Аксиален луфт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
V. Todorov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Аксиален луфт

Мнение от V. Todorov » 01 юни 2010, 09:36

Привет колеги,установих че на коляновия вал на двигатела има аксиален луфт.Колата е фиеста,двигател 1,1 с верига.Колата си я ремонтирам сам,но досега текъв проблем не съм имал.Въпроса ми е, с аксиални полумесеци ли се обира луфта или на някои от основните лагери са тези черупки.И също искам да попитам дали може да се сменят тези полумесеци без да се сваля коляновия вал.Помагаите ако знаете. _friends_

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Аксиален луфт

Мнение от venom4o » 01 юни 2010, 10:02

как го установи? мотора разглобен ли е или е на колата?

V. Todorov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Аксиален луфт

Мнение от V. Todorov » 01 юни 2010, 10:16

Мотора е на колата и си върви,като смехях водната помпа и запънах с една щанга да извада шаибата и видях че коляновия вал мърда.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Аксиален луфт

Мнение от S_C » 01 юни 2010, 12:55

Всеки вал има малък аксиален луфт.
Те си имат стойности по книгите колко им е допустимата граница.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

V. Todorov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Аксиален луфт

Мнение от V. Todorov » 01 юни 2010, 13:05

Знам че трябва да има,но е в порядъка на десети,а при мен е към милиметър.

Потребителски аватар
LUBENA
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 18 дек 2006, 23:06
Модел на автомобила: FOCUS 1.8TDDI ESCORT 1.3L
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Re: Аксиален луфт

Мнение от LUBENA » 02 юни 2010, 02:17

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 72#p146954" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
LUBEN

V. Todorov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Аксиален луфт

Мнение от V. Todorov » 02 юни 2010, 09:09

Мерси,това го гледах преди да пусна темата.Там е описано за зетек мотора,а мен ме интересува за по-стария модел, и наи-вече къде се намират опорните пластини и дали може да се сменят без да се сваля вала.Ако някои може да ми даде линк към някои саит където има инфо за този мотор пак ме устроива. >:D<:

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Аксиален луфт

Мнение от venom4o » 02 юни 2010, 09:21

Махаш картера.Незнам дали има ламарина предпазна , но на 5-те шийки на коляновия вал посредата на 3-тата като махнеш петата от блока трябда да са там тия пластини .Може да го направиш да смениш лагерите на място без да вадиш вала ,но трябва удобен канал.Пак казвам ,че говоря наизуст защото не го знам мотора ,но на повечето мотори става.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта