Относно водна помпа

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Относно водна помпа

Мнение от venom4o » 29 апр 2010, 23:54

Здравейте колеги.Имам въпрос относно помпата.Острани на корпуса има отвори 8мм мисля.Колата е седяла много време без да се кара ,но с хубав антифриз и когато я запалих и подкарах започна да изхвърля антифриза от там.Помислих ,че е от гарнитурата ,но тече от тия отвори. Viksata каза ,че и неговата е текла така но като я е покарал малко е спряла.Някой знае ли какви са тия отвори и за какво служат? помпата се върти супер стегнато и е сменяна от предишната собственичка.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Относно водна помпа

Мнение от cockyhotty » 30 апр 2010, 00:51

Вероятно това са дренажни отвори за изтичане на антифриза при теч от уплътнението на вала на помпата. На всички ги има с цел да не блокира напълно лагера при евентуален проблем.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Относно водна помпа

Мнение от venom4o » 02 юни 2010, 09:04

Уплътнението и се е скапало от седене..Втулките на вала са читави помпата е на малко километри и изглежда добре но мотора не е пален повече от 3-4 години и когато го запалих положението беше трагично! Поне колата е седяла с хубав антифриз и определено е доста запазен блока няма ръжди.
ето и снимки
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
помпата струва 110 лева но ще я взема с голяма отстъпка.Иначе мисля да си направя експеримент да рециклирам старата

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно водна помпа

Мнение от S_C » 02 юни 2010, 09:41

Проблемите на помпите ги знаеш-луфт на лагера и протекли шибри.Двете са свързани-духне ли едното,до седмица заминава и другото.И двете подлежат на ремонт...на теория.На практика не е точно така.Айде...лагери ще се намерят читави...ми шибър от къде ще го намериш и кой ще ти даде гаранция,че тая кола няма да те остави насред път някъде...
Заради това не се ремонтират помпи.Същото като с хидравличната помпа на спирачките,цилиндърчета и т.н.Всичко се ремонтира.Ама колко е трайно...никой не може да гарантира.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Относно водна помпа

Мнение от venom4o » 03 юни 2010, 09:03

S_C написа:Проблемите на помпите ги знаеш-луфт на лагера и протекли шибри.Двете са свързани-духне ли едното,до седмица заминава и другото.И двете подлежат на ремонт...на теория.На практика не е точно така.Айде...лагери ще се намерят читави...ми шибър от къде ще го намериш и кой ще ти даде гаранция,че тая кола няма да те остави насред път някъде...
Заради това не се ремонтират помпи.Същото като с хидравличната помпа на спирачките,цилиндърчета и т.н.Всичко се ремонтира.Ама колко е трайно...никой не може да гарантира.
Затова ще си купя нова а тази може да си поиграя да я ремонтирам

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта