Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Колеги спешна помощ ми трябва.Значи модела е Форд Ескорт 1.6 бензин 91г. Проблема е, че при всяко спиране на стоп или намаляване за някои завой при натискане на съединителя колата гасне. В движение не гасне нито когато работи на място. Само когато намаля да спра на стоп или намаля поради друга причина, натискам съединителя да сменя предавката или да изключа и в този момент колата гасне. Доста е неприятно моля ви помагаите. СПЕШНО Е
- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Преди малко исках да сменя жъздушния филтър и видях че в кутията на дъното има доста масло. Не знам това дали може да указва някакво влияние, но го споделям
Последна промяна от magat на 12 юни 2010, 17:04, променено общо 1 път.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Колега, махни куплонга на ламбда сондата и виж дали пак ще гасне. Колата имали си мощност? вървили добре? При мен правише същите мизерии, но гореше много а не вървеше. Маслото във котията на въздушния филтър няма нищо общо, във задния ляв ъгал на котията има едно правоъгално дунапренче, сигорно никога не си го сменял затова имаш масло. Това дунапренче се сменя заедно със въздушния филтър, аз купувам на филтрон защото въз.филтър и донапренчето вървят в комплект и струват 10 лв.
- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Има си мощност и няма завишен разход. Възможно ли е да е гаснал заради възд.филтър, сега го смених и дунапренчето също е сменено. Колата е на баща ми и много го дразни този проблем. Колеги какво е това от което идва маркуча който влиза във кутията на филтъра. Свалях го но в магазините тук за авточасти не знаят дори какво е, усеща се да тропа нещо вътре и го поразтръсках и изпопадаха много сажди. Ще опитам как е след смяната на филтъра, ако пак гасне ще пробвам и с ламбда сондата. Мерси за помоща
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Колега искам да те запитам колата на газ ли я караш.
- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Колата няма газова уредба. За пояснение колата е 1.6 ЕФИ 105 к.с.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Предполагам, че питаш за това нещо с червената стрелка?
- това е филтър за картерната вентилация, нямаго никъде в България, но от Мото-Пфое могат да ти го доставят от Германия за скромната сума от 50-60 лв
Последна промяна от vargala81 на 12 юни 2010, 22:00, променено общо 1 път.
- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Точно за това питах колега
Значи мога само от някоя морга да го намеря. А клапана за празен ход е чистен няколко пъти вече, но при последното чистене веднага след това проблема пак си се появи което значи че или е за смяна клапана или е другаде проблема. Относно куплунга откачам го и карам извесно време без него за да разбера дали е от там проблема ли ??? За потенциометъра ще пиша по натам защото понеделник ще се провери при маистор.

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Не е нужно да караш известно време с откачен куплонг на ламбдата, то ако е от нея още щом го откачиш колата ще се оправи. Когато я откачиш компютъра губи сигнала от нея и преминава в авариен режим и разхода скача на 14-15 л. градско, може и повече не съм засичал. На края на жилото за километража, където влиза в скоростната котия има един датчик( VSS - Vehicle Speed Sensor) на него е завито жилото, проследи му кабела и пробвай с откачен куплонг. По принцип като го откачиш оборотите си падат на 950 като изклучиш от скорост в движение, а като не е изклучен и е здрав трябва да ги държи на 1100-1200 в движение по инерция. Този сензор е много важен за това пробвай с откачен куплонг, от него компютъра разбира, че колата се движи и дали е на скорост или не. Когато е на скорост не подава сигнал към клапана за празен ход и той не отваря, в същото време като отпуснеш газта спира и притока на бензин и по този начин забавя хода на колата. Когато обаче се движиш и изклучиш от скорост, този сензор веднага казва на компа, че колата се движи но не е на скорост и педала за газта е отпусната и екото веднага отваря клапана за празен ход, в противен случай двигатела гасне понеже си отпуснал газта и си спрял притока на въздух. Пробвай също да откачиш и куплонга на клапана за празен ход при работещ двигател, оборотите трябва да паднат на около 700-750 но не трябва да гасне. Ако гасне или са по-ниски под потенциометъра на дросела има един винт, самия винт може да е закрит с нещо като пластелин или тапичка, махаш и въртиш бавно(обратно на часовниковата стрелка) докато двигателя спре да гасне когато е с изклучен куплонг на клапана за празен ход. Ако нищо до тук не помогне, ще трябва да ти обясня как да си направиш сам диагностика, между-другото свалял ли си скоро акомулатора за нещо?magat написа:Точно за това питах колегаЗначи мога само от някоя морга да го намеря. А клапана за празен ход е чистен няколко пъти вече, но при последното чистене веднага след това проблема пак си се появи което значи че или е за смяна клапана или е другаде проблема. Относно куплунга откачам го и карам извесно време без него за да разбера дали е от там проблема ли ??? За потенциометъра ще пиша по натам защото понеделник ще се провери при маистор.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Педала на спирачката, твърд ли е? Извади вакумния маркуч към сервото на спирачката и го затапи хубаво, да не смуче и пробвай. Ако се оправи смени сервото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Колеги мерси за съветите, ще пиша по темата след понеделник понеже сега заминавам за София и там нямам интернет.
Педала на спирачката ми се струва твърд, но база за сравнение ми е Фокуса от профила ми. Благодаря пак
ще пиша когато се прибера и с резултат от предложените от вас идеи.
Малко повечко трябва да ми се обяснява на мен понеже не съм мн. запознат ако може и с картинкиПедала на спирачката, твърд ли е? Извади вакумния маркуч към сервото на спирачката и го затапи хубаво, да не смуче и пробвай. Ако се оправи смени сервото.


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Ако е спукано сервото, се получава гаснене при натискане на спирачката. Сервото е една метална кутия на която е закрепена спирачната помпа. От сервото има маркуч, който отива във всмукателния колектор, за него говоря,1 ако сервото е спукано като се запуши този маркуч, изчезва негативното влияние върху двигателя, по този начин се диагностицира проблем на сервото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
от HACKO.....Ако е спукано сервото, се получава гаснене при натискане на спирачката.
- от magat.....натискам съединителя да сменя предавката или да изключа и в този момент колата гасне
- magat, погледни горе снимката , това със синята стрелка е сервото и тръбичката която отива в всмукателния колектор. Аз затова не писах за сервото, щот при мен беше абсолутно същото, натискам съединитела и колата или сваля доста оборотите или гасне, без дори да съм докосвал спирачката. При мен се оказа от ламбда сондата. Но все пак magat да запали колата да работи на място и да напомпи спирачката, ако угасне или паднат доста оборотите тогава е сервото. На мен ми е интересно едно, защо като помпя спирачката стрелката на обортомера се отклонява със 100 оборота на доло? а в същото време оборотите на двигателя не се променят. Също така не знам защо толкова различно работи обортомера
веднъж на 5-та предавка със 100 км. ми показва 3000 об. а друг път 3200-3300. На празен ход също има разлики, спирам на светофар 950 об. спирам на следващия 1100 об. на следващия 1000 об. а в същото време слушам двигатела си работи съвсем нормално. На ГТП- също ми даде разлика, моя показваще 2700 об. а техния уред 2500 об.Извинявам се за офтопика! но не ми се пуска тема за тъкъв малък проблем който е от както съм купил колата.
- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
колега този проблем който идваш според мен е от моторчето за празния ход. на твоя модел може лесно да се провери дали работи или не. Свали моторчето и му подай лек ток и виж ако клапата се мърда бързо значи работи ако се мърда бавно наполовина или изобщо не се мърда значи моторчето е за смяна. Преди да го смениш пробвай почистване с разредител и пак провери. Според мен това моторче работи, но не реагира адекватно всеки път, за това ти гасне колата.
- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Колеги мерси много за съветите.Утре се прибирам и ще пробвам всичко от казаното и ще пиша дали е имало напредък. Относно моторчето за празен ход то е чистено 3 или 4 пъти, ще опитам с подаването на ток.Утре очаквайте резултатие от опитите. Мерси много 

- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Значи опитах с припомпването на спирачката и колата не изгасна. Свалих моторчето за празен ход и подадох ток и за мое съжаление работеше, отваряше клапата. А когато откачих куплунга при работещ двигател той изгасна. Въртях болчето плавно и леко и то доста го въртях, но двигателя все си гаснеше. Молба към vargala81, ако можеш колега да ми сложиш още една стрелкичка към потенциометъра на дросела за да проверя дали съм въртял правилното болче
. Сега относно VSS датчика откачих му куплунга и трябва сега да покарам така колата за да разбера дали ще има промяна ли
? С откачения куплунг по енерция колата държи около 900-1000 об. Ако няма промяна ще опитам и с ламбда сондата, но тя е като последен вариант понеже мисля, че беше скъпичка
Благодаря колеги за усилията който помалагаме всички, ама баща ми много си харесва колицата понеже му върши работа и е много здрава
):)





- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
За момента колеги не зная дали заради VSS датчика, но колата се оправи и не дава проблема с гасненето.
)

- magat
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 03 яну 2009, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-S
- Местоположение: София обл.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Тааааа колеги проблема пак се появи. Кажете ми за ламбда сондата, къде точно се намира куплонга който да отакача. Ако правилно съм разбрал като го откача ще ми даде разход 14 15 и ако се оправи проблема я сменям. Ако не се оправи като го закача отново ще се върне ли стария разход??? Колеги ако отида на диагностика с Ескорта ще открие ли дали е за смяна ламбда сондата или това ще го разбера само по описания по-горе начин. Помагаите спешно е!!!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт ГАСНЕ при спиране
Ламбда сондата ти е на колекторните тръби точно преди катализатора, завита е на трабата. От нея излизат 4 кабела, 2 бели, 1 сив и 1 черен. Проследяваш ги и намираш куплонга къде е свързан, мисля, че беше закачен някъде на една планка на скоростната котия. Не знам кой може да ти направи диагностика, понеже никой няма софтуер, а и не е гаранция, че ще покаже нещо, но могат да ти закачат кабелите направо на ламбда сондата и да я проверят. Извинявай за забавения отговор, но от 1 седмица ми е развален компютъра .magat написа:Тааааа колеги проблема пак се появи. Кажете ми за ламбда сондата, къде точно се намира куплонга който да отакача. Ако правилно съм разбрал като го откача ще ми даде разход 14 15 и ако се оправи проблема я сменям. Ако не се оправи като го закача отново ще се върне ли стария разход??? Колеги ако отида на диагностика с Ескорта ще открие ли дали е за смяна ламбда сондата или това ще го разбера само по описания по-горе начин. Помагаите спешно е!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта