Страница 1 от 1

Маслото спада

Публикувано: 11 фев 2010, 16:07
от Kamazabg
Здравейте колеги.
Още от както купих колата забелязах,че маслото е под минимума. И така, долях му аз маслото, но след известно време видях, че пак е спаднало. Въпросът ми е следния. Какво да правя? Да купя някое скъпо масло, някакви синтетични добавки или да му правя ремонт- сегменти и т.н? Дали го гори ? А може ли да е от някоя гарнитурка например ?

Re: Маслото спада

Публикувано: 11 фев 2010, 16:30
от HACKO
И сега се започва с въпросите КАКЪВ Е МОТОРА, ГОРИВО, КУБАТУРА, МОДЕЛ??????
За всички мотори, започва се със смяна на "гумички".

Re: Маслото спада

Публикувано: 11 фев 2010, 16:42
от Kamazabg
Фордчето е Орион мк2 '88г ,Бензинов ,1300к.см, чист карборатор А гумичките мога ли сам да си ги сменя и как ? Сложно ли е ?

Re: Маслото спада

Публикувано: 11 фев 2010, 17:29
от ludavoda
Сложно е...

Re: Маслото спада

Публикувано: 11 фев 2010, 19:10
от HACKO
CVH или OHV? Не се заяждам, има разлика в начина и инструментите.

Re: Маслото спада

Публикувано: 12 фев 2010, 12:38
от peterdi_bg
Сигурно ще го затрудниш с въпроса, та ако може да пусне снимка на двг-то си да го разберем какъв е. 1,3 има май и от двата типа.

Re: Маслото спада

Публикувано: 12 фев 2010, 17:08
от Kamazabg
HACKO написа:CVH или OHV? Не се заяждам, има разлика в начина и инструментите.
Оппппа, изпуснах да го спомена,за което се извинявам OHV е :D

Re: Маслото спада

Публикувано: 12 фев 2010, 20:23
от HACKO
Долен разпределителен вал, механично регулиране на клапаните. За свиване на пружините ще ти трябва стандартна скоба и евентуално помощник, здрави пинцети или още по-добре кохер за сваляне и слагане на конусчетата. Луфтомер за регулиране на клапаните, за това обаче се иска практика и докато някой не ти покаже, после да опиташ и пак да ти покажат и още няколко пъти да опиташ и чак тогава ще стане (по тази точка май трябва да търсиш специалист).
Кобилиците, като свалиш оста с кобилиците най-вероятно ще установиш че контактната повърхност между кобилицата и клапана е подбита, от това идва и характерния звук като Дизел, трябва да се изпилят докато изчезне подбитото.
Самите гумички, слагаш коляновия вал на белег ГМТ, в това положение могат да се сменят гумичките на клапаните на първи и четвърти цилиндър (клапаните опират в буталата и не могат да изпаднат). Със скобата натискаш пружината надолу така че фиксиращите конуси да се освободят, хващаш ги внимателно с кохера и ги махаш, след това махаш пружините и виждаш гумичката. С голяма отверка измъкваш гумичката и слагаш новата за целта си намери тръбичка с която да набиеш гумичката на мястото и, слагаш пружините натискаш със скобата, слагаш конусчетата и минаваш към следващия клапан. Внимавай да не изпуснеш конусчетата в картера, най-добре да запушиш отворите за оттичане на маслото с парцали. Като смениш гумичките на четирите клапана, завърташ коляновия вал на 180градуса и сменяш на втори и трети цилиндър. Слагаш кобилиците, регулираш клапаните, в книгата дават хлабини в порядъка на 0.3; 0.5мм, обаче д-ля работи перфектно с клапани регулирани на 0.20 и хлабината е достатъчна.
Не е много трудно, но е специфично, може би ще е добре да потърсиш специалист. На CVH се сменят много по-лесно.

Re: Маслото спада

Публикувано: 12 фев 2010, 21:26
от Kamazabg
Благодаря на НАСКО за подробното обяснение. Най - напред ще се опитам да го направя сам, но ако не успея, ще потърся някой по опитен. :D
Поздрави

Re: Маслото спада

Публикувано: 31 мар 2010, 13:48
от fiestamayk
от едната страна на скоростната кутия и по точно от семерината тече масло.това масло има ли нещо общо с двигателното?защото имам разход на масло.моля някой да помогне

Re: Маслото спада

Публикувано: 31 мар 2010, 14:07
от HACKO
Не това масло е от скоростната кутия, проверявай я да не остане на сухо.
Относно разхода на масло в д-ля, първо смени гумички.

Re: Маслото спада

Публикувано: 31 мар 2010, 14:19
от fiestamayk
много ти благодаря Наско,при първа възможност ще ги сменя

Re: Маслото спада

Публикувано: 31 мар 2010, 20:24
от S_C
Маслото спада
В тоя случай нямаш проблем...Ескорт 88-а...колко години още смяташ да го караш,че ще му сменяваш сегменти...Гумички на клапани най-много.Ако продължава да го гори-ми доливаш и това е.Ако харчи литър на 2-3 хил км...това още се води за кола със сериозен ресурс.Виж като стане литър на 200-300 км вече е проблем.
Спадало маслото...то докато спада е лесно.Лошо е ако започне а се качва. 8)