Страница 1 от 2

Mondeo - проблем с турбото

Публикувано: 27 мар 2006, 21:59
от Zimski
Абе момчета, оня ден си зех колата Мондео TDI 96-та ама нямаше номера и не можах да я тествам на пътя.. та сега като я подкарах вече с номера имам чувството че турбото не включва :( как мога да съм сигурен дали работи или не? ако не - къде могат да ми го оправят без да ми одерат кожата?? :?


редакция: disc
Колега, моля спазвай правилата на форума!

Публикувано: 27 мар 2006, 22:08
от 1.8d
Ако работи се усеща осезаемо след 2000 об/мин.Дотогава колата се чуди какво да прави и като достигне тези обороти и започва да дърпа прилично.Ако не работи турбото колата ще е много мудна.Натискаш педала на газта до половината и гледаш.Ако се опъне след 2000 об.турбото си е наред

Публикувано: 27 мар 2006, 22:15
от pepy1
колега Zimski ти прочете ли това
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=327" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 28 мар 2006, 00:14
от snaiperisto
Ако и ти почнеш с проблемите преди да си се порадвал на колата , ела да ВИЕМЕ заедно , а з поне се порадвах на турбото , но щом питаш значи не си го усетил(което на практика е невъзможно).

Публикувано: 28 мар 2006, 00:19
от cossy
А дали имаш турбо? Май на един колега му бяха продали така кола уж с турбо, ма оставили само капака на турбото, а отдолу нищо... :shock: Може да имаш и пукнат колектор, трябва една хубава диагностика да й се направи :idea:

п.п. Във форума има изискване за писане на кирилица, надявам се да го спазваш за вбъдеще :idea:

Публикувано: 28 мар 2006, 10:05
от apock
snaiperisto написа:Ако и ти почнеш с проблемите преди да си се порадвал на колата , ела да ВИЕМЕ заедно , а з поне се порадвах на турбото , но щом питаш значи не си го усетил(което на практика е невъзможно).

Колега, да не продаде Mondeo-то?

Публикувано: 28 мар 2006, 10:35
от cossy
Не го е продал, давайте по темата или на лични :wink:

Публикувано: 28 мар 2006, 17:04
от Zimski
не съм още ама не се бях сетил да проверя има ли го всъщност турбото! :!: уаааа ами ако го нямя ? яко са ме преебали ама ако го имя и не работи.. ? пак лошо. къде могат да ми направят свястна дагностика за малко пари?.. и евентуално да го ремонтират

Публикувано: 28 мар 2006, 17:32
от Mondeo18TDI96
По-горе са ти обяснили как се държи кола с работещо турбо :!:

Нищо не си писал как е при теб :!:

От моя опит:
1000-1500 об. - набира много бавно (независимо дали си натиснал падала до дупка) - все едно че няма турбо!
1500-1800 об. - оборотите нарастват по-бързо
1800-2000 об - турбото започва да се усеща
2000-3500 об - ускорението е чувствително (може да засрамиш и мондео 2.0/136кс)

Турбото не се включва, то (турбината) се върти постоянно - просто при ниски обороти не е ефективно (вкарва малко въздух)!

Ако наистина имаш проблем с турбото - то ще разполагаш с макс. ~60кс и над 1800об няма да имаш особенна промяна във ВЪТЪКА (Nm)

Публикувано: 28 мар 2006, 20:14
от Zimski
Mondeo18TDI96 написа:По-горе са ти обяснили как се държи кола с работещо турбо :!:

Нищо не си писал как е при теб :!:

От моя опит:
1000-1500 об. - набира много бавно (независимо дали си натиснал падала до дупка) - все едно че няма турбо!
1500-1800 об. - оборотите нарастват по-бързо
1800-2000 об - турбото започва да се усеща
2000-3500 об - ускорението е чувствително (може да засрамиш и мондео 2.0/136кс)

Турбото не се включва, то (турбината) се върти постоянно - просто при ниски обороти не е ефективно (вкарва малко въздух)!

Ако наистина имаш проблем с турбото - то ще разполагаш с макс. ~60кс и над 1800об няма да имаш особенна промяна във ВЪТЪКА (Nm)
положението отговаря на последния случай - никаква промяна с покачване на оборотите :(

Публикувано: 28 мар 2006, 20:18
от T punchev
Хора,защо копувате коли без да ги пробвате?!!!!!!! Дано да нямаш проблем със турбото,щото в противен случаи ще имаш разходи!

Публикувано: 28 мар 2006, 20:23
от Zimski
T punchev написа:Хора,защо копувате коли без да ги пробвате?!!!!!!! Дано да нямаш проблем със турбото,щото в противен случаи ще имаш разходи!
защото няма номера

Публикувано: 28 мар 2006, 20:29
от snaiperisto
Гледам и не вярвам на УШИТЕ си , направо не знам да се смея или да плача. Колега , на мене ми продадоха ТД , а се оказа че е ТДИ *00133* . Моли се по принцип да няма турбо твоята кола.

Публикувано: 28 мар 2006, 20:31
от Zimski
snaiperisto написа:Гледам и не вярвам на УШИТЕ си , направо не знам да се смея или да плача. Колега , на мене ми продадоха ТД , а се оказа че е ТДИ *00133* . Моли се по принцип да няма турбо твоята кола.
искаш да кажеш 4е е нормално да не се усеща по-голямо ускорение при по-високи обороти и колата да е тромава?

Публикувано: 28 мар 2006, 20:47
от snaiperisto
Неее , колегите ти обясниха , но и аз ще ти кажа : примерно на трета като мине оборотомера 2300-2500 оборота ако не усещаш ЯКО ускорение , значи някаш (не работи)турбо . А ако ни покажеш мотора на снимка ще ти кажеме дали имаш(ама не работи)или нямаш и са те преебали(което си има своите плюсове).

Публикувано: 28 мар 2006, 22:21
от Mondeo18TDI96
Турбото няма начин да не го усетиш при > 2000 об.

Най-добре отиди на сервиз да ти кажат как стоят нещата!
(едва ли проблема е в много мръсен въздушен филтър ...)

Тук (моята любима тема :D ) има няколко препоръки за сервизи дето разбират от турбо (както и някои действителни случки):

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=15

Публикувано: 29 мар 2006, 14:59
от Zimski
snaiperisto написа:Неее , колегите ти обясниха , но и аз ще ти кажа : примерно на трета като мине оборотомера 2300-2500 оборота ако не усещаш ЯКО ускорение , значи някаш (не работи)турбо . А ако ни покажеш мотора на снимка ще ти кажеме дали имаш(ама не работи)или нямаш и са те преебали(което си има своите плюсове).
има турбо но то не включва имате ли представа за сервиз където се занимават с турбо компресори и не взимат луди пари.
например намерих из нет-а "РЕАЛ ТУРБО" ама то е се едно да ида в сервиза на Ford...

Публикувано: 30 мар 2006, 00:36
от ivboje
тва с "включването" обикновено е много дребна болежка :)
ако поне малко разбираш от мотори направи сл=>
1.отвори капака на мотора;
2. застани с лице към него;
(дотук се шегувах, да не си помислиш че те подигравам)
3.най-отпред директно след перката на радиатора се намира горивонагнетателната помпа(ГНП), разгледай я внимателно! ако ти е трудно да я откриеш ще се ориентираш по 4 на брой метални тръбички Ф5-6мм, които излизат от нея и отиват нагоре в глвата завършвайки в едни болтоподобни неща(дюзи)
4.във фронталната дясна част на въпросната ГНП, леко извъртяно надолу се намира едно цилиндрично метално тяло(турбокоректора), свързано с ПВЦ тръбичка с горния край на ГНП-то(горе -долу там където отива маркучето свързващо гореспоменатите дюзи) и с маркуче към няква метална тръбичка отиваща назад в мотора(при по-старателен оглед в турбото)
5.ако си открил маркучето свързващо турбокоректора с мет.тръбичка(линия на високо налягане от турбото) към мотора, най вероятно си открил и проблема си :wink:
6.демонтирай маркучето, и го огледай, най-вероятно е спукано, ако е нужно замени го с нещо подходящо и гледай добре да уплътнява!!!
УСПЕХ
тая дреболия майсторите обикновено я пропускат... нарочно или от незнание :?: ...

Публикувано: 31 мар 2006, 06:59
от snaiperisto
Кво стана с това турбо...че нещо ме човърка отвътре ?

Публикувано: 31 мар 2006, 20:44
от Zimski
snaiperisto написа:Кво стана с това турбо...че нещо ме човърка отвътре ?
..още не съм намерил време да го разглобя. Или по-точно да стигна до него щракнах няколко снимки с телефона да видите че нищо не се вижда пък и от опит знам, че когато видиш нещо мислиш за него по съвсем друг начин (пък било и само на снимка). ето ги

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 0d61ed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 1046c8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 783cee.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 08ef9d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

в неделя съм планирал да го по разчовъркам да видя къде какви маркучи има и... дано да са те :D
нали надеждата че ще мина тънко умира последна....