Страница 1 от 1

прескачане на ниски обороти

Публикувано: 06 май 2010, 23:22
от johndoe
Здравейте колеги. От известно време, когато превключа от първа на втора или от втора на трета, или когато оборотите паднат (поради намаляне на скоростта и т.н.) колата почва да присецква (да прескача).. направо като седиш в нея си те дърпа напред-назад. Самият мотор не върви гладко в тези моменти и това е кажи-речи постоянно явление. Случвало ми се е също така когато паля (само със съединител и спирачка, без газ) колата да запали да падне на 500-700 оборота да почне да се мъчи и да изгаси. При повторно запалване с еднократно подаване на газ нещата се оправят. От другите теми клоня на мисълта, че е от моторчето за свободния ход, но не съм сигурен и затова искам да попитам има ли някой подобен проблем. Скоро смених маслото, бъздушния и дори бензиновия филтър (че не беше сменяван въобще) и оттогава двигателят работи много по-леко и по-гладко, като изключим въпросното насецкване при по-ниски обороти. Просто вече ме дразни и мен. Колата е Ескорт 97 1.6 16v. Мнения?
Мерси предварително.

Re: прескачане на ниски обороти

Публикувано: 06 май 2010, 23:43
от cockyhotty
Мнението ми е, че трябва да си провериш ЕГР клапана. От него също се получават такива пресецвания .

Re: прескачане на ниски обороти

Публикувано: 07 май 2010, 07:53
от Nebhotep
Ескорт 97 няма ЕГР. Имат единствено дизелите и бензинките произведени за Белгия 98 г. Писал си, че си 97 г., аз съм със същия и нямам ЕГР. Виж си вакуумните магистрали, които влизат във всмукателните колектори и отиди на читава диагностика, че може да е някой датчик, иначе гадаем...И пиши за развитието. Успех!

Re: прескачане на ниски обороти

Публикувано: 20 май 2010, 23:26
от johndoe
Оказа се, че има ЕГР и то какво... Съскаше отзад зад колекторите нещо когато го напипахме - маркуч. Извадихме го, поизмихме го, няма да познаете какъв беше. Говорим за градинарски маркуч. Да, зелен на ресни :D Няма такъв смях просто. Сменихме маркуча и сега наблюдаваме, но от ходенето при майстора се разбра друго. Извадихме свещите и на единия цилиндър свещта е потъмняла на върха и се оказа, че има ниска компресия и самият мотор се мъчи. Евентуално е клапан. Присецкването понамаля от смяната на спукания маркуч, но остава проблема с нестабилната работа на единия цилиндър. Има ли някой минал по този път? Това е дотук момчета, ако има нещо ново ще пиша.