FOCUS 1.6i Duratec_няколко въпроса

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
marynof
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 10 юни 2010, 12:12
Модел на автомобила: Focus 1.6i Duratec
Status: Извън линия

FOCUS 1.6i Duratec_няколко въпроса

Мнение от marynof » 10 юни 2010, 12:30

Здравейте,

Отскоро съм собственик на Фокус 1.6i Duratec. Автомобила е употребяван, купих го от фирмата в която работя - каран е като служебен от мен. В момента е на близо 70к км и логично се опитах да разбера какъв е сервизния интервал за смяна на ангренажен ремък и ролки. Четох нещо в една книжка която се водеше сервизна и до колкото успях да разбера, подмяната става на 150-160к км!!! Изумих се, защото не бях чувал за такъв дълъг интервал за ремък. Някой с опит може ли да ми каже какъв е действителния сервизен интервал за това?

Другия ми въпрос е свързан с отчитане нивото на маслото в двигателя. Всеизвестно е, а и производителя предупреждава, че не бива да се надвишава максималното ниво обозначено на щеката. Неприятни последици може и да няма, но кой знае - по-добре да не се пробва. Та да ви питам, отчитането на студен двигател ли трябва да се прави или на топъл? Ще ви дам пример - с предишният ми автомобил като ходех за смяна на масло, винаги установявах след това при студен двигател че нивото е над макс. Говорих веднъж с човек от сервиза и той ми заобяснява че като сипван маслото двигатела е още топъл и има 150-200 гр. останало по разпределителни механизми и т.н. Та правилното било да напълнят до макс. при топъл двигател, което после при мерене в студено състояние отчитало по-високо ниво.

Ще ви бъда благодарен за мненията.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: FOCUS 1.6i Duratec_няколко въпроса

Мнение от cockyhotty » 10 юни 2010, 12:39

По първият ти въпрос: да, сервизните интервали за смяна на агренажен ремък и ролки на по-новите автомобили е доста дълъг ( пример: на Волво S40 смяната е на 240 хил. км.!!!). Естествено, че е необходимо да се прави оглед на ремъка регулярно и при нацепва или напукване се сменя на по-малко км.
По вторият въпрос: нивото на маслото винаги се проверява при студен двигател поне 15 мин. след изгасянето му и не трябва да е над нивото макс, може да е на него или близо до него! Ако нивото е над максимума се прецаква катализатора и е възможен хидравличен удар в двигателя от прекалено голямо вътрешно налягане!

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: FOCUS 1.6i Duratec_няколко въпроса

Мнение от Itskin » 13 юни 2010, 07:28

Колега,

тук по модела , ще намериш интервалите за обслужване.

http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleForm.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта