Проблем със скорпио

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 05 мар 2010, 15:48

Здравейте.
Имам следния проблем с новото ми скорпио. Загрява малко преди червено и тръбите към радиятора стават твърди, не мога да ги стисна. Ако го карам до към 2000 оборота всичко си е нормално ако го натисна става така. Вече ми протече радиатора на парното, а след смяната сикаква разлика. А смениха ми и водната помпа и пак нямаше ефект. Майстора каза че двигатела не бил на форд а някакъв италиянски и не бил много хубав. Давайте съвети какво може да е. А иначе няма проблеми с палене, стартира от четвърт оборот, и много върви. Ще съм ви много благодарен ако споделите някакъв опит!

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от Nikola Iordanov » 05 мар 2010, 21:05

Охлаби капачката на разширителния съд така че да изпуска създалото се налягане при загряването . Или я замени със нова вероятно са и се запушили клапанчетата и не изпуска налягането . При това положение може да ти спука и голямия радиатор или някъде където намери слабо място .

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 05 мар 2010, 21:15

Nikola Iordanov написа:Охлаби капачката на разширителния съд така че да изпуска създалото се налягане при загряването . Или я замени със нова вероятно са и се запушили клапанчетата и не изпуска налягането . При това положение може да ти спука и голямия радиатор или някъде където намери слабо място .
Сменена е с нова от Мото-пфое, а и двете си цъскат като изгася колата.

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от Nikola Iordanov » 05 мар 2010, 21:31

vaskopetr написа:
Nikola Iordanov написа:Охлаби капачката на разширителния съд така че да изпуска създалото се налягане при загряването . Или я замени със нова вероятно са и се запушили клапанчетата и не изпуска налягането . При това положение може да ти спука и голямия радиатор или някъде където намери слабо място .
Сменена е с нова от Мото-пфое, а и двете си цъскат като изгася колата.
Ако аз съм на твоето място на старата ще изтърбуша клапаните за да не създава никакво налягане във системата за да не ми отвори някоя друга бела .

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 05 мар 2010, 21:58

Аз не разбирам много ама щом са я сложили там тая капачка сигурно има защо. Най-голямата мистерия е че като работи на тихи обороти не го прави, в града ако я карам от 1500 - 2000 оборота не загрява и не надува.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от HACKO » 05 мар 2010, 22:23

Ако изтърбушиш капачката, както те съветва Никола, ще изкипи работната температура е над 100градуса. Виж ако вентилатора ти е на две степени да не би резистора на първа да е изгорял или датчика за включване е повреден и трябва да се смени. Провери първо дали вентилатора изобщо работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 05 мар 2010, 22:34

Майстора го гледа това за перката и каза че е наред. А колега тия над 100 градуса нормална работна температура ли трябва да са?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от HACKO » 05 мар 2010, 23:25

Нормално е вентилатора се включва на 100-105градуса.
Добре като гледа какво направи, откачи буксата и я даде на късо та да тръгне вентилатора? А датчика как го провери? Това че включва, ако включва като загрее, не значи че включва на точната температура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 06 мар 2010, 01:47

Каза че лазерен термометър било.

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от Nikola Iordanov » 06 мар 2010, 09:09

А термостата как е дане би да отваря много късно когато е вече завряла течноста .Незная какъв ти е манометара за отчитане на температурата , но на моя има надпис НОРМАЛ пък и на другите модели е същия вентилатора се включва когато стрелката за температурата отиде на буквата : А :....Свали термостата постови го във някакъв съд със вода и на котлона на печката .Когато водата вече почти заври трябва да е напълно отворен .А пък и не може да се вярва много на датчиците с времето си менят показателите .Е дано се справиш с проблема . >:D<:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от HACKO » 06 мар 2010, 10:08

vaskopetr написа:Каза че лазерен термометър било.
*00147* И като му е лазерен термометъра не каза ли на колко градуса работи, щото може уреда на таблото или датчика му да е повреден. Датчика за уреда и този който включва вентилатора са различни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 06 мар 2010, 11:51

HACKO написа: *00147* И като му е лазерен термометъра не каза ли на колко градуса работи, щото може уреда на таблото или датчика му да е повреден. Датчика за уреда и този който включва вентилатора са различни.
Човека каза че вкючва на точните градуси и перката е наред, а и на нали това му е работата. Каза че всичко е наред и няма причина да прави така.
Nikola Iordanov написа:Незная какъв ти е манометара за отчитане на температурата
А манометъра не отчиташе ли нещо друго :?:

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от Nikola Iordanov » 06 мар 2010, 13:22

vaskopetr написа:
HACKO написа: *00147* И като му е лазерен термометъра не каза ли на колко градуса работи, щото може уреда на таблото или датчика му да е повреден. Датчика за уреда и този който включва вентилатора са различни.
Човека каза че вкючва на точните градуси и перката е наред, а и на нали това му е работата. Каза че всичко е наред и няма причина да прави така.
Nikola Iordanov написа:Незная какъв ти е манометара за отчитане на температурата
А манометъра не отчиташе ли нещо друго :?:
Да грешката е моя манометъра е за еизмермане на налягане .
А термометъра е за температурата. :oops:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от HACKO » 06 мар 2010, 14:12

vaskopetr написа:....
Човека каза че вкючва на точните градуси и перката е наред, а и на нали това му е работата. Каза че всичко е наред и няма причина да прави така.
Значи тогава колата не прегрява, просто термометъра не показва точно.
Обаче метода на мерене може да даде грешка, даже и със лазерен термометър. Той мери индиректно температурата на повърхността на някоя част на д-ля или на елемент от охладителната с-ма. Тази температура може да се различава от температурата на охлаждащата течност, особено Зимата. Най-точно си е да се извади датчика и да се "свари".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 06 мар 2010, 14:26

Днес ще я погледне един приятел. Каза че има нещо което се свързва към компютъра и показвало моментните стойности на разни параметри. Направо мисля да отира с него при майстора и да мерят и двамата и да сравняваме.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от HACKO » 06 мар 2010, 14:41

Дизел 95г., дано да има къде да го включи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 09 мар 2010, 18:25

Ами има. Само грешки не можа да прочете. Всичко е наред. После гледа как трябва да се измени съпротивлението на тия датчици пак е наред. Много странна кола съм си купил. Всичко е наред до към 2000-2200 оборота. Перката духа като замаяна и сякаш нещо и пречи да охлади.

Потребителски аватар
viksata
потребител
потребител
Мнения: 336
Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
Модел на автомобила: Форд Скорпио
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от viksata » 09 мар 2010, 20:12

здравеи колега при тия обороти обикновенно заработва турбото
проверете го него виж и Т на маслото не само водата е източник на топлина особенно при турбо кола
да не е запушен масления радиатор или нещо по системата на маслото
сменете датчика за Т
и обезвъздушете хубаво системата на водата
виж в какво състояние ти е радиадора да не са му паднали малките ламели от питата ,
минава ли водата през него, на изхода тръбата долу топла ли е?
и тая перка както казжаш че се спуква от въртене в правилната посока ли се върти..
Изображение
2.9 v6

"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

vaskopetr
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 мар 2010, 15:33
Модел на автомобила: Ford Scorpio 95 2.5 td
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от vaskopetr » 11 мар 2010, 18:56

Открихме го! Окиси в тръбичката която връща в разширителния съд. Не преминава достатъчно количесатво охлаждаща течност и на ниски обороти нямало грижа, за разлика от високите. И четох в едни руски форуми че на този двигател се слагал само червен антифриз. Може ли да синия да се получат такива окиси?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със скорпио

Мнение от HACKO » 11 мар 2010, 19:29

По-вероятно е някой, някога да е слагал някакви мизерии за спиране на течове от системата. Аз така си бях задръстил радиатора на парното, дано и радиатора ти не е затлачен. Разширителния съд не участва толкова активно, тества ли я?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта