Ръководство за ъпгрейд на скоростна кутия IB5!
Публикувано: 09 апр 2010, 14:22
Ръководство за поставяне на диференциал с ограничено приплъзване LSD(limited slip differential). Ъпгрейд на скоростна кутия IB5! Взето от английски форум за форд ескорт!
Тъй като може да не знаете, LSD (диференциал с ограничено приплъзване) от S2 Ескорт RS Turbo е взаимозаменяем в ib5 скоростна кутия на Форд Ескорт mk5/6. В S2 скоростна кутия като цяло не се побира и въпреки че става на S1 скоростна кутия, тя има по-малки лагери и както се очаква, са доста редки.
Така че модернизирането на кутия ib5 е добър вариант, но първо трябва да намерите донор на LSD или да си закупите нов, така че бъдете сигурни в това, което купувате.
От ляво е стандартен отворен диференциал, а в дясно е LSD.
Ето как бихме могли да проверим дали съответния диференциал е с ограничено приплъзване:
1. Ако погледнете от всеки край (където се намерират валовете), ще видите , че LSD има 10 мм отвор, който обикновеният диференциал няма.
2. Ако диференциала е на колата все още, вдигнете и подпрете преднияг край и завъртете валовете. LSD ще завърти и двата вала в една и съща посока, докато обикновения ще завърти валовете в противоположни посоки.
Също така имайте предвид, че Fiesta RS турбо стандартно няма LSD, но може да са били ъпгрейднати (проверка както по-горе).
По-долу е даден списък на това, което се изисква:
ib5 скоростна кутия (ако имате резервна това означава, че не е нужно да бързате)
диференциал с ограничено приплъзване от S2 RS Ескорт Turbo
Замяна на гарнитури и евентуално пломби
Трансмисионно масло
Голяма работна и чиста повърхност
Тезгях с менгеме
Комплект ремонтни ключови
секач
Клещи с прикрепващ елемент
ключ с торкс Т40
M8 ключ
Динамометричен ключ (за предпочитане)
и др.
Общи условия - Не може да се се търси отговорност за достоверността на информацията в това ръководство, и / или повреди или загуби в резултат на следните такива насоки, съдържащи се в него. Преди да започнете, поемате пълната отговорност за собствените си действия, когато следвате някаква информация или инструкции в това ръководство.
За постигането на това надграждане мисля, че трябва да бъдете доста добре запознати с устройството на скоростната кутия и умело да боравите с инструментите!
Има няколко разновидности на кутии ib5.
Вече имате кутията, източвате маслото и издърпвате валовете.
Отстранявате 10х10 мм. болтове и махате капака.
Махате прикрепващата скоба
Махате 19 мм.болт
Отвъртате винта T40 torx докато падне V образния държач
V образния държач
Премахвате синхронизатора на 5 скорост
Отбележете мястото (височина и позиция), след това развийте винта T40 и премахнете превключвателя
Махнете 5 скорост
Махнете държача
Махнете зъбното колело
Почукайте кръглата скоба, за да я избутате срещу другия вал и извадете.
Повторете и за втората скоба.
Премахнете запушалката(горе) и черния пластмасов отдушник (издърпайте)
След това отстранете 10x 13mm болтове и 4x 17 мм болтове / капси
Така отливката може да бъде отстранене и трябва вътре да изглежда така. Сега, за да премахне диференциала, двете зъбчати колела трябва да се измъкнат. Повдигнете двете по едно и също време и ги размърдайте, за да ги свалите. Диференциалът сега е свободен и може да се замени с LSD. Стегнете добре с менгеме и използвайте секача за отстраняване на болтове след това отново се напасва LSD със забчатото колело на кутията.
Следващото е доста трудно (на снимката по- горе е премахната металната пластина, за да се покаже позицията на крачетата под нея).
След като спуснете обратно диференциала, сложете обратно зъбчатите колела в селекторите и ги центрирайте на крачетата със зелните стрелки, не забравяйте да закопчаете реверсиращия механизъм означен с червена стрелка за черното рамо от далечната страна. Зъбчатите колела много трудно се поставят обратно на позиция.
Накрая сглобявате по обратния ред и сменяте всички гарнитури.
Преди да сгробите проверете зацепването на всички предавки!
Тъй като може да не знаете, LSD (диференциал с ограничено приплъзване) от S2 Ескорт RS Turbo е взаимозаменяем в ib5 скоростна кутия на Форд Ескорт mk5/6. В S2 скоростна кутия като цяло не се побира и въпреки че става на S1 скоростна кутия, тя има по-малки лагери и както се очаква, са доста редки.
Така че модернизирането на кутия ib5 е добър вариант, но първо трябва да намерите донор на LSD или да си закупите нов, така че бъдете сигурни в това, което купувате.
От ляво е стандартен отворен диференциал, а в дясно е LSD.
Ето как бихме могли да проверим дали съответния диференциал е с ограничено приплъзване:
1. Ако погледнете от всеки край (където се намерират валовете), ще видите , че LSD има 10 мм отвор, който обикновеният диференциал няма.
2. Ако диференциала е на колата все още, вдигнете и подпрете преднияг край и завъртете валовете. LSD ще завърти и двата вала в една и съща посока, докато обикновения ще завърти валовете в противоположни посоки.
Също така имайте предвид, че Fiesta RS турбо стандартно няма LSD, но може да са били ъпгрейднати (проверка както по-горе).
По-долу е даден списък на това, което се изисква:
ib5 скоростна кутия (ако имате резервна това означава, че не е нужно да бързате)
диференциал с ограничено приплъзване от S2 RS Ескорт Turbo
Замяна на гарнитури и евентуално пломби
Трансмисионно масло
Голяма работна и чиста повърхност
Тезгях с менгеме
Комплект ремонтни ключови
секач
Клещи с прикрепващ елемент
ключ с торкс Т40
M8 ключ
Динамометричен ключ (за предпочитане)
и др.
Общи условия - Не може да се се търси отговорност за достоверността на информацията в това ръководство, и / или повреди или загуби в резултат на следните такива насоки, съдържащи се в него. Преди да започнете, поемате пълната отговорност за собствените си действия, когато следвате някаква информация или инструкции в това ръководство.
За постигането на това надграждане мисля, че трябва да бъдете доста добре запознати с устройството на скоростната кутия и умело да боравите с инструментите!
Има няколко разновидности на кутии ib5.
Вече имате кутията, източвате маслото и издърпвате валовете.
Отстранявате 10х10 мм. болтове и махате капака.
Махате прикрепващата скоба
Махате 19 мм.болт
Отвъртате винта T40 torx докато падне V образния държач
V образния държач
Премахвате синхронизатора на 5 скорост
Отбележете мястото (височина и позиция), след това развийте винта T40 и премахнете превключвателя
Махнете 5 скорост
Махнете държача
Махнете зъбното колело
Почукайте кръглата скоба, за да я избутате срещу другия вал и извадете.
Повторете и за втората скоба.
Премахнете запушалката(горе) и черния пластмасов отдушник (издърпайте)
След това отстранете 10x 13mm болтове и 4x 17 мм болтове / капси
Така отливката може да бъде отстранене и трябва вътре да изглежда така. Сега, за да премахне диференциала, двете зъбчати колела трябва да се измъкнат. Повдигнете двете по едно и също време и ги размърдайте, за да ги свалите. Диференциалът сега е свободен и може да се замени с LSD. Стегнете добре с менгеме и използвайте секача за отстраняване на болтове след това отново се напасва LSD със забчатото колело на кутията.
Следващото е доста трудно (на снимката по- горе е премахната металната пластина, за да се покаже позицията на крачетата под нея).
След като спуснете обратно диференциала, сложете обратно зъбчатите колела в селекторите и ги центрирайте на крачетата със зелните стрелки, не забравяйте да закопчаете реверсиращия механизъм означен с червена стрелка за черното рамо от далечната страна. Зъбчатите колела много трудно се поставят обратно на позиция.
Накрая сглобявате по обратния ред и сменяте всички гарнитури.
Преди да сгробите проверете зацепването на всички предавки!