Страница 1 от 4
Клапани
Публикувано: 13 апр 2010, 10:30
от yanev1990
Здравейте колеги!
Искам предварително да се извиня на модераторите ако темата ми не е за тук.
Та значи, собственик съм на Ford Sierra 1.8, двигателя ми казаха, че е CVH англииския.Клапаните ми чукат и като и дам газ на място или в движение, при около 5000 оборота пуши стабилно от ауспуха

Сутрин при палене, дори и на по ниски обороти си прави облак зад мене.Искам да регулирам клапаните и сменя гумичките им, защото не искам да гори масло и да пуши така.Мисля, че е от гумичките, защото мощност си има, сутрин на бензин пали от четвърт.Някой колега ако има дето знае каква хлабина на клапаните се оставя, моля нека ми каже, бирата е от мене

Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 11:22
от HACKO
CVH е със хидравлични повдигачи.
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 13:18
от yanev1990
Колега, може ли да поясниш какво значи хидравлични повдигачи ? Не съм много в час....Предния собственик ми каза да сменя маслото примерно с 20 W 40, защото в момента било с М10Д и било много редко и за това горяло масло, дали има нещо вярно ?Аз че ще сменя маслото ще го сменя, с тая боза няма да го карам, но мисълта ми е дали има смисъл от по гъсто масло, с цел да не го гори ?
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 14:08
от diesel1.6
Смени маслото с някое полусинтетично, с обичайната гъстота трябва да стане - 10в40 или 15в40. Човекът ти е казал да сложиш 20в50 вероятно. Може чукането да не е от клапани, но ти трябва да прецениш. Може да са биелни лагери или бутални болтове.
Приста имат дистрибутори и продават и наливни масла, има и други наливни - ще е сравнително добра цена.
Клапаните ти не се регулират, ако е цвх двигател.
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 14:13
от yanev1990
Човека, дето я взех от него, каза че двигателя е CVH (ако някой знае, нека каже къде да погледна, за да сме най сигурни).За чукането много хора ми казаха, че са клапани.Ще направя някой клип как работи и вие да си кажете мнението.
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 14:50
от vargala81
yanev1990 написа:Човека, дето я взех от него, каза че двигателя е CVH (ако някой знае, нека каже къде да погледна, за да сме най сигурни).За чукането много хора ми казаха, че са клапани.Ще направя някой клип как работи и вие да си кажете мнението.
Направи и една снимка на двигатела .Коя година е? ако е преди 89 г. е със OHC .
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 16:54
от yanev1990
89 г е.
http://ivaslavkov.snimka.bg/automobiles ... 8.18248576" onclick="window.open(this.href);return false; Ето снимка на двигателя, да не се чудите с какъв карбуратор е - Жигулов механичен, поради простата причина, че на оригиналния му се беше скапал вакума за втората клапа

Разполагам с масло за дизелови двигатели Volvo доста гъсто и най вероятно ще пробвам с него, вие как мислите, дали ще има ефект и вреда от него ?
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 17:12
от vargala81
CVH е двигатела, а относно маслото аз я карам с 10 w 40 полу синтетика и за 12 000 км ми изгоря 4-500 гр.масло.Пробвах и със 15 w 40 минерално, с него ми тропаха повдигачите като е студена и до 6000 км не ми изгори нищо, но от 6 до 10000 пак изгоря 500 гр Наско май го кара Ескорта с 10 w 50 и казва, че двигатела му пее и не гори масло.Неговия също е CVH само, че 1.4
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 17:26
от yanev1990
Аз нямам никакъв проблем да и взема и хубаво масло, но да не го гори за нула време, защото като я запаля студена и топла като я изфорсирам прави егати облака отзад, по яко пуши от студен дизел.Маслото Волво дето го имам е много хубаво, но е за дизел и доста гъсто, не знам дали ще свърши работа при мен.
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 17:59
от cosworth team ruse
смени маслообирачите най-вероятно от тях бута масло,щом като го запалиш пропушва и предполагам при изцепване пак хвърля е от това и тоя мотор е с хидравлични повдигачи за това го карай с полусинтетика 10w40 някои хубаво масло вземи лики моли е добро или нещо по скъпо,но не и с минерално да го караш или много гъсто
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 18:03
от yanev1990
Какво ще кажеш за 10W40 Еко ? И като литри колко събира горе долу? Момчета, знам, че много питам, ама се уча още, не ми се сърдете....
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 19:23
от vargala81
yanev1990 написа:Какво ще кажеш за 10W40 Еко ? И като литри колко събира горе долу? Момчета, знам, че много питам, ама се уча още, не ми се сърдете....
4 литра с филтъра, ама ти му сложи около 3,7-3,8 л запали двигатела и като загасне лампата за маслото го загаси.След това провери със щеката нивото, ако трябва долей.Между другото има специални сервизи за смяна на масла, като си купиш маслото от тях ти го сменят безплатно, имат и наливни масла на тънки цени.
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 20:11
от HACKO
vargala81 написа:....Наско май го кара Ескорта с 10 w 50 и казва, че двигатела му пее и не гори масло.Неговия също е CVH само, че 1.4
Точно така, вече 13000. Разхода най-вероятно е от гумичките, а не от вида на маслото, ако д-ля е наред каквото масло да сложиш няма да го гори.
За тропането на клапаните е от повдигачите, виж
тази тема там е описано.
Re: Клапани
Публикувано: 14 апр 2010, 20:22
от yanev1990
Слагам му Волво маслото за дизелови и ще пиша как е.
Re: Клапани
Публикувано: 18 апр 2010, 01:19
от yanev1990
Момчета, усещам че съм си сложил много дебел африкански ... отзад...тая гадина май е за основен - за 500 км 3 литра масло, един човек отви капачката на маслото докато работеше и каза че вкарвало газовете под бутала при маслото (маслени сигменти гудбай).Явно ще трябва гумички на клапаните и сигменти компресионни и маслени.Как ме е яд...

Re: Клапани
Публикувано: 18 апр 2010, 02:19
от cockyhotty
Няма какво друго да правиш и да се ослушваш, тая Сиерка си е сдухала багажа от каране. Маслото квото и да е, ама на бензинов ДВГ да слагаш масло за дизел е малко некоректно.
Re: Клапани
Публикувано: 18 апр 2010, 11:27
от yanev1990
Ми гледах, че е по гъсто.То в момента е с някакво наливно М10Д и ми се струва доста редко, за това исках да му шибна тва дизеловото, то май се води 20 W 40.
Re: Клапани
Публикувано: 18 апр 2010, 12:22
от cockyhotty
15 или 20W50 му шибни. Ама щом за 500 км. е изгорила 3 л., ситуацията е много сериозна и ще се оправи само с основен ремонт.
Re: Клапани
Публикувано: 18 апр 2010, 13:18
от vargala81
Моя Фият имаше такъв проблем, на всеки 200 км. му доливах по литър масло, но при мен хвърляше масло и от двата семиринга на разпределителните валове върху ангренажния ремък.Клапаните чукаха здраво и си работеше като дизел от 80 сете год.

Карах го така 1 год. Един зимен ден ме мързеше да чистя снега там където паркирам и реших да я вкарам със засилка

точно я паркирам угасна и повечи не запали.Издърпах я до един сервиз, разглобиха двигатела и се указа, че е превъртял ремъка, ударила е клапаните а сигментите са заминали от преди това.Ремонта ми излизаше около 1000лв и се отказах да я правя.
Re: Клапани
Публикувано: 18 апр 2010, 14:38
от HACKO
R.I.P.