Маслото спада
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Маслото спада
Здравейте колеги.
Още от както купих колата забелязах,че маслото е под минимума. И така, долях му аз маслото, но след известно време видях, че пак е спаднало. Въпросът ми е следния. Какво да правя? Да купя някое скъпо масло, някакви синтетични добавки или да му правя ремонт- сегменти и т.н? Дали го гори ? А може ли да е от някоя гарнитурка например ?
Още от както купих колата забелязах,че маслото е под минимума. И така, долях му аз маслото, но след известно време видях, че пак е спаднало. Въпросът ми е следния. Какво да правя? Да купя някое скъпо масло, някакви синтетични добавки или да му правя ремонт- сегменти и т.н? Дали го гори ? А може ли да е от някоя гарнитурка например ?


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
И сега се започва с въпросите КАКЪВ Е МОТОРА, ГОРИВО, КУБАТУРА, МОДЕЛ??????
За всички мотори, започва се със смяна на "гумички".
За всички мотори, започва се със смяна на "гумички".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
Фордчето е Орион мк2 '88г ,Бензинов ,1300к.см, чист карборатор А гумичките мога ли сам да си ги сменя и как ? Сложно ли е ?


- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
Сложно е...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
CVH или OHV? Не се заяждам, има разлика в начина и инструментите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
Сигурно ще го затрудниш с въпроса, та ако може да пусне снимка на двг-то си да го разберем какъв е. 1,3 има май и от двата типа.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
Оппппа, изпуснах да го спомена,за което се извинявам OHV еHACKO написа:CVH или OHV? Не се заяждам, има разлика в начина и инструментите.



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
Долен разпределителен вал, механично регулиране на клапаните. За свиване на пружините ще ти трябва стандартна скоба и евентуално помощник, здрави пинцети или още по-добре кохер за сваляне и слагане на конусчетата. Луфтомер за регулиране на клапаните, за това обаче се иска практика и докато някой не ти покаже, после да опиташ и пак да ти покажат и още няколко пъти да опиташ и чак тогава ще стане (по тази точка май трябва да търсиш специалист).
Кобилиците, като свалиш оста с кобилиците най-вероятно ще установиш че контактната повърхност между кобилицата и клапана е подбита, от това идва и характерния звук като Дизел, трябва да се изпилят докато изчезне подбитото.
Самите гумички, слагаш коляновия вал на белег ГМТ, в това положение могат да се сменят гумичките на клапаните на първи и четвърти цилиндър (клапаните опират в буталата и не могат да изпаднат). Със скобата натискаш пружината надолу така че фиксиращите конуси да се освободят, хващаш ги внимателно с кохера и ги махаш, след това махаш пружините и виждаш гумичката. С голяма отверка измъкваш гумичката и слагаш новата за целта си намери тръбичка с която да набиеш гумичката на мястото и, слагаш пружините натискаш със скобата, слагаш конусчетата и минаваш към следващия клапан. Внимавай да не изпуснеш конусчетата в картера, най-добре да запушиш отворите за оттичане на маслото с парцали. Като смениш гумичките на четирите клапана, завърташ коляновия вал на 180градуса и сменяш на втори и трети цилиндър. Слагаш кобилиците, регулираш клапаните, в книгата дават хлабини в порядъка на 0.3; 0.5мм, обаче д-ля работи перфектно с клапани регулирани на 0.20 и хлабината е достатъчна.
Не е много трудно, но е специфично, може би ще е добре да потърсиш специалист. На CVH се сменят много по-лесно.
Кобилиците, като свалиш оста с кобилиците най-вероятно ще установиш че контактната повърхност между кобилицата и клапана е подбита, от това идва и характерния звук като Дизел, трябва да се изпилят докато изчезне подбитото.
Самите гумички, слагаш коляновия вал на белег ГМТ, в това положение могат да се сменят гумичките на клапаните на първи и четвърти цилиндър (клапаните опират в буталата и не могат да изпаднат). Със скобата натискаш пружината надолу така че фиксиращите конуси да се освободят, хващаш ги внимателно с кохера и ги махаш, след това махаш пружините и виждаш гумичката. С голяма отверка измъкваш гумичката и слагаш новата за целта си намери тръбичка с която да набиеш гумичката на мястото и, слагаш пружините натискаш със скобата, слагаш конусчетата и минаваш към следващия клапан. Внимавай да не изпуснеш конусчетата в картера, най-добре да запушиш отворите за оттичане на маслото с парцали. Като смениш гумичките на четирите клапана, завърташ коляновия вал на 180градуса и сменяш на втори и трети цилиндър. Слагаш кобилиците, регулираш клапаните, в книгата дават хлабини в порядъка на 0.3; 0.5мм, обаче д-ля работи перфектно с клапани регулирани на 0.20 и хлабината е достатъчна.
Не е много трудно, но е специфично, може би ще е добре да потърсиш специалист. На CVH се сменят много по-лесно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
Благодаря на НАСКО за подробното обяснение. Най - напред ще се опитам да го направя сам, но ако не успея, ще потърся някой по опитен. 
Поздрави

Поздрави


- fiestamayk
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 24 сеп 2009, 18:17
- Модел на автомобила: FIESTA 1.1 C,1989г.карбуратор
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
от едната страна на скоростната кутия и по точно от семерината тече масло.това масло има ли нещо общо с двигателното?защото имам разход на масло.моля някой да помогне
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
Не това масло е от скоростната кутия, проверявай я да не остане на сухо.
Относно разхода на масло в д-ля, първо смени гумички.
Относно разхода на масло в д-ля, първо смени гумички.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fiestamayk
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 24 сеп 2009, 18:17
- Модел на автомобила: FIESTA 1.1 C,1989г.карбуратор
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
много ти благодаря Наско,при първа възможност ще ги сменя
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Маслото спада
В тоя случай нямаш проблем...Ескорт 88-а...колко години още смяташ да го караш,че ще му сменяваш сегменти...Гумички на клапани най-много.Ако продължава да го гори-ми доливаш и това е.Ако харчи литър на 2-3 хил км...това още се води за кола със сериозен ресурс.Виж като стане литър на 200-300 км вече е проблем.Маслото спада
Спадало маслото...то докато спада е лесно.Лошо е ако започне а се качва.

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта