28 дек 2009, 14:35

bateto_toshko написа:
joshy написа:...явно зетека е направен така....
Не само зетека - и при двете ми коли (форд и VW) при първоначално запалване оборотите са много по-високи от нормалните за празен ход. Това е все едно да си дръпнал смукача на карбураторен двигател. Впоследствие постепенно падат до нормалните си обороти. Наско добре го е обяснил в поста си.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от nikolovvd » 28 дек 2009, 15:01

Това е нормално! Колко по-студено е толкова по-високи са оборотите. При -10 -15 са някъде 2000-2200 и след 2-3 минути падат на 1200-1500.
За разхада не се притеснявай. Моя в първите 300-400 метра е 100/100. Имам снимка на 99.2 на бордкомпютъра, но аз карам Дачия от Япония. :P :D

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от stoy@n » 29 дек 2009, 14:17

И моят е Zetec 2.0 DOHC.Без значение каква е външната температура,паля и оборотите се установявят на 1100.Като загрее падат на 850-900.
:roll:

all4u
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
Модел на автомобила: .
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от all4u » 31 яну 2010, 13:16

.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:07, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от PcMan » 31 яну 2010, 14:17

all4u написа:Извинявам се, че повдигам малко стара тема, но да не пускам нова :D И аз имам същия проблем от около месец. Паля колата - двигателя се форсира, изчаквам 15-20 сек. и оборотите се нормализират, обаче на 1ва и 2ра предавка колата сама си дава газ и се засилва ... това нормално ли е? :roll:
Засилването(ако не е много) е нормално - подава се повече гориво и не следи кога си на скорост или не, просто го прави при студен двигател.
Моя дизел вдига само до 900оборота независимо колко студено е отвън. След някоя минута си пада на 750-800 колкото са там точно(не е разграфено толкова прецизно). 100% разхода е по-висок независимо, че само 100на об вдига - и при потегляне в много студено се усеща как с един и същ натиск на педала колата върви по-слабо студена от топла, т.е. трябва ти повече гориво за да си папъркаш. :D Има си специален режим от ECU-то, който се задейства при палене и при различна температура на двигателя.
На сиерата по същя начин отиват на 1200оборота. А когато загрее стоят на 900оборота.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

all4u
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
Модел на автомобила: .
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от all4u » 31 яну 2010, 14:40

.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:06, променено общо 1 път.
Изображение

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от Peshe » 31 яну 2010, 16:54

Не е нормално,колега.Независимо колко е студено навън -паля и оборотите са около 1300-1350.След 15-20 секунди започват да спадат и след 2-3 мин са заковали на 900.Никакви колебания,никакави обороти по-високи от написаните по-горе.В движение държи в зависимост от скоростта от 1100-1200 и при спиране падат на 900.Разхода ми е като по каталог- в големият студ сега стигна почти 10/100 бензин.Когато е по-топло разхода ми е 8.5-8.8 градско и около 6/100 извънградско при 90-100 км/ч.

MasterG
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 12 мар 2009, 12:46
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V Zetec 1997г.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от MasterG » 01 фев 2010, 11:16

Peshe написа:В движение държи в зависимост от скоростта от 1100-1200 и при спиране падат на 900.
Точно за това щях да отварям тема.Защо когато се движи по инерция оборотите са около 1200-1300,а когато спре падат на 900?На какво се дължи това?Peshe завиждам ти за разхода.При мен тази зима нещо скочи на 12-13/100,а и имам същия проблем при палене сутрин.Форс до 2200-2500 оборота :evil:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от HACKO » 01 фев 2010, 16:11

MasterG написа:...Защо когато се движи по инерция оборотите са около 1200-1300,а когато спре падат на 900?....
А хидравлика на воланите имате ли? Ако паднат на 900 по инерция, кой ще върти помпата за да не се втвърди волана? Ако сте забелязали и на място, като мръднете волана и оборотите веднага са вдигат. Аз нямам хидравлика и климатик и оборотите падат веднага, независимо дали се движи или не.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от Peshe » 01 фев 2010, 18:15

Имаш сензор за скоростта (VSS),който показва на компютъра дали колата е в движение или не.Когато имаш скорост по-голяма от 20 км/ч то оборотите са в рамките на 1100-1200 ( като освободиш в движение от скорост) и падат на празен ход (900 об/мин) след секунда-две като спреш.Това е абсолютно нормалното поведение при изправен VSS sensor.

all4u
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
Модел на автомобила: .
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от all4u » 01 фев 2010, 19:11

.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:06, променено общо 1 път.
Изображение

MasterG
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 12 мар 2009, 12:46
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V Zetec 1997г.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от MasterG » 01 фев 2010, 20:14

HACKO написа:А хидравлика на воланите имате ли? Ако паднат на 900 по инерция, кой ще върти помпата за да не се втвърди волана? Ако сте забелязали и на място, като мръднете волана и оборотите веднага са вдигат. Аз нямам хидравлика и климатик и оборотите падат веднага, независимо дали се движи или не.
Peshe написа:Имаш сензор за скоростта (VSS),който показва на компютъра дали колата е в движение или не.Когато имаш скорост по-голяма от 20 км/ч то оборотите са в рамките на 1100-1200 ( като освободиш в движение от скорост) и падат на празен ход (900 об/мин) след секунда-две като спреш.Това е абсолютно нормалното поведение при изправен VSS sensor.
Благодаря за обясненията и на двамата,това не го знаех _friends_

Power_fan
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 02 фев 2010, 18:58
Модел на автомобила: Eskort 1.8 16v
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от Power_fan » 02 фев 2010, 19:23

Здравейте значи колата ми е ескорт 92 1.8 16v проблема е че като е запаля на студен двигател вдига около 2000 об (както виждам е нормално от по горните постове)след известно време при достигане на 70-80 градуса оборотите падат,но се получава колебание при спадането на оборотите или по точно задаржане на 1500 и чак тогава пада на 1000 ???
Не мрънкай,че карам бавно...така или иначе съм пред теб!

all4u
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
Модел на автомобила: .
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от all4u » 05 фев 2010, 00:07

.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:06, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от nikolovvd » 05 фев 2010, 09:12

VSS sensor-а дава постоянна информация за скоростта без значение дали си или не си на скорост. В противен случай трябва като изключите от скорост, стрелката на спидомера да падне на нула.
Оборотите може да "шават" от много неща. Като почнеш от лошо гориво и стигнеш до зацапан/повреден сензор.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1326
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от vargala81 » 05 фев 2010, 10:46

Power_fan написа:Здравейте значи колата ми е ескорт 92 1.8 16v проблема е че като е запаля на студен двигател вдига около 2000 об (както виждам е нормално от по горните постове)след известно време при достигане на 70-80 градуса оборотите падат,но се получава колебание при спадането на оборотите или по точно задаржане на 1500 и чак тогава пада на 1000 ???
нищо не е нормално ,и моята беше така но след почистване на клапана за празен ход ,смяна на потенциометъра на дроселовата клапа нещата се оправиха.Сега независимо дали е топла или студена винаги когато паля вдига до 1500 оборота ,но оборотите падат веднага за 2-3 сек. Ако е топла си падат на 950 ако е стодена на 1100оборота.Този проблем със задържане на оборотите в движение по инерция го бях решил с откачане на VSS датчика за скороста ,но един ден бях свалил акомулатора да го зареждам.Реших да напръскам куплонга на VSS датчика с контактен спрей закачих си го и след като сложих акомолатора :D: о чудо работата се е оправила .В движение по инерция оборотите стоят от 1100 до 1200 .след спиране веднага падат на 950.При откачен датчик при изклучване от скорост падат веднага на 950.Искам да поясня ,че преди да сменя потенциометъра на дроселовата клапа като извадих куплонга на клапана за празния ход колата гаснеше а сега оборотите и падат на 700.При теб проблема може да е и от ЕГР клапан ,или температурен датчик

Power_fan
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 02 фев 2010, 18:58
Модел на автомобила: Eskort 1.8 16v
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!

Мнение от Power_fan » 05 фев 2010, 23:26

колега благодаря ти много!....а ще ми кажеш ли само точно къде се намира VSS датчика? Днес пък имаше яко пукане от плочката при дроселовата клапа..... утре ще я мисля какво да правя :)
Не мрънкай,че карам бавно...така или иначе съм пред теб!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 110 госта