Страница 1 от 1
ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 23 апр 2010, 19:27
от Miri4
Колеги вижте тоя клип
http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Какво е мнението Ви? .У мен възникват следните въпроси:
1. Няма ли при това почистване да се залепят боклуците по леглата на клапаните?
2.Дали самия спрей / за почистване на карбуратори/ няма да повреди сегментите на буталата?
3.Дали тая чернилка която излиза от аспуха няма да задръсти катализатора?
Има и други но засега толкова .Чакам компетентни мнения.Изглежда много лесно исъблазнително да си почистиш по тоя начин ЕГР и целия смукателен тракт .. но ме е страх
Re: ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 23 апр 2010, 20:51
от Gate
Значи това е най-мързеливия вариянт,от един спрей няма какво толкова да му се скапе на мотора или на катализатора,но не може толкова сериозно да отстрани нагара.И аз обмислям подобна профилактична операция,като най-добрият начин е да се свалят:кулера ,егр и колектора.Работата не е малко,но е с голям ефект.Днес гледах егр-а на един 3годишен мерцедес и няма да ви казвам за какво става на въпрос отварял е на около 30-40%.Отделно приятелят ми който го е разглобил ми каза,че и колектора е бил наполовина затлачен.Същият човек за един месец 2 пъти беше правил тази операция на едно бмв и сподели ,че е потресен за месец колко гняс се насъбрала наново.Тaка ще е с хубавата ни и скъпа нафта.
Не се занимавай с тея спрейове,айде колектора не сваляй, но егр-а и кулера ги свали разкисни и съм сигурен ,че ще останеш доволен.
Успех.
Re: ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 24 апр 2010, 17:05
от Miri4
При мен ЕГР и колектор са едно тяло но не това е проблема . Добре ще сваля колектора и почистя но какво да правя с главата.Пътя до клапаните е същата гняс. А не искам само за това да свалям глава.За това този начин от клипа ми харесва защото хем е много лесен, хем почиства целия смукаталан тракт.Само че притесненията ми остават .Ако някой го е правил да сподели.
Re: ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 15 май 2010, 09:53
от methodboy
Колега успя ли да се справиш с проблема? Гледах че си пуснал същата тема и в един друг форум и ми е интересно стигна ли до някакво решение.
Re: ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 15 май 2010, 18:31
от Miri4
Не съм предприемал нищо за сега.Изчаквам за мнения. Това е защото колата за сега върви. Искаше ми се да почистя целия смукателен тракт но не ми се сваля глава само заради това.За сега само изолирах ЕГР за да не внася повече мръсотия.
Между другото гледах доста клипчета по въпроса и това се оказва доста използуван метод.Дори на запад продават специални набори инструменти за целта.Но явно в БГ никой не се опитва да прави това или го мързи да сподели опит.
Re: ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 25 мар 2014, 16:28
от dobatavision
Колеги как да си затапя егр-а ?
Re: ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 25 мар 2014, 18:54
от OgiDogi
dobatavision написа:Колеги как да си затапя егр-а ?
Гледаш къде има връзка с фланец по тръбичките между двата колектора, разхлабваш и напъхваш тънка ламаринка от кенче с подходяща форма (здрава и лесно се реже с ножицата). Стягаш фланеца и готово. Ако не си с фланец, а скоба обхващаща двете тръби - сваляш скобата, раздалечаваш тръбите и пъхаш кръгла ламаринка с диаметъра на връзката, после слагаш скобата.
Re: ЕГР почистване-мнения
Публикувано: 02 апр 2014, 23:59
от Vertriebler
Здравейте колеги,
Днес прочистих всмукателните колектори и ЕГР със спрей за тази цел - т.е. не съм ги свалял, а на работещ мотор впръсках от спрея за почистване на JLM.
Преди почистване - не ускоряваше добре, от 1700 до 2100 оборота глъхнеше мотора в началото, а после придръпваше и направо забиваше за 2/3 секунди. Като забиеше се чуваше едно метално причукване - предполагам от ЕГР клапана. В моментите, когато работеше добре, чукането го нямаше придръпването и забиването също и ускоряваще доста добре.
След Почистване - остана съвсем леко придръпване на 1800 оборота. Но ускорява, осезаемо по-добре.
Преполагам спреят е поизчистил от нагара, но самия клапан - не напълно.
Свалял ли е някой само клапана, без да сваля целия колектор ? Вiждам, че е с 4 болта и предполагам може да се свали и да се раздвижи, и почисти?
Ford Focus 2008, 1.8 TDCI 115, Euro 4