Страница 1 от 1

Проблем със запалването

Публикувано: 05 апр 2010, 18:55
от vlupus
Здравейте,

Искам да се допитам за съвет към форума на 'Ford'. Предварително се извинявам ако не съм поставил темата на определеното място. Имам Ford Focus 1.8, 1999 г. (дизел). Преди два дена в движение без да искам я угасих. Опитах се да я запаля докато се движеше по инерция, но не стана. Спрях я, опитах се да я запаля отново, но не стана (в крайна сметка пътна помощ ме издърпа). Стартера върти но не пали. Акумулатора е ОК - на стартера се подава ток.(върти, но не пали) Не знам дали проблем-а не е свързан с 'иммобилайзър-а', дали е 'електричен' или 'механичен'. Ако сте имали подобен проблем или имате някаква идея какъв може да е проблема, много ще се радвам да ми пишете.

Мерси.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 05 апр 2010, 19:12
от pelteka
Виж дали ходи ток на магнетвентила на помпата дето пуска нафтата.Тва първо,и как така я угаси в движение,сама ли загасна или по твоя вина.Ако е угаснала сама там ти е проблема.Скъсана жичка или хлабава връзка в клемата(пък може и да е изкочила,откачила)

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 05 апр 2010, 20:03
от vlupus
Мерси много за бързия отговор. Не съм много технически ориентиран, но разбрах идеята и много благодаря. Ще измеря тока на магнетвентила. Мисля да заредя акумулатора, (че от много проби почнах да го моря). Иначе си прав, (за да се разбере какъв е проблема трябва да се види как е загасналата колата) -> наистина не мога да се сетя и със сигурност и да кажа какво стана. Мисля че беше по моя вина (без да искам изпуснах съединителя). Отново много благодаря и ще пиша.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 05 апр 2010, 21:38
от kriki
*00127* честно казано съмнявам се изобщо да успееш да стигнеш до въпросният клапан

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 10 апр 2010, 18:50
от petar55
Знае ли някой къде се намира гориво подкачащата помпа на този Фокус 1.8ТД,90 к.с.Дали е в резервоара или е в общ корпус с помпата за високо налягане.Как може да стане обезвъздушаването на горивната система след ремонт.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 11 апр 2010, 23:11
от pelteka
Преди време имах Ескорд с такъв двигател и тои нямаше такава помпа.94 година беше.Обезвъздушавах го по следния начин: откачаш маркуча от филтъра дето идва от резервоара и към него(филтъра) връзваш една срязана в дъното пвц бутилка,да стане като фуния.Връзваш я за капака на високо и пълниш с нафта до полвината,после развърташ болта дето влиза маркуча в помпата и чакаш да потече чиста нафта.Стягаш, но не прекалено щото болта е кух и се къса лесно.После повтаряш операциятя с болта дето е наи на високо на помпата.После стискаш или прегъваш маркуча вадиш го от бутилката връщаш другия маркуч във филтъра.Може да я запалиш и без да го връщаш, но трябва да следиш в бутилката да има винаги нафта.При мен от първия път никога не се е получавало.От 2-3я.докато напълни всички маркучи хубаво с нафта.Успех

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 12 апр 2010, 19:06
от petar55
Колега,твоя метод на пълнене на горивната система с нафта и изкарването на въздуха много ми хареса.Как можем да помогнем на този Фокус,който е спрял внезапно по време на движение?Дали не се е повредил датчика на коляновия вал,или е изключил аварийния изключвател за подаване на горивото.Помпата за ВН има ел.платка,която го управлява и се намира върху самата помпа.Това се явява втори компютър свързан с щекер в който може да има някакво прекъсване.
В дюзите не може да има съмнение тъй като не магат да откажат едновременно и четирите.Пишете ако имате практически наблюдения,но все пак тази кола е по нова за нашия пазар и дори в сервизите нямат много такива случаи.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 12 апр 2010, 20:01
от pelteka
Абе да не ти е прескочил ремъка.И това ми се е случвало. :roll:

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 28 апр 2010, 20:55
от vlupus
Здравейте, Много време мина и не съм писал - става въпрос за Фокуса, който се изключи от движение. Дадох колата на сервиз и се оказа че проблема е с дизеловата помпа - не работи. Нова дизелова помпа струва 2000 лв, но самия монтаж е доста сложен - работата става доста, доста сериозна. За помпа ме съветват да опитам и в морги (аз си мисля, че едва ли че намеря нещо). Какво ще ме посъветвате? Мерси отново за отделеното време.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 29 апр 2010, 09:42
от Doin
Е как така помпата ще внезапно умре от едно инцидентно загасване? Би могло наистина да е аварийния изключвател, но поне моя дизел няма такъв. Бих ти препоръчал като за начало да я погледне и друг майстор преди да се хвърлиш в ремонти на цената на кола.

Проблем със запалването

Публикувано: 29 апр 2010, 18:22
от vlupus
Странно е да, може би по-скоро е някакъв електронен проблем. Ще я водя на майстор, който само с това се занимава да видя каква ще е крайната присъда и дали може да се оправи на прилична сума, защото при това положение (ако не намеря на старо или по морги и се купува нова помпа, и се слага) - няма много смисъл от инвестицията - по добре да "погребвам" Фокус-а.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 29 апр 2010, 19:59
от vlupus
Проблемът може би е наистина с ел. платка към помпата (както е писал petar55). Можете ли да ми препоръчате сервиз, където да имат опит(да се занимават) с точно такива проблеми. Благодаря отново на всички.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 29 апр 2010, 23:03
от petar55
Колеги,с какъв тестер може да се направи компютърна диагностика на този Фокус.Visa Uniscan ще свърши ли тук работа или има по-добро решение.Знаете ли добър майстор в София за диагностика.

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 30 апр 2010, 00:01
от Conan_1
провери ли долу от дясно и отпред под таблото дали копчето за аварийно изключване на горивоподаването не се е задействало като си изгасил колата и да е отчело ситуацията като удър?Намира се в дупка в една от страничните кори под таблото, и ако е изкочило трябва да се натисне май за да се възстанови подаването на гориво към помпата и двиг, иначе въртиш а не пали защощо гориво ниет.
Естествено само предполагам _friends_ успех!!!

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 30 апр 2010, 02:33
от methodboy
Сменяй майстора. Ако тия помпи се чупеха така половината форум щеше да е в бокса. А мотора трябва да си е TD не common rail нали така? Те имат ли електрическа помпа в резервуара? Че ако нямат тоя бутон дето го говорите ще има ли какво да изключва?

Re: Проблем със запалването

Публикувано: 30 апр 2010, 11:14
от petar55
При този двигател няма подкачаща помпа в резервоара.Помпата за високо налягане е съставена от 2 части и изпълнява 2 функции.На входа си има лопаткова смучеща помпа на гориво от резервоара.Втората част е помпа за високо налягане от плунжерен тип.
Върху помпата има монтирана ел.платка или това е втори компютър PCU за управление на помпата,който получава входни сигнали от датчика за положението на коляновия вал,датчика на разпределителния вал и от блока за управление на трансмисията.PCU изпраща упавляващи сигнали към към клапана за високо налягане на помпата.Това е електромагнитен клапан който е отворен или затворен в зависимост от подаваните импулси от PCU.Този клапан позволява да се дозира горивото чрез преместване на плунжерната двойка.В помпата има датчик,които следи положението на ротора и изпраща сигнали на PCU.
За мен в този случай най-важен е датчика на коляновия вал.БЕЗ НЕГО КОЛАТА НИКОГА НЕ ПАЛИ!Това е индуктивен датчик с 2 извода.Мери се с мултицет.Цената му е 38 лв.
На Фиатите е 900 ома,на на Фокус не съм мерил.Намира се около маховика на коляновия вал от страната към купето.
Може да се види на канал .Откача му се куплунга и се мери.Може от мокренето на двигателя да е окислен-пръскане с контактен спрей или скъсан кабел.