Страница 1 от 1
Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 15:48
от vaskopetr
Здравейте.
Имам следния проблем с новото ми скорпио. Загрява малко преди червено и тръбите към радиятора стават твърди, не мога да ги стисна. Ако го карам до към 2000 оборота всичко си е нормално ако го натисна става така. Вече ми протече радиатора на парното, а след смяната сикаква разлика. А смениха ми и водната помпа и пак нямаше ефект. Майстора каза че двигатела не бил на форд а някакъв италиянски и не бил много хубав. Давайте съвети какво може да е. А иначе няма проблеми с палене, стартира от четвърт оборот, и много върви. Ще съм ви много благодарен ако споделите някакъв опит!
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 21:05
от Nikola Iordanov
Охлаби капачката на разширителния съд така че да изпуска създалото се налягане при загряването . Или я замени със нова вероятно са и се запушили клапанчетата и не изпуска налягането . При това положение може да ти спука и голямия радиатор или някъде където намери слабо място .
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 21:15
от vaskopetr
Nikola Iordanov написа:Охлаби капачката на разширителния съд така че да изпуска създалото се налягане при загряването . Или я замени със нова вероятно са и се запушили клапанчетата и не изпуска налягането . При това положение може да ти спука и голямия радиатор или някъде където намери слабо място .
Сменена е с нова от Мото-пфое, а и двете си цъскат като изгася колата.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 21:31
от Nikola Iordanov
vaskopetr написа:Nikola Iordanov написа:Охлаби капачката на разширителния съд така че да изпуска създалото се налягане при загряването . Или я замени със нова вероятно са и се запушили клапанчетата и не изпуска налягането . При това положение може да ти спука и голямия радиатор или някъде където намери слабо място .
Сменена е с нова от Мото-пфое, а и двете си цъскат като изгася колата.
Ако аз съм на твоето място на старата ще изтърбуша клапаните за да не създава никакво налягане във системата за да не ми отвори някоя друга бела .
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 21:58
от vaskopetr
Аз не разбирам много ама щом са я сложили там тая капачка сигурно има защо. Най-голямата мистерия е че като работи на тихи обороти не го прави, в града ако я карам от 1500 - 2000 оборота не загрява и не надува.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 22:23
от HACKO
Ако изтърбушиш капачката, както те съветва Никола, ще изкипи работната температура е над 100градуса. Виж ако вентилатора ти е на две степени да не би резистора на първа да е изгорял или датчика за включване е повреден и трябва да се смени. Провери първо дали вентилатора изобщо работи.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 22:34
от vaskopetr
Майстора го гледа това за перката и каза че е наред. А колега тия над 100 градуса нормална работна температура ли трябва да са?
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 05 мар 2010, 23:25
от HACKO
Нормално е вентилатора се включва на 100-105градуса.
Добре като гледа какво направи, откачи буксата и я даде на късо та да тръгне вентилатора? А датчика как го провери? Това че включва, ако включва като загрее, не значи че включва на точната температура.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 01:47
от vaskopetr
Каза че лазерен термометър било.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 09:09
от Nikola Iordanov
А термостата как е дане би да отваря много късно когато е вече завряла течноста .Незная какъв ти е манометара за отчитане на температурата , но на моя има надпис НОРМАЛ пък и на другите модели е същия вентилатора се включва когато стрелката за температурата отиде на буквата : А :....Свали термостата постови го във някакъв съд със вода и на котлона на печката .Когато водата вече почти заври трябва да е напълно отворен .А пък и не може да се вярва много на датчиците с времето си менят показателите .Е дано се справиш с проблема . >:D<:
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 10:08
от HACKO
vaskopetr написа:Каза че лазерен термометър било.

И като му е лазерен термометъра не каза ли на колко градуса работи, щото може уреда на таблото или датчика му да е повреден. Датчика за уреда и този който включва вентилатора са различни.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 11:51
от vaskopetr
HACKO написа: 
И като му е лазерен термометъра не каза ли на колко градуса работи, щото може уреда на таблото или датчика му да е повреден. Датчика за уреда и този който включва вентилатора са различни.
Човека каза че вкючва на точните градуси и перката е наред, а и на нали това му е работата. Каза че всичко е наред и няма причина да прави така.
Nikola Iordanov написа:Незная какъв ти е манометара за отчитане на температурата
А манометъра не отчиташе ли нещо друго

Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 13:22
от Nikola Iordanov
vaskopetr написа:HACKO написа: 
И като му е лазерен термометъра не каза ли на колко градуса работи, щото може уреда на таблото или датчика му да е повреден. Датчика за уреда и този който включва вентилатора са различни.
Човека каза че вкючва на точните градуси и перката е наред, а и на нали това му е работата. Каза че всичко е наред и няма причина да прави така.
Nikola Iordanov написа:Незная какъв ти е манометара за отчитане на температурата
А манометъра не отчиташе ли нещо друго

Да грешката е моя манометъра е за еизмермане на налягане .
А термометъра е за температурата.

Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 14:12
от HACKO
vaskopetr написа:....
Човека каза че вкючва на точните градуси и перката е наред, а и на нали това му е работата. Каза че всичко е наред и няма причина да прави така.
Значи тогава колата не прегрява, просто термометъра не показва точно.
Обаче метода на мерене може да даде грешка, даже и със лазерен термометър. Той мери индиректно температурата на повърхността на някоя част на д-ля или на елемент от охладителната с-ма. Тази температура може да се различава от температурата на охлаждащата течност, особено Зимата. Най-точно си е да се извади датчика и да се "свари".
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 14:26
от vaskopetr
Днес ще я погледне един приятел. Каза че има нещо което се свързва към компютъра и показвало моментните стойности на разни параметри. Направо мисля да отира с него при майстора и да мерят и двамата и да сравняваме.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 06 мар 2010, 14:41
от HACKO
Дизел 95г., дано да има къде да го включи.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 09 мар 2010, 18:25
от vaskopetr
Ами има. Само грешки не можа да прочете. Всичко е наред. После гледа как трябва да се измени съпротивлението на тия датчици пак е наред. Много странна кола съм си купил. Всичко е наред до към 2000-2200 оборота. Перката духа като замаяна и сякаш нещо и пречи да охлади.
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 09 мар 2010, 20:12
от viksata
здравеи колега при тия обороти обикновенно заработва турбото
проверете го него виж и Т на маслото не само водата е източник на топлина особенно при турбо кола
да не е запушен масления радиатор или нещо по системата на маслото
сменете датчика за Т
и обезвъздушете хубаво системата на водата
виж в какво състояние ти е радиадора да не са му паднали малките ламели от питата ,
минава ли водата през него, на изхода тръбата долу топла ли е?
и тая перка както казжаш че се спуква от въртене в правилната посока ли се върти..
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 11 мар 2010, 18:56
от vaskopetr
Открихме го! Окиси в тръбичката която връща в разширителния съд. Не преминава достатъчно количесатво охлаждаща течност и на ниски обороти нямало грижа, за разлика от високите. И четох в едни руски форуми че на този двигател се слагал само червен антифриз. Може ли да синия да се получат такива окиси?
Re: Проблем със скорпио
Публикувано: 11 мар 2010, 19:29
от HACKO
По-вероятно е някой, някога да е слагал някакви мизерии за спиране на течове от системата. Аз така си бях задръстил радиатора на парното, дано и радиатора ти не е затлачен. Разширителния съд не участва толкова активно, тества ли я?