Страница 1 от 1
Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 09 апр 2010, 20:13
от dalgia
Здравейте на всички
Първо искам да се похваля че си купих форд мондео 97' 2000cm 16v zetec и като го покарах известно време демек 1 ден

един имаше неблагоразумието да ми каже че този мотор има склонност към прегряване и забелязах че стрелката на температурата на таблото ми стои на края на буквата А стига до Л и се връща евентуално до М и се чуда има ли проблем или е нормално или не ми работи 1-вата степен на перката или има проблемо със стрелката ??
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 09 апр 2010, 21:36
от vargala81
Не съм чувал някой Форд да има склонност към прегряване, по-скоро недозагряват

.Щом стрелката си е в зоната NORMAL значи си е добре, на L ти вклучва перката.Като се затопли още малко времето и ако стрелката почне да отива след L си смени датчика за перката
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 09 апр 2010, 23:06
от gazetto
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 10 апр 2010, 17:24
от dalgia
ми можеби сте прави защото днес по магистралата стрелката седеше през цялото време на Н а колата ме изуми каква динамика има направо ми хареса даже

дигна 200 за едното нищо и не посмях повече иначе 130-140 и моторчето пее а като гледам и не харчи...
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 10 апр 2010, 17:38
от vargala81
Така е, на извън градско никога не ми е подминавало втората буква О

Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 15 апр 2010, 19:18
от dalgia
прави сте покарах малко повече и наистина на магистралата не може да мине след Н а града си варира но винаги в границата на нормал

Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 16 апр 2010, 16:37
от taralion 1
Да не пускам нова тема, защото и аз имам подобен въпрос. От скоро жената си взе една Фиеста 97 год., 1.3, ендуро. Като се кача аз ето какво забелязвам. Стрелката на водата стои в началото на скалата след бялото поле на границата на участъка "NORMAL". На градско едвам достига до "N". Направих опит, като взех термометър и го пъхнах в разширителното казанче. На място давах газ и стрелката се качи върху "N". Температурата достигна 94-95*С. Вентилатора не се включи и аз тръгнах да я поразхладя. Перката е изправна и я пробвах, като и подам 12 V на куплунга то тя се развърта. За датчика не знам как стоят нещата. Понеже не съм карал Форд до сега, то ви задавам няколко въпроса. Нормално ли е това и при каква температура се включва перката на радиатора? Къде трябва да се намира стрелката, като се включи перката? Изобщо има ли проблем или аз много се вглеждам? Все пак жена ще я кара и трябва да съм сигурен в колата, защото тя няма да гледа такива "подробности", а идва лято.
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 16 апр 2010, 17:18
от vargala81
Някой вклучват на 103 и изклучват на 98, други вклучват на 102 и изклучват на 97, и ма и такива които вклучват на 99 и изклучват на 93 .Термостата отваря или на 88 или на 92 гр.По принцип перкаята трябва да ти се вклучи между последната и пред последната буква.
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 19 апр 2010, 10:58
от petar55
Датчика за вкл.на вентилатора дава често дефект.Сменете го за да не прецакате двигателя!Колата загрява много когато се кара градско или на някой голям баир.Вентилатора трябва да включи доста преди 100 градуса.На датчика е написана тази температура на включване.
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 22 апр 2010, 15:00
от addition
1.6 16V - перката се включва когато стрелката е между A и L, мноооого рядко на L. Сменях и термостати и датчици - така си е. Бъди спокоен

Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 26 апр 2010, 15:14
от taralion 1
Да попитам за двигателя от подписа, къде стой датчика за включване на перката? Искам да пробвам дали е изправна веригата и като го шунтирам дали ще тръгне перката. На радиатора го няма, а кабелите от перката отиват до таблото с предпазителите, явно има реле.
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 26 апр 2010, 15:29
от cockyhotty
Датчика за температурата на инжекцията подава сигнака на ECU-то и то вече подава сигнал на реле и включва перката, т.е. няма отделен датчик за това.
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 28 апр 2010, 00:20
от taralion 1
За да пробвам перката какво да направя: Да дам накъсо изводите или да разпадна веригата? Може ли по стойността на съпротивлението на датчика ако го измеря да съдя за температурата на охлаждащата течност?
Re: Температура на двигателя- проблем ли е?
Публикувано: 28 апр 2010, 07:58
от BACHEV
да спреме с чуденето момчета, карам абсолютно същото мондео 2,0 от 97г : значи като караш градско лятото най вече си загрява mejdy А и Л тогава се пуска перката и двигателя се охлажда --това никога не трябва да те притеснява но извън града и когато е по студен6ко никога неможе да ти загрее до там !! не трябва дасе притеснява колегата напълно е нормално за мондео от тази година