ЕГР почистване-мнения

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

ЕГР почистване-мнения

Мнение от Miri4 » 23 апр 2010, 19:27

Колеги вижте тоя клип
http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Какво е мнението Ви? .У мен възникват следните въпроси:
1. Няма ли при това почистване да се залепят боклуците по леглата на клапаните?
2.Дали самия спрей / за почистване на карбуратори/ няма да повреди сегментите на буталата?
3.Дали тая чернилка която излиза от аспуха няма да задръсти катализатора?
Има и други но засега толкова .Чакам компетентни мнения.Изглежда много лесно исъблазнително да си почистиш по тоя начин ЕГР и целия смукателен тракт .. но ме е страх
Последна промяна от Miri4 на 29 апр 2010, 19:12, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ЕГР почистване-мнения

Мнение от Gate » 23 апр 2010, 20:51

Значи това е най-мързеливия вариянт,от един спрей няма какво толкова да му се скапе на мотора или на катализатора,но не може толкова сериозно да отстрани нагара.И аз обмислям подобна профилактична операция,като най-добрият начин е да се свалят:кулера ,егр и колектора.Работата не е малко,но е с голям ефект.Днес гледах егр-а на един 3годишен мерцедес и няма да ви казвам за какво става на въпрос отварял е на около 30-40%.Отделно приятелят ми който го е разглобил ми каза,че и колектора е бил наполовина затлачен.Същият човек за един месец 2 пъти беше правил тази операция на едно бмв и сподели ,че е потресен за месец колко гняс се насъбрала наново.Тaка ще е с хубавата ни и скъпа нафта.

Не се занимавай с тея спрейове,айде колектора не сваляй, но егр-а и кулера ги свали разкисни и съм сигурен ,че ще останеш доволен.



Успех.

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ЕГР почистване-мнения

Мнение от Miri4 » 24 апр 2010, 17:05

При мен ЕГР и колектор са едно тяло но не това е проблема . Добре ще сваля колектора и почистя но какво да правя с главата.Пътя до клапаните е същата гняс. А не искам само за това да свалям глава.За това този начин от клипа ми харесва защото хем е много лесен, хем почиства целия смукаталан тракт.Само че притесненията ми остават .Ако някой го е правил да сподели.

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЕГР почистване-мнения

Мнение от methodboy » 15 май 2010, 09:53

Колега успя ли да се справиш с проблема? Гледах че си пуснал същата тема и в един друг форум и ми е интересно стигна ли до някакво решение.
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ЕГР почистване-мнения

Мнение от Miri4 » 15 май 2010, 18:31

Не съм предприемал нищо за сега.Изчаквам за мнения. Това е защото колата за сега върви. Искаше ми се да почистя целия смукателен тракт но не ми се сваля глава само заради това.За сега само изолирах ЕГР за да не внася повече мръсотия.
Между другото гледах доста клипчета по въпроса и това се оказва доста използуван метод.Дори на запад продават специални набори инструменти за целта.Но явно в БГ никой не се опитва да прави това или го мързи да сподели опит.

dobatavision
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: ЕГР почистване-мнения

Мнение от dobatavision » 25 мар 2014, 16:28

Колеги как да си затапя егр-а ?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: ЕГР почистване-мнения

Мнение от OgiDogi » 25 мар 2014, 18:54

dobatavision написа:Колеги как да си затапя егр-а ?
Гледаш къде има връзка с фланец по тръбичките между двата колектора, разхлабваш и напъхваш тънка ламаринка от кенче с подходяща форма (здрава и лесно се реже с ножицата). Стягаш фланеца и готово. Ако не си с фланец, а скоба обхващаща двете тръби - сваляш скобата, раздалечаваш тръбите и пъхаш кръгла ламаринка с диаметъра на връзката, после слагаш скобата.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Vertriebler
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 09 фев 2014, 20:33
Модел на автомобила: SUbaru Forester
Status: Извън линия

Re: ЕГР почистване-мнения

Мнение от Vertriebler » 02 апр 2014, 23:59

Здравейте колеги,
Днес прочистих всмукателните колектори и ЕГР със спрей за тази цел - т.е. не съм ги свалял, а на работещ мотор впръсках от спрея за почистване на JLM.
Преди почистване - не ускоряваше добре, от 1700 до 2100 оборота глъхнеше мотора в началото, а после придръпваше и направо забиваше за 2/3 секунди. Като забиеше се чуваше едно метално причукване - предполагам от ЕГР клапана. В моментите, когато работеше добре, чукането го нямаше придръпването и забиването също и ускоряваще доста добре.
След Почистване - остана съвсем леко придръпване на 1800 оборота. Но ускорява, осезаемо по-добре.

Преполагам спреят е поизчистил от нагара, но самия клапан - не напълно.

Свалял ли е някой само клапана, без да сваля целия колектор ? Вiждам, че е с 4 болта и предполагам може да се свали и да се раздвижи, и почисти?

Ford Focus 2008, 1.8 TDCI 115, Euro 4

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта