Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Здравейте,
Мислех си, че с купуването на нова кола писането ми по форуми за проблеми ще отпадне, но уви:)
Колата е Форд Фокус 02.2008 1.6 Duratec 100 коня.
Имам следния проблем - днес както си карах на връщане от Румъния по едно време изписка и на борда изписа: Speed Limited mode, а след това Engine Systems Fault. Ефекта от това бе, че все едно съм си махнал крака от газта - никаква тяга, не реагира на натискане на газ, работи си просто на празен ход като се изключи от скорост. С гасене и палене на двигателя проблема изчезва, колата върви все едно никога не е имало проблем и така до следващия път - да речем след 2-3 км. След 5-ия път някъде светна и за постоянно чек-енджин лампата.
Въпроса ми е - имате ли представа от какво може да е и също евентуално да ме насочите към свестен сервиз за диагностика, където се занимават и с по-нови коли (МП не искам и да ги чувам...... ама ако само те са ми спасението - искам не искам ще отида).
Благодаря ви предварително за помощта и дано не съм ви отегчил с дългия си пост:)
Мислех си, че с купуването на нова кола писането ми по форуми за проблеми ще отпадне, но уви:)
Колата е Форд Фокус 02.2008 1.6 Duratec 100 коня.
Имам следния проблем - днес както си карах на връщане от Румъния по едно време изписка и на борда изписа: Speed Limited mode, а след това Engine Systems Fault. Ефекта от това бе, че все едно съм си махнал крака от газта - никаква тяга, не реагира на натискане на газ, работи си просто на празен ход като се изключи от скорост. С гасене и палене на двигателя проблема изчезва, колата върви все едно никога не е имало проблем и така до следващия път - да речем след 2-3 км. След 5-ия път някъде светна и за постоянно чек-енджин лампата.
Въпроса ми е - имате ли представа от какво може да е и също евентуално да ме насочите към свестен сервиз за диагностика, където се занимават и с по-нови коли (МП не искам и да ги чувам...... ама ако само те са ми спасението - искам не искам ще отида).
Благодаря ви предварително за помощта и дано не съм ви отегчил с дългия си пост:)
Последна промяна от didoya на 11 ное 2010, 09:24, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Абе ти си отиди на диагностика в МП, и като ти кажат какъв е проблема си я оправяй другаде. Ще прежалиш 54 лв., но тяхната диагностична апаратура е най -точна. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
А Младост или Люлин ще препоръчаш?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Ами като, че ли Люлин. Лично аз съм доволен там от диагностиката, а и май мненията на съфорумците преобладават в полза на Люлин. Но важното е да им кажеш, искам само диагностика, нищо не пипате по колата!
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Това много ми прилича на датчик на педала на газта, но утре ще кажеш дали съм бил прав...
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
MapTo_D написа:Това много ми прилича на датчик на педала на газта, но утре ще кажеш дали съм бил прав...
Хм, а дали има общо, че преди 6000 км свалях педала на газта за смяна на климатичния филтър;) Но нищо особено не е правено - откачане на буксата, монтаж и демонтаж на педала и после закачане на буксата.
То е ясно, че ще се ходи на сервиз, просто събирам малко предположения и мнения, че да не ме пързалят там.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Тази букса(по предписание на Форд)се сваля не повече от 10 пъти,защото клемите са със специално покритие( за по-добър контакт),което се износва при свалянето.При смяната на климатичния филтър не е необходимо педала да се разкачи от буксата.Достатъчно е да се демонтира и да се премести в страни,като си остане включен към кабела.Има достатъчно място да се събере филтъра.Възможно е тази букса да ти е направила проблема,но това може да се каже само след диагностика.Не се отчайвай от сега,новите коли за съжаление не са като старите,да вървят дори и без половината от частите си.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Както и да е - ще звънна да си запазя час в МП и ще ви държа в течение за развръзката.
Благодаря на всички за помощта.
Благодаря на всички за помощта.
Последна промяна от didoya на 11 ное 2010, 09:25, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Утре в 8 сутринта имам запазен час за МП Люлин, ще видим какво ще кажат.
Още нещо - лапмата за чек-енджин вчера си угасна сама. Да не би тази кола да си трие сама грешките след определен брой паления/км? Че ще е гадно ако не могат да видят каква е грешката в МП.
Още нещо - лапмата за чек-енджин вчера си угасна сама. Да не би тази кола да си трие сама грешките след определен брой паления/км? Че ще е гадно ако не могат да видят каква е грешката в МП.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
"джеки чан"
изгасва след определен брой паления само ако проблема не е голям ,но в паметта на компютъра трябва да е останала информация за грешката.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Ето я и развръзката:
1. Заминала си ламбда сонда (400 лв без ДДС) - това според тях. Няма да бързам да им вярвам, ще ида и другаде да я видят, че мисля, че нещо ме пързалят.
2. Грешка, набита от дросела - почистиха го и вече уж поне той не трябва да се оплаква.
1. Заминала си ламбда сонда (400 лв без ДДС) - това според тях. Няма да бързам да им вярвам, ще ида и другаде да я видят, че мисля, че нещо ме пързалят.
2. Грешка, набита от дросела - почистиха го и вече уж поне той не трябва да се оплаква.
Последна промяна от didoya на 11 ное 2010, 09:26, променено общо 1 път.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
1.Ламбдата можеш да си я купиш от където и да е без МП на тройно по-ниска цена.
2.Почистването на дросела е само за да ти вземат пари за нещо-със сигурност грешката не е от замърсен дросел.Ако е била свързана с дросела,то сигурно има проблем в TPS(но на толкова километри едва ли),който със сигурност не се оправя с почистване на дросела.
Казха ли ти каква е грешката? Съветвам те да не се хващаш от първия път на приказките на МП,защото в повечето случаи се опитват да смъкнат повече парици,без дори да знаят къде е проблема.
2.Почистването на дросела е само за да ти вземат пари за нещо-със сигурност грешката не е от замърсен дросел.Ако е била свързана с дросела,то сигурно има проблем в TPS(но на толкова километри едва ли),който със сигурност не се оправя с почистване на дросела.
Казха ли ти каква е грешката? Съветвам те да не се хващаш от първия път на приказките на МП,защото в повечето случаи се опитват да смъкнат повече парици,без дори да знаят къде е проблема.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Окей, и аз това си мисля, че дросела може и да не е бил за чистене. Но със сигурност има нещо, защото понякога на 5-та със 100 при поддържане на скорост се усещат едни леки придръпвания. А също така и на празен ход на място понякога претриса леко мотора, без да има колебание в оборотите.
Та по темата - с какво ЕКУ (Бошовско или някакво друго?) е този мотор и къде мога да отида да го прослушат за второ мнение дали наистина ламбдата не работи.
Също така - препоръчайте читава алтернативна ламбда сонда и магазини за нея:)
Мерси отново за помощта!:)
П.П. Отидох в МП, защото ме посъветвахте, че там е мястото:) Аз от тях бягам надалеч по принцип, имам си едни "хубави" спомени от смяната на консумативи и как ме бяха таксували за сменени филтри, а те си стояха старите.....
Та по темата - с какво ЕКУ (Бошовско или някакво друго?) е този мотор и къде мога да отида да го прослушат за второ мнение дали наистина ламбдата не работи.
Също така - препоръчайте читава алтернативна ламбда сонда и магазини за нея:)
Мерси отново за помощта!:)
П.П. Отидох в МП, защото ме посъветвахте, че там е мястото:) Аз от тях бягам надалеч по принцип, имам си едни "хубави" спомени от смяната на консумативи и как ме бяха таксували за сменени филтри, а те си стояха старите.....
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Давайте жокер за сервиз, който може да направи диагностика # от МП, че ми предстои пътуване и трябва да реша проблема. Искам да знам, че със сигурност е ламбдата преди да тръгна да пазаря.
По въпроса с неоригиналните сонди: Засега намерих на Бош, Хофер и Меат Дориа варианти. Тези последните 2 дали стават, че боша е към 300 кинта....![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
По въпроса с неоригиналните сонди: Засега намерих на Бош, Хофер и Меат Дориа варианти. Тези последните 2 дали стават, че боша е към 300 кинта....
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Би трябвало всеки OBDII сканер да може да се включи към колата,без значение какво е ECUто.За съжаление не мога да препоръчам сервиз,защото досега не ми се е налагало да ползвам такъв,а също така и не съм сменял ламбдата,за да кажа дали някоя от изброените марки е читава,но си мисля,че ако не ти работи някоя от двете ламбди,чека няма да угасне в никакъв случай.Щом казваш,че е изгаснал,значи едва ли е от ламбдата.
А пита ли ги и за педала на газта?Ако не си първи собственик на колата, може преди това да е разкачан N пъти и при последното разкачане,проблемът да е от не добър контакт?
Между другото,ако имаш бордови компютър можеш сам да си видиш каква е грешката,разбира се след като се появи.Как се влиза в тестов режим виж тукhttp://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2&p=174207Ако нямаш,единственото решение е да търсиш друг сервиз,за второ мнение.
А пита ли ги и за педала на газта?Ако не си първи собственик на колата, може преди това да е разкачан N пъти и при последното разкачане,проблемът да е от не добър контакт?
Между другото,ако имаш бордови компютър можеш сам да си видиш каква е грешката,разбира се след като се появи.Как се влиза в тестов режим виж тукhttp://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2&p=174207Ако нямаш,единственото решение е да търсиш друг сервиз,за второ мнение.
Последна промяна от synthez 3D на 23 юни 2010, 16:37, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Педала не беше свалян преди мен, защото филтъра си беше заводския, яко набит с мърсотии, а колата бе на 25 000 km като я вземах, та едва ли е сменян и респективно педала да е откачан.
Имам борд - как се чете коя е грешката като се появи:)
Аз си поръчах и OBD/CAN скенер, ама кога ще дойде - незнам:)
Пак благодаря за търпението и помощта.
Имам борд - как се чете коя е грешката като се появи:)
Аз си поръчах и OBD/CAN скенер, ама кога ще дойде - незнам:)
Пак благодаря за търпението и помощта.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Виж линка по-горе как се влиза в тестов режим.Изпревари ме, докато го редактирах ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Благодаря много за помощта!:)
И още нещо, ако не ставам много нахален разбира се - имаш ли някъде списъка с кодовете за грешки и кой какво означава. Мисля да си го изпринтя и да го сложа в жабката, че незнам на пък къде ще ме изненада тази кола. В неделя почти ни остави на път така като влизаше в този режим, добре, че изведнъж се оправи.
И още нещо, ако не ставам много нахален разбира се - имаш ли някъде списъка с кодовете за грешки и кой какво означава. Мисля да си го изпринтя и да го сложа в жабката, че незнам на пък къде ще ме изненада тази кола. В неделя почти ни остави на път така като влизаше в този режим, добре, че изведнъж се оправи.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Няма проблеми,ето една тема от руския форум,относно тестовия режимhttp://www.ffclub.ru/forum/index.php?showtopic=11516
Теб те интересува DTC.
Списъка с грешките е тукhttp://ffclub.ru/topic/11516/jump_320/#entry2688851пак на руски,но се надявам,че ще свърши работа.
Теб те интересува DTC.
Списъка с грешките е тукhttp://ffclub.ru/topic/11516/jump_320/#entry2688851пак на руски,но се надявам,че ще свърши работа.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с 1.6 Duratec на Focus 2008 - ПОМОЩ
Оригинални части Моторкрафт: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=63&t=1917" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Всичко е топ качество и с цени около 25-30% по- ниски от МП. Ламбда сондата от там ще ти дойде на около 350-380 лв. Успех!
Всичко е топ качество и с цени около 25-30% по- ниски от МП. Ламбда сондата от там ще ти дойде на около 350-380 лв. Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 55 госта