Страница 1 от 1
За Pulse Air System ...
Публикувано: 13 юли 2010, 16:16
от deathstorm
Въпроса ми е относно поведението на тази система. Знаем, че предназначението и е да вкарва свеж въздух в изходящия колектор с цел да предпази катализатора от богата смес при студен двигател. Аз обаче отдавна нямам катализатор и изключително ме дразни шума който издава той нещо, затова я спрях тази вече ненужна за мен екстра. Та сега по същество. При студен двигател системата работи 1-2 минути докато двигателя достигне 30 градуса някъде (мерил съм го с термодвойката на мултицета). След това система спира. НО продължава да сработва при всяко отнемане на газта. Сигурен съм в това тъй като чувам как соленоида за вакуума (разположен точно до EDIS модула) сработва при всяко отнемане на газта. При мен системата издава много гаден звук, най-вероятно защото филтъра в кутията е задръстен, а ме мързи да го чистя затова запуших вакуумния трубопровод след соленоида и вече нямам Pulse Air. Интересното е, че при 90 градуса температура на ДВГ (мерено с мултицет 1.7 кОма съпротивление на ECТ сензора) Pulse Air продължава да сработва при отнемане на газта. Това направо ме вбеси и ей така за експеримента реших да изключа ECT (датчика за темп на охл. течност) и О, ЧУДО! пустата система спря да включва.Интересно защо при напълно загрял двигател системата сработва, а при двигател с същата температура, но с откачен датчик системата не сработва Доколкото знам при откачане на датчика компа действа като при загряла кола? Та въпроса ми е как се държи при вас тази система и има ли евентуално някакви минуси от изключването и при положение, че отдавна нямам катализатор.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 13 юли 2010, 17:47
от HACKO
Започни със изключване на буксата на магнитвентила, това ще спре системата,а по нататък може да я премахнеш.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 13 юли 2010, 20:30
от deathstorm
Аз системата я изключих със затапване на вакуумния трубопровод след магнетвинтила. Не искам да го изключвам за да не се появява грешка в компютъра. Тръбите физически няма да ги махам, не ми пречат. Ако системата се изключваше при загрял ДВГ нямаше да я спирам, но тя продължава да сработва при отнемане на газта. Въпроса ми е нормално ли е това? За мен има логика да е така защото при връщане на газта има голям шанс за попадане на неизгорял бензин в изх. колектор. Просто шума който издава много ме дразни, дето се вика по силен е от шума на мотора. Не съм чул друг Форд да издава такива звуци

. Затова я спирам, а тръите и кутията с филтура и моторчето да си седят за окраса.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 13 юли 2010, 20:44
от HACKO
Така звучеше и моя, може и да си внушавам, но смятам че работата на мотора се подобри след изключването на магнтвентила. След като возих системата няколко години, един ден я премахнах и физически.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 14 юли 2010, 00:44
от deathstorm
Ами определено не намирам никаква разлика във вървенето. Като се замисля няма и от къде да дойде. Както прочетох в един руски форум тази система нито помага нито вреди. Я дай идея с какво запуши дупките които остават по колектора? Не излизат ли много грешки на компа като и разкачиш инсталацията? Какво има в кутията от която излизат тръбите? Предполагам нещо като моторче, което нагнетява въздуха и филтър. И защо подяволите т'ва нещо се управлява с вакуум?
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 14 юли 2010, 09:16
от HACKO
Няма помпа, има само един клапан, той се управлява със вакума. Въздуха се засмуква на принципа на пулверизацията. Ако клапана е отворен на високи обороти, заради постъпващия въздух ще се промени показанието на ламбда сондата, ще отчете бедна смес и ще подаде повече гориво. Компютъра следи работата на датчиците а не на изпълнителните устройства.

Англичаните предлагат специални тапи, аз избрах естетически по-неиздържания, но пък безплатен вариант.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 14 юли 2010, 21:03
от deathstorm
Хах много рационално решение. Спестява сумати главоболия с развиване на ръждясали гайки.От естетическа гледна точка на моя Зетек изобщо нямаше да се виждат остатъците от тръбичките, ако си стоеше топлинния щит. За съжаление такъв при мене липсва (изчезнал е безследно

). За сега ще си я возя системата, а ако остане време ще ги резна като тебе и ще я махна.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 17 юли 2010, 10:07
от TED
Смело премахвай цялата система. Аз на мондеото също я махнах заедно с ЕГР системата при последното сваляне на главата. Малко по-елегантно от НАСКО запуших дупките, с болтове с полу кръгла глава под тези ръждиви гайки. Беше ме страх да не "цъкат" газове ако премачкам тръбичките. Тотално изключих и премахнах ел. вакуумните клапани за ЕГР-а и Pulse Air системата. Не съм чел грешките след това, но работата на двигателя не се промени.
Целта на цялото начинание за мен беше да подобря изгледа на двигателният отсек. Махнаха се голямо количество "непотребни" елементи - ЕГР клапан и тръби, Pulse Air клапан/филтър и тръби и ел. вакуумните клапани за управлението им.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 02 апр 2012, 19:44
от baro
Здравейте виждам че темата е стара ,но преди няколко дена реших и аз да премахна тази джаджа.Разви се по лесно от колкото очаквах .но се наложи да се направят тапи на струг.Като видях тези тръбички до къде влизат, ще кажеш до клапана.Не усетих разлика във вървенето ,но определено би трябвало сега да има по голяма пропускливост в колектора след като ги няма тези тръбички.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 20 дек 2015, 17:27
от reksi
Да споделя опит с колегите:
Имам Форд Ескорт '89 1.4 на около 200к е в момента. От влизането му в бг е на газ - 2000г. Работеше идеално, но от 2-3 години забелязах, че на газ не загрява, както трябва. Смених термостата веднага, ефект никакъв. На бензин е ок, но газта смуче топлина и дори лятото трудно ми загряваше до нормални градуси. Така до оня ден, когато един познат ми обърна внимание на тая pulse air injection или известна и като secondary air injection system Замислих се и взех да я човъркам да видя дали работи. Оказа се, че вакуумно управлявания клапан, който пуска въздух към изпускателния колектор е блокирал и двигателя смуче непрекъснато външен въздух. Сложих си ръката при работещ двигател и се усеща доста силно засмукване. Тъй като тръбичките минават през колектора и стигат доста дълбоко почти до изпускателните клапани явно тоя въздух е достатъчно да охлажда тая зона и да пречи колата да си загрее нормално особено като е на газ. Махнах всичко от тая система и сега колата си загрява нормално на газ. Така че ако имате тая система на колата не е лошо да я проверявате от време на време или направо да я махнете за да не ви сваля температурата на мотора. За свалянето, резнете тръбичките с малък флекс близо до холендровите гайки завити в колектора и и ги развийте с вложка 19 но ШЕСТОГРАМ! за да не превърти! После тапи на струг.
Тъй като повредата се оказа изключително гадна и специфична защото се проявява само на газ реших да споделя с вас. Безаварийно пътуване на всички!
пс. предполагам, че на всички двигатели с подобна система ще се появи същия проблем при работа на газ, особено по-маломощните.
Re: За Pulse Air System ...
Публикувано: 21 дек 2015, 01:13
от Didibao
Аз мойте ги затапих като ползвах оригиналните холендри но ги наварих от вътре.
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk