Страница 1 от 2

мощност в ниските - офф

Публикувано: 20 апр 2010, 18:36
от Alexi
повечко искат да им се подава на тия малките бензинови двигателчета ,вие вече сте го установили :D: караш си над 3500 оборота и си свиркаш ,аз и двулитровото си БМВ карах така инак се мъчеше :D:

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Публикувано: 20 апр 2010, 20:53
от didon80
Позволи ми да не се съглася с теб. Ако двигателя е изправен дърпа още от 1500 оборота на 2-ра!

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Публикувано: 20 апр 2010, 21:37
от led_zep
Alexi то хубаво ще го карам над 3500 оборота, ама нали все някога ще се появи светофар :D

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Публикувано: 20 апр 2010, 23:06
от Alexi
didon80 написа:Позволи ми да не се съглася с теб. Ако двигателя е изправен дърпа още от 1500 оборота на 2-ра!
дърпа ,като за 70-80 нютона ,колкото има атмосферно 2 литрово бензинче при 1500 оборота :mrgreen:

Re: Гаснене в движение. Ниски обороти.

Публикувано: 20 апр 2010, 23:09
от didon80
Щом казваш значи са толкова........на мен са ми достатъчни да ме залепи за облегалката.

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 21 апр 2010, 15:08
от led_zep
тука вече мисля, че и компресията си казва думата... не съм я измервал, но дори и да я измеря, едва ли ще остана очарован

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 21 апр 2010, 15:19
от sobis
Който иска мощност в ниските кара дизел :mrgreen:
На атмосферките мощноста идва доооста по късно. На двулитровото БМВ силата му е от 3000 нагоре, преди това е умряла работа.

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 21 апр 2010, 15:22
от led_zep
така да - с на зета дизеловото бмв изкачвам баири на полусъединител ... :D:

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 21 апр 2010, 20:03
от didon80
Пак се налага да го давам тоя сайт, но за да не си помислите че говоря празни приказки сами разгледайте има достатъчно изследвания на всякакви двигатели и автомобили. Конкретно за двулитрово мондео 97 г. разполага с 90% от 180 Нм въртящ момент от 2000 до 6000 оборота, вижда се от графиката има го и от други източници, като информация. http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=314" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 21 апр 2010, 20:32
от Alexi
като графика е ок .. проблема е че въртящия момент е много малък ,от там и конските сили - при 2000 оборота разполагаш с 40 конски сили .. за сравнение 140 коньовото 1.9 ТДИ при 2000 оборота разполага с 320 нютона и 100 конски сили

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 21 апр 2010, 21:11
от didon80
Съгласен съм с теб. Но има и нещо друго, тея коне и въртящ момент при ниските обороти са напълно достатъчни за нормално придвижване на автомобила. Ако искам да ускорявам естествено, че ще настъпя докато стигна 6500 оборота и ще сменям предавки в този момент. Съгласете се, че въпреки двойно по-малкия въртящ момент на бензина при същите коне и кубатура като на аналогичен турбо дизел, той е наравно с него при ускорението. Причината се крие в принципа на работа на двете технологии, като разликата е че бензина е много по-бързо оборотен, т.е. времето за което при настъпване на газта оборотите се качват ( например с 1000 до следващата отметка) е доста по-кратко и за това той успява да компенсира малкия си въртящ момент, като достига за секунди максимални обороти в които е най-мощен. Сигурно сте забелязали и разликите в самите оборотомери грубо казано там където дизела е на 2000 оборота, бензина е на 4000.
Освен това да сравняваме турбо мотор с атмосферен не е коректно. Нека сравним атмосферен дизел с атмосферен бензин при еднаква кубатура, кой какво предлага! А за турбо дизел достоен опонент е турбо бензин, пак при еднакви кубатури, кой колко може....
Да не говорим ако ги сравняваме по равен въртящ момент ( примерно 400 Нм и за двата мотора), колко коня в повече ще има тогава бензина и за какво ускорение и динамика ще става въпрос ...

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 21 апр 2010, 22:38
от Alexi
за ускорението не си прав .. 2 литров дизел ускорява много по бързо от 2 литров бензин ако и да са подобни коне .. турбината е това което прави един мотор силен ,за това си прав .. но на дизела му остава икономията като недостижим параметър

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 22 апр 2010, 07:48
от by_cec
Alexi написа: .. но на дизела му остава икономията като недостижим параметър
Забравяш опцията LPG .

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 22 апр 2010, 10:20
от cockyhotty
Не знам кви мощности дават турбодизелите при ниски обороти, но давам всичко за V8 4.5 l двигател на Ferrari 458 Italia-чисто бижу!

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 22 апр 2010, 16:04
от Alexi
мондеото + панелката ще ти стигнат ,няма нужда да е всичко :D:

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 22 апр 2010, 16:13
от cockyhotty
Alexi написа:мондеото + панелката ще ти стигнат ,няма нужда да е всичко :D:
*00120* *00120* *00120*

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 22 апр 2010, 18:46
от HACKO
Alexi написа:мондеото + панелката ще ти стигнат ,няма нужда да е всичко :D:
Тва за да я купи ами после.... :mrgreen:

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 22 апр 2010, 20:09
от didon80
Всъщност освен принудителното пълнене с турбо или компресор един двигател е силен и заради работния си обем, както и заради високите обороти. Тук примери са атмосферните бензинови чудовища на Мерцедес 6.3 АМГ или пък техлогиите във Формула 1 или пистовите мотори. За икономичността съм съгласен че дизела е с по-високо КПД, но днес последните технологии свързани с намаляване на работния обем и директно впръскване на горивото + турбо + променливо газоразпределение и т.н. доближават бензина плътно до дизела и по този показател особенно на дълъг път. Примера който мога да дам за еднакво ускорение от еднакви кубатури на атмосферен бензин и турбо дизел е точно с двулитровите модели на Мондео 3. Всеки може и сам да провери данните в нета. Говоря за ускорение, а не за доускорение на една и съща предавка, там разбира се дизела е по-бърз заради по-големия въртящ момент. :)

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 23 апр 2010, 20:24
от Alexi
проблема на бензиновия мотор е следния - не може да работи със смес по бедна от 14:1 тъй като бензиновото гориво е много склонно към детонации които както знаем се увеличават с обедняване на сместа ,и по този повод при него няма "безплатни" коне от добавянето на турбо/компресор .. литровата мощност се вдига но и разхода пропорционално ... този проблем води и до друга важна особеност - наличие на дроселова клапа - една тапа на входа на двигателя която го удушава регулирайки въздуха така че сместа да не обеднява повече от 14:1 .. това води до по висок разход във всички случаи спрямо дизела ,който може да работи със свръхбедни смеси - за това примерно 200 коня дизел може да гори 5/100 ,но 200 коня бензин не може.. ще ви пусна като ми остане време една тема за коне/нютони/предавки че много колеги има какво да научат така като чета мненията ..

Re: мощност в ниските - офф

Публикувано: 23 апр 2010, 20:57
от didon80
Аз защо съм чел че това отношение е 10:1? Така го дават за повечето атмосферни бензини, за турбо моторите е по-малко със сигурност. Не мога да се съглася че един атмосферен бензин 200 коня харчи колкото 200 коня от ново поколение (т.н. даунсайзинг или намаляване на работния обем + турбо + директно впръскване и прочие), точно това беше целта на промяната да се намали разхода на гориво като се запазят мощността и динамиката на двигателя. В първия случай знаем че 200 коня се вадят обикновенно от 3 литра атмосферен бензин, докато новите правят тези коне от 1.6 - 1.8 литра, точно от намаления обем се получава и икономичността на двигателя. И по същата причина един съвременнен дизел изкарва 200 коня някъде от 2.2 - 2.4 литра, и въпреки че е с по-високо КПД от бензина той се нуждае от по-голяма кубатура за целта, което изравнява нещата в разхода.