Страница 1 от 1

трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 23 фев 2010, 19:05
от driv3r
Здравейте колеги след смяната на тресчотката на съединитела на прословутия Форд Ескорт 1.6 Д 1989 година скоростите си влизаха , макар и с малко по яко натискане педала на съединителя ( мисля че защото е нова тресчотката и затова трябва повеччко натискане докато се сработят елементите ) Минаха близо 2 седмици след смяната и всичко беше нормално , но от вчера отново скоростите не влизат освен с междинна газ ,а понякога и това не помага , вече испотроших мпого нерви с този съединител и моля за помощ от ваша страна . Благодаря предварително .

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 23 фев 2010, 19:26
от cockyhotty
Здравей, колега! Вероятно и новата тресчотка вече се е счупила и от това ти се губи съединителя. Възможно е и съединителя да се е износил прекомерно вече и тресчотката да не е способна да обтегне жилото. Посоледствията са налице. Нека колегите с Ескорт да кажат експертното си мнение. Бат Наско е на ход сега! :D

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 23 фев 2010, 22:06
от HACKO
Щом не влизат, значи съединителя не отделя(предполагам че при изгасен д-л няма проблем). От притискател, няма да стане за ден-два, най-вероятно новата тресчотка има някакъв проблем и не може да се саморегулира, или нещо при монтажа е сгрешено. След 2-3 натискания педала трябва да се нормализира а не след две седмици. Пробвай на ръка да върнеш педала в крайно горно положение, в това положение трешчотката се отключва и при следващото натискане се закопчава наново, да се надяваш на точното място.

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 23 фев 2010, 22:28
от diesel1.6
Преди време експериментирах с различни притискателни дискове. Оказа се, че по магазините има някакви притискателни дискове с мниги тежка мембранна пружина, като на всичкото отгоре и не отделяха добре. Същото беше положението и със феродовите дискове. При тях имаше "дреболии" като раздрънкване и падане на пружините, напукване и разнитване на феродото, и най-често срещаното - премачване на шлиците в главината на диска. Тъй като и на коростаната кутия често с алеко деформирани, в крайна сметка фероводият диск блокира върху първичния вал. Тогава започва да увлича и да не отделя напълно. Не е до тресчотката. Мисля, че тя е видимото проявление на проблемът, а не причината. На ескорта съединителят е много мек по принцип, доста удобно.

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 23 фев 2010, 23:23
от bateto_toshko
diesel1.6 написа: На ескорта съединителят е много мек по принцип, доста удобно.
Знам , че е малко извън темата , но под мек съединител имаш предвид , че изисква малко усилие да натискаш педала ли?
Питам понеже винаги съм си го обяснявал с това , че съединителя е лек поради наличие на помпа, ама явно не е така... :roll: , защото предполагам на ескорта произведен 1989-та е с жило?....а викаш че е мек по принцип

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 23 фев 2010, 23:29
от driv3r
Ще пробвам да я зацепя наново още сутринта , само се чуда дали неможе да е от това жилото да иска затягане или има една гумичка на самото жило дет е скъсана даже зех да си мисля че е от педала

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 24 фев 2010, 01:03
от diesel1.6
Да не се е напъхал мокетът под педала? Може да е жилото, но болестите с некачествени притискателни и феордови дискове са много чести.
Бронята на жилото май има пластмасова тръбичка вътре и ако се е накъсала може да заклинва някъде. Но тогава пък, дори да е трудно, ще си натиснеш добре и скоростите ще трябва да са лесни.
Мекият съединител зависи много от притискателния диск - от пружината му. Тя е плоска, не е спирала. Онова, дето е като звезда е. Има и някои, които не приличат на звезда. Това нещо работи на принципа на шнолите за коса (ама ако е хубаво). Отначало си държи формата много здраво, но след малка деформация казва "пук" и много лесно се задържа в дръгото крайно положение. Поиграй си с една шнола (ако така се казва онова за косата на хората... жените). Това "пук" в колата не се чува, едва се усеща на някои съединители. По-лошите бързо си губят тази хитрина, ако въобще са я имали.
Помпата е друга хитрост. Ако се пренебрагне силата на триене в жилото, тя не осигурява различно усилие. Ако е необходимо с жило да се натисне повече, винаги едно по-дълго рамо на лоста ще свърши работа. Но на практика маркучето с масло е по-удобно, не се пълни с прах и кал като жилото... и искат повече пари за части :)

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 24 фев 2010, 16:43
от driv3r
Значи сега се връщам от сервиз и се оказа че дори и предния път проблема не е бил от тресчотката просто съединителя е заминал което е лошо сега спирам колата докат не събера пари за съединител

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 24 фев 2010, 17:08
от diesel1.6
Избери хубавото! Евтината стока излиза скъпо - вземи си втора употреба, ама истински, за 10-20 лв. И 20 за притискателен...

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 24 фев 2010, 22:27
от peterdi_bg
driv3r написа:Значи сега се връщам от сервиз и се оказа че дори и предния път проблема не е бил от тресчотката просто съединителя е заминал
Е интересно как са решили тогава, че тресчотката е за смяна. Но ти май не зададе въпроса си съвсем вярно - от първия ти пост се остава с впечатление, че проблема се е появил след като са сложили новата.
Според мен може лесно да се провери как работи съединителя като се елиминира педала - откачаш жилото и дърпаш ръчката, която то движи?

Re: трудно влизат скоростите Ескорт 1.6 Д 1989

Публикувано: 25 фев 2010, 17:00
от HACKO
peterdi_bg написа:....
Според мен може лесно да се провери как работи съединителя като се елиминира педала - откачаш жилото и дърпаш ръчката, която то движи?
Няма толкова силен човек.