За Pulse Air System ...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

За Pulse Air System ...

Мнение от deathstorm » 13 юли 2010, 16:16

Въпроса ми е относно поведението на тази система. Знаем, че предназначението и е да вкарва свеж въздух в изходящия колектор с цел да предпази катализатора от богата смес при студен двигател. Аз обаче отдавна нямам катализатор и изключително ме дразни шума който издава той нещо, затова я спрях тази вече ненужна за мен екстра. Та сега по същество. При студен двигател системата работи 1-2 минути докато двигателя достигне 30 градуса някъде (мерил съм го с термодвойката на мултицета). След това система спира. НО продължава да сработва при всяко отнемане на газта. Сигурен съм в това тъй като чувам как соленоида за вакуума (разположен точно до EDIS модула) сработва при всяко отнемане на газта. При мен системата издава много гаден звук, най-вероятно защото филтъра в кутията е задръстен, а ме мързи да го чистя затова запуших вакуумния трубопровод след соленоида и вече нямам Pulse Air. Интересното е, че при 90 градуса температура на ДВГ (мерено с мултицет 1.7 кОма съпротивление на ECТ сензора) Pulse Air продължава да сработва при отнемане на газта. Това направо ме вбеси и ей така за експеримента реших да изключа ECT (датчика за темп на охл. течност) и О, ЧУДО! пустата система спря да включва.Интересно защо при напълно загрял двигател системата сработва, а при двигател с същата температура, но с откачен датчик системата не сработва Доколкото знам при откачане на датчика компа действа като при загряла кола? Та въпроса ми е как се държи при вас тази система и има ли евентуално някакви минуси от изключването и при положение, че отдавна нямам катализатор.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от HACKO » 13 юли 2010, 17:47

Започни със изключване на буксата на магнитвентила, това ще спре системата,а по нататък може да я премахнеш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от deathstorm » 13 юли 2010, 20:30

Аз системата я изключих със затапване на вакуумния трубопровод след магнетвинтила. Не искам да го изключвам за да не се появява грешка в компютъра. Тръбите физически няма да ги махам, не ми пречат. Ако системата се изключваше при загрял ДВГ нямаше да я спирам, но тя продължава да сработва при отнемане на газта. Въпроса ми е нормално ли е това? За мен има логика да е така защото при връщане на газта има голям шанс за попадане на неизгорял бензин в изх. колектор. Просто шума който издава много ме дразни, дето се вика по силен е от шума на мотора. Не съм чул друг Форд да издава такива звуци :P . Затова я спирам, а тръите и кутията с филтура и моторчето да си седят за окраса.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от HACKO » 13 юли 2010, 20:44

Така звучеше и моя, може и да си внушавам, но смятам че работата на мотора се подобри след изключването на магнтвентила. След като возих системата няколко години, един ден я премахнах и физически.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от deathstorm » 14 юли 2010, 00:44

Ами определено не намирам никаква разлика във вървенето. Като се замисля няма и от къде да дойде. Както прочетох в един руски форум тази система нито помага нито вреди. Я дай идея с какво запуши дупките които остават по колектора? Не излизат ли много грешки на компа като и разкачиш инсталацията? Какво има в кутията от която излизат тръбите? Предполагам нещо като моторче, което нагнетява въздуха и филтър. И защо подяволите т'ва нещо се управлява с вакуум?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от HACKO » 14 юли 2010, 09:16

Няма помпа, има само един клапан, той се управлява със вакума. Въздуха се засмуква на принципа на пулверизацията. Ако клапана е отворен на високи обороти, заради постъпващия въздух ще се промени показанието на ламбда сондата, ще отчете бедна смес и ще подаде повече гориво. Компютъра следи работата на датчиците а не на изпълнителните устройства.

Изображение
Англичаните предлагат специални тапи, аз избрах естетически по-неиздържания, но пък безплатен вариант.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от deathstorm » 14 юли 2010, 21:03

Хах много рационално решение. Спестява сумати главоболия с развиване на ръждясали гайки.От естетическа гледна точка на моя Зетек изобщо нямаше да се виждат остатъците от тръбичките, ако си стоеше топлинния щит. За съжаление такъв при мене липсва (изчезнал е безследно :D ). За сега ще си я возя системата, а ако остане време ще ги резна като тебе и ще я махна.

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от TED » 17 юли 2010, 10:07

Смело премахвай цялата система. Аз на мондеото също я махнах заедно с ЕГР системата при последното сваляне на главата. Малко по-елегантно от НАСКО запуших дупките, с болтове с полу кръгла глава под тези ръждиви гайки. Беше ме страх да не "цъкат" газове ако премачкам тръбичките. Тотално изключих и премахнах ел. вакуумните клапани за ЕГР-а и Pulse Air системата. Не съм чел грешките след това, но работата на двигателя не се промени.

Целта на цялото начинание за мен беше да подобря изгледа на двигателният отсек. Махнаха се голямо количество "непотребни" елементи - ЕГР клапан и тръби, Pulse Air клапан/филтър и тръби и ел. вакуумните клапани за управлението им.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от baro » 02 апр 2012, 19:44

Здравейте виждам че темата е стара ,но преди няколко дена реших и аз да премахна тази джаджа.Разви се по лесно от колкото очаквах .но се наложи да се направят тапи на струг.Като видях тези тръбички до къде влизат, ще кажеш до клапана.Не усетих разлика във вървенето ,но определено би трябвало сега да има по голяма пропускливост в колектора след като ги няма тези тръбички.

reksi
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 21 май 2012, 01:56
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от reksi » 20 дек 2015, 17:27

Да споделя опит с колегите:
Имам Форд Ескорт '89 1.4 на около 200к е в момента. От влизането му в бг е на газ - 2000г. Работеше идеално, но от 2-3 години забелязах, че на газ не загрява, както трябва. Смених термостата веднага, ефект никакъв. На бензин е ок, но газта смуче топлина и дори лятото трудно ми загряваше до нормални градуси. Така до оня ден, когато един познат ми обърна внимание на тая pulse air injection или известна и като secondary air injection system Замислих се и взех да я човъркам да видя дали работи. Оказа се, че вакуумно управлявания клапан, който пуска въздух към изпускателния колектор е блокирал и двигателя смуче непрекъснато външен въздух. Сложих си ръката при работещ двигател и се усеща доста силно засмукване. Тъй като тръбичките минават през колектора и стигат доста дълбоко почти до изпускателните клапани явно тоя въздух е достатъчно да охлажда тая зона и да пречи колата да си загрее нормално особено като е на газ. Махнах всичко от тая система и сега колата си загрява нормално на газ. Така че ако имате тая система на колата не е лошо да я проверявате от време на време или направо да я махнете за да не ви сваля температурата на мотора. За свалянето, резнете тръбичките с малък флекс близо до холендровите гайки завити в колектора и и ги развийте с вложка 19 но ШЕСТОГРАМ! за да не превърти! После тапи на струг.
Тъй като повредата се оказа изключително гадна и специфична защото се проявява само на газ реших да споделя с вас. Безаварийно пътуване на всички!
пс. предполагам, че на всички двигатели с подобна система ще се появи същия проблем при работа на газ, особено по-маломощните.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: За Pulse Air System ...

Мнение от Didibao » 21 дек 2015, 01:13

Аз мойте ги затапих като ползвах оригиналните холендри но ги наварих от вътре.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 91 госта