Mondeo - проблем с турбото

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Zimski
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Mondeo - проблем с турбото

Мнение от Zimski » 27 мар 2006, 21:59

Абе момчета, оня ден си зех колата Мондео TDI 96-та ама нямаше номера и не можах да я тествам на пътя.. та сега като я подкарах вече с номера имам чувството че турбото не включва :( как мога да съм сигурен дали работи или не? ако не - къде могат да ми го оправят без да ми одерат кожата?? :?


редакция: disc
Колега, моля спазвай правилата на форума!

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 27 мар 2006, 22:08

Ако работи се усеща осезаемо след 2000 об/мин.Дотогава колата се чуди какво да прави и като достигне тези обороти и започва да дърпа прилично.Ако не работи турбото колата ще е много мудна.Натискаш педала на газта до половината и гледаш.Ако се опъне след 2000 об.турбото си е наред
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 27 мар 2006, 22:15

колега Zimski ти прочете ли това
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=327" onclick="window.open(this.href);return false;
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 28 мар 2006, 00:14

Ако и ти почнеш с проблемите преди да си се порадвал на колата , ела да ВИЕМЕ заедно , а з поне се порадвах на турбото , но щом питаш значи не си го усетил(което на практика е невъзможно).
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 28 мар 2006, 00:19

А дали имаш турбо? Май на един колега му бяха продали така кола уж с турбо, ма оставили само капака на турбото, а отдолу нищо... :shock: Може да имаш и пукнат колектор, трябва една хубава диагностика да й се направи :idea:

п.п. Във форума има изискване за писане на кирилица, надявам се да го спазваш за вбъдеще :idea:
Изображение

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 28 мар 2006, 10:05

snaiperisto написа:Ако и ти почнеш с проблемите преди да си се порадвал на колата , ела да ВИЕМЕ заедно , а з поне се порадвах на турбото , но щом питаш значи не си го усетил(което на практика е невъзможно).

Колега, да не продаде Mondeo-то?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 28 мар 2006, 10:35

Не го е продал, давайте по темата или на лични :wink:
Изображение

Zimski
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zimski » 28 мар 2006, 17:04

не съм още ама не се бях сетил да проверя има ли го всъщност турбото! :!: уаааа ами ако го нямя ? яко са ме преебали ама ако го имя и не работи.. ? пак лошо. къде могат да ми направят свястна дагностика за малко пари?.. и евентуално да го ремонтират

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 28 мар 2006, 17:32

По-горе са ти обяснили как се държи кола с работещо турбо :!:

Нищо не си писал как е при теб :!:

От моя опит:
1000-1500 об. - набира много бавно (независимо дали си натиснал падала до дупка) - все едно че няма турбо!
1500-1800 об. - оборотите нарастват по-бързо
1800-2000 об - турбото започва да се усеща
2000-3500 об - ускорението е чувствително (може да засрамиш и мондео 2.0/136кс)

Турбото не се включва, то (турбината) се върти постоянно - просто при ниски обороти не е ефективно (вкарва малко въздух)!

Ако наистина имаш проблем с турбото - то ще разполагаш с макс. ~60кс и над 1800об няма да имаш особенна промяна във ВЪТЪКА (Nm)

Zimski
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zimski » 28 мар 2006, 20:14

Mondeo18TDI96 написа:По-горе са ти обяснили как се държи кола с работещо турбо :!:

Нищо не си писал как е при теб :!:

От моя опит:
1000-1500 об. - набира много бавно (независимо дали си натиснал падала до дупка) - все едно че няма турбо!
1500-1800 об. - оборотите нарастват по-бързо
1800-2000 об - турбото започва да се усеща
2000-3500 об - ускорението е чувствително (може да засрамиш и мондео 2.0/136кс)

Турбото не се включва, то (турбината) се върти постоянно - просто при ниски обороти не е ефективно (вкарва малко въздух)!

Ако наистина имаш проблем с турбото - то ще разполагаш с макс. ~60кс и над 1800об няма да имаш особенна промяна във ВЪТЪКА (Nm)
положението отговаря на последния случай - никаква промяна с покачване на оборотите :(

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 28 мар 2006, 20:18

Хора,защо копувате коли без да ги пробвате?!!!!!!! Дано да нямаш проблем със турбото,щото в противен случаи ще имаш разходи!

Zimski
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zimski » 28 мар 2006, 20:23

T punchev написа:Хора,защо копувате коли без да ги пробвате?!!!!!!! Дано да нямаш проблем със турбото,щото в противен случаи ще имаш разходи!
защото няма номера

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 28 мар 2006, 20:29

Гледам и не вярвам на УШИТЕ си , направо не знам да се смея или да плача. Колега , на мене ми продадоха ТД , а се оказа че е ТДИ *00133* . Моли се по принцип да няма турбо твоята кола.
...дрън-дрън...мноо важно...

Zimski
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zimski » 28 мар 2006, 20:31

snaiperisto написа:Гледам и не вярвам на УШИТЕ си , направо не знам да се смея или да плача. Колега , на мене ми продадоха ТД , а се оказа че е ТДИ *00133* . Моли се по принцип да няма турбо твоята кола.
искаш да кажеш 4е е нормално да не се усеща по-голямо ускорение при по-високи обороти и колата да е тромава?

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 28 мар 2006, 20:47

Неее , колегите ти обясниха , но и аз ще ти кажа : примерно на трета като мине оборотомера 2300-2500 оборота ако не усещаш ЯКО ускорение , значи някаш (не работи)турбо . А ако ни покажеш мотора на снимка ще ти кажеме дали имаш(ама не работи)или нямаш и са те преебали(което си има своите плюсове).
...дрън-дрън...мноо важно...

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 28 мар 2006, 22:21

Турбото няма начин да не го усетиш при > 2000 об.

Най-добре отиди на сервиз да ти кажат как стоят нещата!
(едва ли проблема е в много мръсен въздушен филтър ...)

Тук (моята любима тема :D ) има няколко препоръки за сервизи дето разбират от турбо (както и някои действителни случки):

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=15

Zimski
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zimski » 29 мар 2006, 14:59

snaiperisto написа:Неее , колегите ти обясниха , но и аз ще ти кажа : примерно на трета като мине оборотомера 2300-2500 оборота ако не усещаш ЯКО ускорение , значи някаш (не работи)турбо . А ако ни покажеш мотора на снимка ще ти кажеме дали имаш(ама не работи)или нямаш и са те преебали(което си има своите плюсове).
има турбо но то не включва имате ли представа за сервиз където се занимават с турбо компресори и не взимат луди пари.
например намерих из нет-а "РЕАЛ ТУРБО" ама то е се едно да ида в сервиза на Ford...

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 30 мар 2006, 00:36

тва с "включването" обикновено е много дребна болежка :)
ако поне малко разбираш от мотори направи сл=>
1.отвори капака на мотора;
2. застани с лице към него;
(дотук се шегувах, да не си помислиш че те подигравам)
3.най-отпред директно след перката на радиатора се намира горивонагнетателната помпа(ГНП), разгледай я внимателно! ако ти е трудно да я откриеш ще се ориентираш по 4 на брой метални тръбички Ф5-6мм, които излизат от нея и отиват нагоре в глвата завършвайки в едни болтоподобни неща(дюзи)
4.във фронталната дясна част на въпросната ГНП, леко извъртяно надолу се намира едно цилиндрично метално тяло(турбокоректора), свързано с ПВЦ тръбичка с горния край на ГНП-то(горе -долу там където отива маркучето свързващо гореспоменатите дюзи) и с маркуче към няква метална тръбичка отиваща назад в мотора(при по-старателен оглед в турбото)
5.ако си открил маркучето свързващо турбокоректора с мет.тръбичка(линия на високо налягане от турбото) към мотора, най вероятно си открил и проблема си :wink:
6.демонтирай маркучето, и го огледай, най-вероятно е спукано, ако е нужно замени го с нещо подходящо и гледай добре да уплътнява!!!
УСПЕХ
тая дреболия майсторите обикновено я пропускат... нарочно или от незнание :?: ...

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 31 мар 2006, 06:59

Кво стана с това турбо...че нещо ме човърка отвътре ?

Zimski
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zimski » 31 мар 2006, 20:44

snaiperisto написа:Кво стана с това турбо...че нещо ме човърка отвътре ?
..още не съм намерил време да го разглобя. Или по-точно да стигна до него щракнах няколко снимки с телефона да видите че нищо не се вижда пък и от опит знам, че когато видиш нещо мислиш за него по съвсем друг начин (пък било и само на снимка). ето ги

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 0d61ed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 1046c8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 783cee.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 08ef9d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

в неделя съм планирал да го по разчовъркам да видя къде какви маркучи има и... дано да са те :D
нали надеждата че ще мина тънко умира последна....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта