Страница 1 от 1

Информация за турбокомпресори с променлива геометрия

Публикувано: 03 юни 2010, 08:29
от ImpossibleMan
Здравейте. Напоследък технологиите при бензиновите мотори доста се развиха, а с това и объркването стана по-голямо. Турбокомпресорите с променлива геометрия доколкото съм запознат, се използват рядко при бензиновите двигатели. Чел съм, че ги има в Порше, а сега и в новият СААБ 9-5. Причините да не се ползват масово е по-високата температура на изгаряне на бензина, което поставя по-високи изисквания към технологията и материалите. Молбата ми е, ако някой има информация при кои модели в момента се ползват турбокомпресори с променлива геометрия за бензинови мотори, да сподели. Вече няколко часа се мъча да разбера, каква е технологията при Multi Air на ФИАТ, но така и не намерих информация за турбокомпресорите им.

Благодаря!

Re: Информация за турбокомпресори с променлива геометрия

Публикувано: 05 юни 2010, 20:26
от ImpossibleMan
И понеже никой не дава отговор, аз ще си отговоря сам донякъде. Попаднах на статия от март 2009 година, в която пише, че единствено Порше предлагат турбокомпресори с променлива геометрия. Сега наред са и SAAB, но ми се губи една година, в която не съм наясно, дали и някоя друга фирма не е решила да позва тая техника в моторите си.