Гаснене в движение. Ниски обороти.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 30 мар 2010, 22:09

Привет. Колеги, от една седмица вече колата ми губи обороти и гасне (фиеста 1.1 моно, 1995). Днес много трудно я запалих и в движение ми изгасна. Случва се само когато съм изключил от скорост. Защо става така? Също така забелязах, че колата нещо напоследък няма мощност... дали е от моторчето за празен ход или от нещо друго. Сменявал съм и кабели, свещи, въздушен филтър. Утре с един приятел ще свалим това моторче за празен ход и ще се опитаме да го почистим със спрей... Давайте идеи и утре да запретваме ръкави и да почваме с ремонтите :D
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от trayan » 30 мар 2010, 22:58

Здравей,
Не мога да ти кажа от какво е, но само искам да споделя с теб, че карам служебна Фиеста с двигател като твоя само, че е 1998 година и има същия проблем от няколко години. Караха я на какви ли не майстори, сменяха какво ли не и проблема си остана. Има периоди, в които с дни наред не прави проблеми, но има и такива, в които за 5 км гасне почти при всяко пускане на педала на газта.
Дано откриеш решение на проблема и да го споделиш!
Успех!

del3win
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 27 фев 2010, 14:03
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 16V ZETEC S
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от del3win » 31 мар 2010, 17:21

и при мен е същия проблем .вече за 2-ри път .оправя се като се почисти стъпковия мотор,но е временно.сега пак съм го искарал да го чистя.новите били по 40 лева за фокуса и май ще се купува

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 31 мар 2010, 22:47

С всеки ден проблема се задълбочава, днес на няколко пъти трудно запали (трябваше да и подам газ, за да се възбуди малко) и много ми гасна. Освен това при подаването/отнемането на газ рязко сяпва колата (нещо, на което преди не съм бил свидетел). И така се чудя маа дееба кво става. Къде се намира този клапан за празен ход - някой има ли представа как се почиства и от какво може да е това? Не съм сменял бензиновият филтър откакто я взех... възможно ли е да е от него ?
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от trayan » 01 апр 2010, 09:05

Колега,
Преди да предприемеш каквито и да било действия имам един съвет към теб - опитай да заредиш от друга бензиностанция! Аз карам на бензин и има огромна разлика в работата на двигателя когато зареждам на Лукойл и ОМВ. Винаги съм зареждал на Лукойл до преди няколко месеца, когато изведнъж започна да ми придръпва колата и гаснеше понякога веднага след като я запаля. Реших да опитам и заредих веднъж на ОМВ и от тогава всички тези проблеми изчезнаха, за да се убедя, че е от бензина заредих още веднъж на Лукойл и отново същата картинка с придръпването. Вероятно бензинът им не е за моята кола инача дизела им е супер.
Нищо не ти пречи да опиташ.
А иначе не е лошо да смениш бензиновия филтър - евтин е и смяната е лесна (поне не Ескорт-а). Друго към, което бих те насочил са свещите и кабелите, като ако решиш да сменяш свещи си купи от Мото Пфое - не са скъпи и ще са точно тези, с които трябва да работи двигателя.

dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от dizela » 01 апр 2010, 09:34

Специално за Лукойл - преди и аз зареждах само от там. На баир колата ревеше като за световно, сажди като Тк Кировец и естествено само 3 и 4 скорост. Смених бензиностанцията и сега качвам същите места на пета скорост. Бензиновия филтър много мъчи колата ако е задръстен. Братовчед ми гаснеше през 10 метра от този филтър и едвам палеше. Ако е стояла дълго време на борсата колега без да е карана този филтър сигурно ти е съсипан. Пък дато не е друго. Филтъра ще ти го сменят за нула време долу при Дараците, където се сменява маслото. Пък там много коли са минали и имат поглед. На мен ми направиха диагностика на ходовата част докато сменяваха маслото.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 02 апр 2010, 00:39

Проблема започна да ми го прави от последното зареждане на Шел след разклона на Тева, преди Мошино. През Дараците минавам всеки ден, приятелката ми е оттам и не е проблем да мина утре и да ми сменят филтърчето:) иначе като взех колата не беше карана сигурно поне 2 години - всичко беше клеясало :D
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 05 апр 2010, 12:06

Колеги, смених бензиностанцията, сипах 100 октана на ОМВ, но проблема си остана. Днес смених горивният филтър - пак същото. Гасне а понякога дори изобщо не иска да запали... какво да правя по-нататък? Да почистя ли стъпковото моторче или какво? Някой може ли да ме упъти как точно да го сваля без да прецакам нещо ?
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от trayan » 06 апр 2010, 08:30

С риск да се повторя искам да ти напомня да обърнеш внимание и на свещите и кабелите.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 06 апр 2010, 12:55

Кабелите ги сменявах преди 3 месеца, свещите преди 1. На свещите има малко нагар, което не знам какво означава, но не бяха мокри. Кабелите са "tesla", някакви руски. Старите бяха на beru. Освен да сложа старите кабели и свещи и да пробвам кво ще стане. След малко слизам до гаража да се опитам да разглобя това стъпково моторче, но незнам дали от него отказва да запали колата. Преди 1 час едвам я запалих. Страх ме е да не прецакам стартера. :roll: :x
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от sobis » 06 апр 2010, 13:27

С тия кабели няма да стане играта.
Ходи взимай оригинални кабели 80 лв. мисля че бяха и 4 свещи Моторкрафт 18 лв. бройката и току виж всичко си дошло на мястото. Все пак пробвай и със старите кабеляци, че с тая Тесла ми се вижда пунта мара работата, но свщите трябва задължително да смениш с Моторкрафтски.
Моторчето на празен ход не го играе при палене на автомобила.
провери дали бензиновата помпа прави достатъчно налягане, регулатора също трябва да се провери дали не е скъсана мембраната.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 06 апр 2010, 14:44

Днес ходих при майсторчето :-B: и той ми каза, че може да е от всичко и по-добре да отида на диагностика. Като взема пари ще отида на диагностика, но се чудя дали диагностиката ще покаже всичко *00147* *00139*
sobis написа:бензиновата помпа прави достатъчно налягане, регулатора също трябва да се провери дали не е скъсана мембраната.
как да проверя дали има налягане, и къде е тоя регулатор и тая мембрана ?
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от sobis » 06 апр 2010, 19:26

Проверката се прави с манометър. Като идеш в сервиза те знаят ;)
Регулатора на налягане е от дясната стана на моноинжекцията. Едно издадено такова. Разгледай добре и ще разбереш. Но според мене проблема ти е в свещи с кабели. Има ли загуба на мощност, при ускорение? Чувстваш ли колата някак умаляла?

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 06 апр 2010, 20:52

Да, усещам, че нещо напоследък няма мощност и при подаване и отнемане на газ колата се сяпва, смених бензиновият филтър точно поради този факт, но явно не е от него. Днес на няколко пъти я палих на студен двигател и държеше менящи се обороти над 2000 и тогава колата имаше мощност, но когато загрее оборотите падат и колата гасне. А когато изгасне изобщо не иска да запали. Само с бутане. :cry: Добре, че момчетата от ОМВ преди малко ме избутаха че иначе щях да си остана на бензиностанцията. :D:
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
aniaeg
потребител
потребител
Мнения: 295
Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
Модел на автомобила: vw passat-b3 1.8
Местоположение: ловеч
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от aniaeg » 06 апр 2010, 22:21

led_zep написа:Кабелите ги сменявах преди 3 месеца, свещите преди 1. На свещите има малко нагар, което не знам какво означава, но не бяха мокри. Кабелите са "tesla", някакви руски. Старите бяха на beru. Освен да сложа старите кабели и свещи и да пробвам кво ще стане. След малко слизам до гаража да се опитам да разглобя това стъпково моторче, но незнам дали от него отказва да запали колата. Преди 1 час едвам я запалих. Страх ме е да не прецакам стартера. :roll: :x
кабелите мисля че са чешки,но това е за информация.като работи мотора на тъмно,виж дали има искри по кабелите,ако няма са в ред,но кабели Моторкрафт си е най добре да сложиж
Бъди себе си,има достатъчно други

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от serano » 10 апр 2010, 12:29

По повод темата имам Eskort 1.6 efi много капризен двигател и след ходене по мъките и загуба на 1000лв от много майстори разбирачи,диагностики всякакви известни сервизи ми писна вече е оставих на самотек.Постоянно се ровя във форума и един ден открих проблема с придърпвания,обороти,гаснене и се оказа ,че е нещо много евтино в сравнение на фона на това което сам похарчил.От толкова мъки и нерви вече съм научил всяка една част и един датчик на тоя двг и сам ги почиствал и разглобявал и най накрая се оказа Филтъра за маслените пари(от картера,и от инжекцията).Всякакви диагностики сам минал,но те не могат да го засекат,защото е механичен,и ми казват не може да е от него ,но аз съм инат проследих цялата вакуумна магистрала и тази с парите до въздушния филтър.И точно свалих този шибан клапан за парите и се оказа че останал в затворено положение и чак падат сажди-не преминава въздух.Това се установява с уста дори.От което означава че цялото налягане от двгето се чуди от каде да избие и започва да ми избива гарнитурата на глвата.Отделно в.филтър беше постоянно в отработено масло,отделно тоя филтър променя налягането на двгето и за това засмуква масло във филтъра.Сега стана от месец и малко сам го свалил и вече имам нова кола,направо не повярвах.Сега си турся същия поради една причина мирише на масло и бензин.Иначе разхода падна на половина и оборотите не мърдат.На всичи които имат подобни проблеми първо да си проверя филтъра за картерни гасове(които имат де) ще ви спестят много разходи.Тази причина е открих благодарение на този форум,но не се сещам каде го гледах точно-тази причина беше първа ,а след нея беше стъпково моторче дюзи и т.н.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от led_zep » 11 апр 2010, 11:51

Колега, аз незнам да имам такъв филтър. Относно гасненето и ниските обороти проблема е временно решен. С един приятел запретнахме ръкави, свалихме моторчето, почистихме го (доколкото можахме) И го сложихме обратно на колата. Честно казано аз не виждам какво толкова има за чистене в него, но пръснахме зъбните колелца с малко спрейче за смазване. Засега проблемите изчезнаха, пък ще видим занапред. :wink:
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от cockyhotty » 11 апр 2010, 12:42

Всяка кола има маслооделител на парите, намира се някъде над картера на челната страна на блока. И ако се е затлачил може да почне да духа маслото през семеринги и да го гори. Така, че промивката не е излишна.

dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от dizela » 13 апр 2010, 10:16

Радвам се, че най-накрая се оправи това гаснене. Поздрави :D

Aztral
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 апр 2010, 15:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,6 16V 1994
Status: Извън линия

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Мнение от Aztral » 20 апр 2010, 17:44

Аз също имам подобен проблем докато двигателя е студен. Не гасне често, но почват да падат оборотите и аха аха да угасне, а зимата на студено си става често. Трябва постоянно да държа двигателя в обороти защото като отпусна газта и угасва после и запалва по-трудно. Колата е Форд Мондео 1,6 16V 94г. Може ли някой да ми каже къде е това стъпково моторче за да го сваля и почистя? Мерси предварително :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта