Страница 1 от 1

1.8D Endura DE

Публикувано: 20 май 2010, 16:18
от mitashkia
Здравейте всички,
преди седмица купих Fiesta 1.8D Endura DE. '99 г.
За първи път имам Ford,колата е в отлично състояние, като се изключат
няколко капки масло отпред вдясно след престой. Врътнах вече 1000 км, всичко е ОК.
Ремъците са нови - Бош.

Във форума обаче попаднах на стресиращи отзиви за този двигател:
късане на ремъци преди да са изминати 50000, течащи водни помпи,
преждевременно износени алтернатори...
От друга страна виждам, че доста Escort и Mondeo с такъв двг (+ТД) си пърхат на воля :P

Та ще помоля тези, които имат опит да драснат по някой друг ред.
Ще бъде хубаво ако в тази тема съберем повече информация, за да не се налага
човек да рови целия форум.

Благодаря

Re: 1.8D Endura DE

Публикувано: 20 май 2010, 17:30
от diesel1.6
Горивната система си остава лека мистерия и трудност за ремонт. Помпата иска повече работа при разглобяване, по-сложна е от конкурентните модели, някои двигатели имат и мистериозна електроника. Някои детайли са на неудобни места.
Ремък ще скъса при ремък менте. Затова се ползват от няколко утвърдени производители - гейтс, контитех, ...
Бош не е сред тях засега :D:
Докато е ред и не се счупи насила от лоша употреба, гориво или сервзи, ще върви. Не се чупи ей така от нищото просто от износване. Освен помпата, към 200 - 400000 км

Re: 1.8D Endura DE

Публикувано: 20 май 2010, 22:27
от mitashkia
Уфф..дае** тия ремъци!
Тя е на Х63000, като станат Х00000 демек след няма и 40000 мисля да сменя всичко по ангренажа
барабар с помпата. Дотогава - к'вото сабя покаже.

Мерси

Re: 1.8D Endura DE

Публикувано: 28 май 2010, 23:45
от ^^devil_boy^^
Батка аз имам фиесла 94 с двигател 1.8 чиста нафта големи кучета са, не се дават, говоря специлно за моя, от 4 години я имам и карам яко в момента е за ремонт, помпата ми капе/бош/, имам прецакана дюза прекъсва сутрин докато позагрее и лете а зиме повече обаче пали при -12-15 с малко повечв въртене, за мене е корава машина навартял съм и към 150000км вече, обаче сяко лято прая предницата-тампони, шернири и през година рейка но няма как,аааа ръждицата не я броим :P :P :x

Re: 1.8D Endura DE

Публикувано: 29 май 2010, 01:40
от S_C
Ендура ДЕ е следващия дизел...дето не са вече чак такива кучета.
Течащи водни помпи и износени алтернатори има при всички коли.То пък какво толкова може да му се износи на един алтернатор освен лагери и четки...и двете се сменят в гаражни условия.

Късане на ремък при дизел е фатално.Следва ремонт с цена колкото половината кола.Така,че си смени ремъците и не чакай пределния срок.Ако ти дават период за смяна 60 хиляди,смени го на 50.

Re: 1.8D Endura DE

Публикувано: 30 май 2010, 08:06
от mitashkia
Ето какво изрових от Autodata за Fiesta, Escort, Mondeo 1.8D
Препоръки от Ford за смяна на ангренажен ремък и ремък на ГНП:

-> 8/89 - 36000 мили / 3 год.
9/89 до 8/97 - 40000 мили / 5 год.
9/97 -> 70000 мили / 5 год. при тежки условия 40000 мили.
Препоръчва се също така и смяна на ролките заедно с ремъците.

Аз лично смятам да ползвам цифрите за мили, но в километри за всеки случай,
т.е 40000 км (това със 70000 мили ми се струва малко нереално в БГ, освен това не е казано точно кои са "тежките условия")

И още нещо - там си пише, че при скъсване се срещат бутала с клапани (valve-to-piston damage)

Поздрави, надявам се информацията да е полезна

Re: 1.8D Endura DE

Публикувано: 30 май 2010, 11:15
от diesel1.6
Тежки е градско по нашенски. Леки е извънградско без газ до ламарината в стил Германия.
Проблемът в тази тема е дали ремъците Бош са добри и дали са сложени както трябва.

Re: 1.8D Endura DE

Публикувано: 30 май 2010, 17:56
от ^^devil_boy^^
аз късах ремък точно поради това че не го смених навреме, хубавото беше че работеше на място, частите излязаха около 400-двата ангренажни ремъка,ролки,2клапана,гумички,масло,филтри,гарнитура,семеринг на разпределителния вал. Реномна си го правих аз изцяло иначе ми искаха 200лв.