FOCUS 1.6i Duratec_няколко въпроса
Публикувано: 10 юни 2010, 12:30
Здравейте,
Отскоро съм собственик на Фокус 1.6i Duratec. Автомобила е употребяван, купих го от фирмата в която работя - каран е като служебен от мен. В момента е на близо 70к км и логично се опитах да разбера какъв е сервизния интервал за смяна на ангренажен ремък и ролки. Четох нещо в една книжка която се водеше сервизна и до колкото успях да разбера, подмяната става на 150-160к км!!! Изумих се, защото не бях чувал за такъв дълъг интервал за ремък. Някой с опит може ли да ми каже какъв е действителния сервизен интервал за това?
Другия ми въпрос е свързан с отчитане нивото на маслото в двигателя. Всеизвестно е, а и производителя предупреждава, че не бива да се надвишава максималното ниво обозначено на щеката. Неприятни последици може и да няма, но кой знае - по-добре да не се пробва. Та да ви питам, отчитането на студен двигател ли трябва да се прави или на топъл? Ще ви дам пример - с предишният ми автомобил като ходех за смяна на масло, винаги установявах след това при студен двигател че нивото е над макс. Говорих веднъж с човек от сервиза и той ми заобяснява че като сипван маслото двигатела е още топъл и има 150-200 гр. останало по разпределителни механизми и т.н. Та правилното било да напълнят до макс. при топъл двигател, което после при мерене в студено състояние отчитало по-високо ниво.
Ще ви бъда благодарен за мненията.
Отскоро съм собственик на Фокус 1.6i Duratec. Автомобила е употребяван, купих го от фирмата в която работя - каран е като служебен от мен. В момента е на близо 70к км и логично се опитах да разбера какъв е сервизния интервал за смяна на ангренажен ремък и ролки. Четох нещо в една книжка която се водеше сервизна и до колкото успях да разбера, подмяната става на 150-160к км!!! Изумих се, защото не бях чувал за такъв дълъг интервал за ремък. Някой с опит може ли да ми каже какъв е действителния сервизен интервал за това?
Другия ми въпрос е свързан с отчитане нивото на маслото в двигателя. Всеизвестно е, а и производителя предупреждава, че не бива да се надвишава максималното ниво обозначено на щеката. Неприятни последици може и да няма, но кой знае - по-добре да не се пробва. Та да ви питам, отчитането на студен двигател ли трябва да се прави или на топъл? Ще ви дам пример - с предишният ми автомобил като ходех за смяна на масло, винаги установявах след това при студен двигател че нивото е над макс. Говорих веднъж с човек от сервиза и той ми заобяснява че като сипван маслото двигатела е още топъл и има 150-200 гр. останало по разпределителни механизми и т.н. Та правилното било да напълнят до макс. при топъл двигател, което после при мерене в студено състояние отчитало по-високо ниво.
Ще ви бъда благодарен за мненията.