Страница 1 от 2

Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 21:54
от sake
Здравейте,

Моят автомобил е Ford Escort RS 2000 (1996г.). Имам проблем с температурата на двигателя - много бързо стига до червеното поле и се включва вентилатора. Това се случва след като автомобила се кара на първа, втора скорост в продължение на 10-15мин. по градските улици. Когато обаче се движа из града на трета, четвърта няма проблем, а на баир надолу температурата си пада до нормалното положение. Когато се движа извънградско също няма проблем. С две думи - има ли въздух и когато може да "диша" колата, няма проблеми. Започна ли да я мъча на малки скорости започва бързо да прегрява - няма значение дали е лято или зима.
Датчика е сменен преди 4 години, когато купихме автомобила. Когато включа климатика не прегрява, а дори температурата пада (един приятел ми каза, че това е абсолютно нормално, защото вентилатора започва да работи на "втора степен" за да охлажда и двигателя и радиатора на климатика). Според този приятел проблема е в термостата, но ако си го купя и ако не се оправи проблема ще разбера, че съм си дал парите на вятъра :). Искам да ви попитам според вас ако не е проблема в термостата или в датчика в какво може да бъде и дали има голяма вероятност проблема да не се оправи след като си сменя термостата? Забравих да спомена, че целогодишно използвам антифриз, а не вода. Какъв по-точно не мога да ви кажа ... най-обикновен според мен.
Надявам се тук да чуя още едно мнение. Аз така или иначе ще послушам този приятел, който ме посъветва да сменя термостата, но ми е интересно дали и вие сте имали подобни проблеми и как сте се справяли с тях.

Поздрави,

А.Д.

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 22:36
от Nebhotep
При мен горе- долу по същия начин се движи температурата. Работата ми е на 5 километра и в края на пътуването вече се е включила перката. По принцип датчика задейства перката на 105 градуса и я изключва на 100. Щом не ти влиза в червената скала, значи бъди спокоен. Има и голяма вероятност датчика да те лъже с 10 - 20 градуса с показанията си. Буквата N е 60 градуса, О -70, R -80, M -90, А 100, L-110. Моята перка се включва, когата стрелката е между A и L. Може и термостата да не отваря напълно и затова циркулацията на водата да е затруднена. Извади го и го свари на котлона като мериш температурата на водата. На тялото има щампа на каква температура отваря. Успех!

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 22:44
от sake
Т.е. според теб не трябва да се занимавам да предприемам каквото и да било, така ли? Аз дори и да извадя термостата и да го "сваря" и да разбера кога отваря/затваря това не променя факта, че колата много бързо ми загрява. Това според мен не е нормалното, но все пак реших да питам именно вас защото разбирате повече от мен със сигурност. При мен се включва перката ето тук:

http://img826.imageshack.us/img826/7513 ... ksfron.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 22:49
от Nebhotep
Нещо не се зарежда снимката. Казваш, че и зимата загрява за 10-15 мин? При мен зимата на четвъртия километър е на 90 градуса, а перката при температури под 10 градуса не съм я чувал да се върти. Щом смяташ, че загряването не е в норма си вземи термостат но оригинален. Струва 36 лева с гарнитурката.

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 22:58
от sake
Да,а и през зимата го имам този проблем. Изключително бързо ми загрява, при положение, че все пак използвам и парното през зимата. Нека кажем, че минутките са над 20.

Заповядай друг линк на снимката:

Изображение

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 23:06
от Nebhotep
Значи от това, което показваш излиза, че перката ти се включва на около 120 градуса, което е невъзможно. Включва точно на 105 и изключва на 100. Значи уреда те лъже поне с 15 градуса.

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 23:15
от sake
Точно там се включва всеки път, а в действителност каква е температурата не зная :|

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 23:17
от lazarkk
sake написа:Да,а и през зимата го имам този проблем. Изключително бързо ми загрява, при положение, че все пак използвам и парното през зимата. Нека кажем, че минутките са над 20.

Заповядай друг линк на снимката:

Изображение

при мен има същия резултат, как мога да разбера реалната температура каква е?

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 23:22
от Nebhotep
Мериш с химически термометър в казанчето на охладителната система, но пак измерването няма да е съвсем точно. Все пак ще придобиеш представа. Другият вариант е да отидеш на компютърна диагностика и да свериш получените данни от ECT датчика и показанията на таблото, това е и най- точния начин!

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 23:35
от sake
Да, но дори и да разбера при каква температура се включва перката, отново няма да разбера защо толкова бързо вдига температурата. Ако разбера кой е първоизточника на проблема (кои фактори обуславят покачването на температурата) сигурно изобщо няма да ми се налага да разбирам при каква температура се случват тези процеси защото няма да ми прегрява изобщо колата. Знам ли и аз вече?! Обърках се :)

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 23:54
от HACKO
sake написа:Да, но дори и да разбера при каква температура се включва перката, отново няма да разбера защо толкова бързо вдига температурата. Ако разбера кой е първоизточника на проблема (кои фактори обуславят покачването на температурата) сигурно изобщо няма да ми се налага да разбирам при каква температура се случват тези процеси защото няма да ми прегрява изобщо колата. Знам ли и аз вече?! Обърках се :)
Няма нищо лошо, че загрява бързо, колкото по-бързо толкова по-добре, проблема на повечето Фордове е че загряват бавно, особенно през Зимата. Провери все пак датчика за включване на вентилатора, моя близо 2г включваше почти в червеното, един ден го свалих и го сварих и се оказа че включва на 127градуса. Както те съветва Nebhotep, не става температурата в разширителния съд е значително по-ниска а и при разхерметизирана система изкипява при 95градуса. Проверката става като датчика се свали, контактите му се свързват с оммер, слага се в съд с масло и се загрява, със живачен термометър (поне до 150градуса) се отчита на каква температура ще включи.

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 25 юли 2010, 23:56
от essex
само да попитам тея 105 градуса на Л-то ли ще се падат ( L ) ?

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 00:02
от sake
Добре, Наско. Ще имам предвид и датчика, който може да включва доста късно. Все пак не ми се иска да изгарям цялата инсталация. А след като се установи на каква температура се е включвал и излезе, че не е наред просто ще трябва да се закупи нов и да се смени, нали? Или може да се оправи?

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 08:07
от lazarkk
аз смених и двата датчика, този дето отчита на таблото и този за перката и няма никаква разлика, вярно не съм ги купил от moto-pfohe... но отчита и включва по едно и също време, както преди

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 08:41
от S_C
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Статия по въпроса за ЗЕТЕК.

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 14:26
от sake
Искам само да ви дам снимки на консумативите, които използвам - спирачна течност, моторно масло и антифриз за да си кажете мнението. Ето ги и снимките:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 15:51
от essex
essex написа:само да попитам тея 105 градуса на Л-то ли ще се падат ( L ) ?
???

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 16:15
от Nebhotep
При мен е между А и L!

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 17:31
от sake
Ще споделите ли с мен вашето мнение за моите "консумативи" и от друга страна да ми кажете вие какви използвате и от кои сте доволни?

Re: Проблем с температурата

Публикувано: 26 юли 2010, 21:23
от lazarkk
Nebhotep написа:При мен е между А и L!
ти си добре, при мен е след L :?