Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от bateto_toshko » 27 окт 2012, 00:05

номер 7 на снимката :
Изображение
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

obata
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 14 мар 2012, 11:51
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от obata » 12 апр 2013, 11:13

Здравейте.Имах същия проблем какво ли не пробвахме,докато не отидох при един майстор преслуша колата и ми каза да сваля дебитомера,свалих го и му го дадох,той извади един спрей обезмаслител напръска го по4исти го хубаво и като го сложи колата заработи като часовник.за това ти препоръчвам да направиш същото.Успех.

ssteiss
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
Модел на автомобила: Ford Escort 1992
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от ssteiss » 10 сеп 2013, 22:02

Здравейте, супер полезна тема браво!!! Таа ако не е нахално, да се впиша и аз в целия пейзаж и да се споделя проблема :) Таа в последно време колата ми взе да се движи мудно и повече да бърмчи отколкото да върви! През последните 2 години е карана САМО на ГАЗ без прекъсване, но този проблем с мудността се прояви в последните седмица-две!!! Като натисна газта за да набере до 2000 оборота се "чуди" да се засили ли или да спре, на моменти, не постоянно, от 2 до 3000 оборота взима да дърпа и след 3000 пак си "умира" Таа сега от няколко дни я мъча на бензин и след като запаля на газ, включвам на бензин и педала не трябва да го натискам, а просто да го докосна !!! И така лека по лека качва по някой друг оборот, но като го натисна до ламарината за 1-2 секунди дърпа МНОГО яко и след това изчезва цялата мощност и аха аха да ще загасне и пак като си ДОКОСНА педала се нормализира! Таа въпроса ми е ако почистя дросела, но не с това Мегило, а с Кореселин ще има ли някакъв ефект или ...? Машината е Форд Ескорт от 1992 1.4 моно, бензин! Като насока за ще кажа,че е онзи дето въздушния филтър е над него с формата на елипса! Като си прочетох изречението мн тъпо ми прозвуча, но не знам как да ви подсетя :) Съфордовци от други теми също ми дадоха съвети, но аз пак да си питам и тук :)

spas_85
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от spas_85 » 10 сеп 2013, 22:35

Аз само неразбарах на бензин ли ги прави тези магарии или на газ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от HACKO » 11 сеп 2013, 10:34

При този мотор това е хронично, но може де се понаправят някои неща за подобрението му (казвам подобрението не пълно изчезване). Всичко идва от недостатъчно богата смес, при кола карана на газ, най-вероятна причина е задръстване на дюзата със смолисти отлагания от бензина. Като за начало смени горивния филтър, ако все още има система за вкарване на въздух в изходящия колектор я премахни (тя е само с еко приложение и като се повреди прави проблем), почисти със някакав контактен спрей температурния датчик за въздуха (намира се в дифузьора), провери показанията на основния температурен датчик (на всмукателния колектор), провери и напрьскай със контактен спрей всички куплонзи, провери TPSа за прекъсване. Ако това не помогне, проблема е в горивната помпа или регулатора на налягането. Дори и да работи помпата може да не осигурява нужното налягане, въпреки че за моноинджекциона трябва 1атм+-0.1 и заради това рядко износването на помпата оказва влияние (при пълната инджекция трябва да осигури 4атм.). По-често проблема идва от регулатора, който с течение на времето променя характеристиките си (пружината омеква и налягането пада). Проблема е че за да се настрои трябва прецизен манометър, допуска е 0.1атм, поставя се на бензинопровода преди регулатора пуска се бензиновата помпа принудително при угасен д-л и се мери, при нужда се регулира от винта. Въртянето на винта без манометър може да доведе до завишен разход на гориво, вярно че ще върви като хала, но цената на горивото не е за пренебрегване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ssteiss
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
Модел на автомобила: Ford Escort 1992
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от ssteiss » 11 сеп 2013, 12:40

spas_85 написа:Аз само неразбарах на бензин ли ги прави тези магарии или на газ?
На бензин като натисна педала той потъва, а на газ няма мощност :)

ssteiss
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
Модел на автомобила: Ford Escort 1992
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от ssteiss » 11 сеп 2013, 12:56

HACKO написа:При този мотор това е хронично, но може де се понаправят някои неща за подобрението му (казвам подобрението не пълно изчезване). Всичко идва от недостатъчно богата смес, при кола карана на газ, най-вероятна причина е задръстване на дюзата със смолисти отлагания от бензина. Като за начало смени горивния филтър, ако все още има система за вкарване на въздух в изходящия колектор я премахни (тя е само с еко приложение и като се повреди прави проблем), почисти със някакав контактен спрей температурния датчик за въздуха (намира се в дифузьора), провери показанията на основния температурен датчик (на всмукателния колектор), провери и напрьскай със контактен спрей всички куплонзи, провери TPSа за прекъсване. Ако това не помогне, проблема е в горивната помпа или регулатора на налягането. Дори и да работи помпата може да не осигурява нужното налягане, въпреки че за моноинджекциона трябва 1атм+-0.1 и заради това рядко износването на помпата оказва влияние (при пълната инджекция трябва да осигури 4атм.). По-често проблема идва от регулатора, който с течение на времето променя характеристиките си (пружината омеква и налягането пада). Проблема е че за да се настрои трябва прецизен манометър, допуска е 0.1атм, поставя се на бензинопровода преди регулатора пуска се бензиновата помпа принудително при угасен д-л и се мери, при нужда се регулира от винта. Въртянето на винта без манометър може да доведе до завишен разход на гориво, вярно че ще върви като хала, но цената на горивото не е за пренебрегване.
Благодаря ти много за коректния и подробен отговор :) Значи от тези неща, дюзата е чистена преди месец като е накисната в някаква вана ще те излъжа с какво беше, но беше в сервиз точно за това да се прочистят налепите! За горивния филтър, днес или утре ще купя и ще го сменя ! За тази система за вкарване на въздух в изходящия колектор, ако не бъркам по тръбата за въздушния филтър има един отвор от който на времето сигурно се било захваната една друга тръба-тип картон обвит с сребристо фолио и е на вълнички и сега тази тръбица (картонената) се движи на горе на долу по свое усмотрение! Датчика за темп-та на въздуха и на основния датчик, ако може по-на български да ми кажеш къде са, защото съм още "зелен" по отношение механиката в колата и се уча така да се каже! :oops: Гугъл помага, но....

ssteiss
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
Модел на автомобила: Ford Escort 1992
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от ssteiss » 11 сеп 2013, 13:37

А забравих да попитам, почистването на дросела ще има ли ефект или да не се тормозя излишно?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от opex » 11 сеп 2013, 14:20

Не се тормози. Дросел от 2.0 ако се сложи на 1.8 без нищо да се прави разлика почти не се усеща. Пример как леко замърсяване няма никакъв ефект.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

ssteiss
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
Модел на автомобила: Ford Escort 1992
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от ssteiss » 11 сеп 2013, 15:57

Моя е 1.4 значи още по-плачевен резултат ще има. Ок благодаря за спестените мъки :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от HACKO » 11 сеп 2013, 17:22

На моноинжекцията дросела е просто клапа, то и на другата е така, но около нея има спомагателни канали, които се задръстват при замърсяване. Затова и почистването дава положителни резултати при моно няма такива и затова почистването не влияе. Освен това дюзата пръска точно върху дросела и я мие постоянно, докато през дросела при многоточковите инжекциони минава само въздух.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ssteiss
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
Модел на автомобила: Ford Escort 1992
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от ssteiss » 11 сеп 2013, 20:17

Ок благодаря, само да питам аз съм са газова уредба LOVATO има ли вариант, в който съм включил на бензин от онова копче, а бензиновата помпа да е просто изключена и да не работи ( в смисъл да не е вързана към него) и бензина да върви на самотек ли ддз или ръся глупости ? :oops:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от HACKO » 12 сеп 2013, 09:56

Не, не може Бензина да дойде на самотек, резервоара е много ниско, а за да мине през дюзата трябва налягане.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ssteiss
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
Модел на автомобила: Ford Escort 1992
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от ssteiss » 13 сеп 2013, 12:09

Ок благодаря, извинявам се за тъпия въпрос от моя страна, но просто търся варианти :)

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от toto » 03 окт 2013, 23:24

Някой да е чистил дюзите на ултразвук и да е усетил подобрение след това?
Сега като застудя колата пак стана ужасна за каране като е студена и пак се пресетих да боря проблема.
Изображение

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от valerko1 » 10 окт 2013, 12:08

toto написа:Някой да е чистил дюзите на ултразвук и да е усетил подобрение след това?
Сега като застудя колата пак стана ужасна за каране като е студена и пак се пресетих да боря проблема.
Днеска ще чистят на мойта и утре ще мога да знам...на бензин не върви, гасне, няма никаква мощност. На газ няма проблем.
Няма лоша ракия и хубава лопата.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от essex » 21 окт 2013, 23:33

Айде и аз да се включа, незнам дали е похвално но се сбогувах със старото орионче и сега нов проблем си взех.
От няколко дни чета и прилагам прочетеното защото ескорта (форд ескорт 1997 с пластмасов смукателен колектор) има проблем с празните обороти.
Първо смених счупената ламбда сонда, след това разглобих колектора, почистих стъпковия мотор направи ми впечатление че почти не помръдва, почистих смазах и гопораздвижих, смених свещи и въздушен филтър, изчистих мафа и го премерих, премерих тпс. Резултата е по добре но пак зле, не държи обороти гасне, забива като пусна педала на газта на скорост и играят яко оборотите, направих теста със стъпковия мотор, директно го вързах към акумулатора и леко потерпваше, измерих 2-та датчика за антифриза и въздуха и са наред. Намерих си друг стъпков мотор и го смених днес, мисля че сгреших тъй като не го почистих а той е в пъти по мръсен от колкото моят. Резултата е колата е доста по добре, има празен ход, не забива, но трябва 2 мин да поработи защото ако цъкна педал оборотите падат и опитва да гасне. Имам чувството че гумените уплътнители на колектора са заминали и леко смуча въздух, ще ги сменя и ще изчистя стъпков и ще пива за резултата.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от essex » 22 окт 2013, 22:21

Свалих ступковия и го почистих с меглио, доста чернилка излезе. Колата работи добре, от време на време пропуска такт, почти не се усеща.
След като я запаля 1 мин не трябва да пипам педал и след това горе долу се оправя иначе заглухва и гасне.
Свалих позагря малко, изгасих я за 2 мин и пак я запалих и пак имаше леко глъхнене, махнах букста на тпс и по добре заработи.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от essex » 23 окт 2013, 22:24

Днес реших да проверя отново тпс, маф.ТПС на контакт ми показва 0,77 в при бавно завъртане напрежението плавно се качи до 4,5 в, а четох че трябва да е 0.9-1 в , врътнах го на 0,9 и запалих колата, изгасна два пъти и на третия път се задържаха оборотите но след като натиснах леко педала на газта изгасна отново, на 4-тия път с много зор и натискане на педала се изфорсира, свалих буксата на тпс за да пробвам без него, но без резултат.
Забелязах че на студена кола едва 1000 оборота държи, припомпах аз педала на спирачката и започнаха леко да пропадат оборотите, което ми говори бедна горивна смес което значи че от някъде гълта допълнителен въздух :mrgreen: извадих аз маркуча за pcv клапана и го запуших, запалих и оборотите застанаха на 1200, натиснах педала на газта леко и се форсира БЕЗ пропадане , бързо натиснах педала и пак се форсира без проблем. Сложих на мястото маркучето за pcv клапана и запалих колата, започна да глъхне като натиснах педала.
Проблема е локализиран, смуче въздух. Свалих pcv клапана и го видях че не е толкова задръстен а по точно нормално мръсен, някаква метална част която сигурное затварящата част се клатушка свободно в него, така ли трябва да е, и в 2-те посоки си пропуска. Ако pcv клапана не е проблема, то значи гумените пръстенчета на пластмасовия колектор са за смяна, всичко друго е проверено.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от opex » 26 окт 2013, 01:54

Така прави PCV клапана. Аз съм затапил маркуча, който отива от него към всмукателния колектор, а неговия си съм оставил да виси навън от началото на миналия Декември (от тогава колата ми е в ръцете). Питай ме имал ли съм проблем ;)
Колкото до ТПС - трябва да имаш предвид, че на контакт напрежението, което се мери е малко по-ниско от при работа на място и високи обороти. 0,77в е напълно в рамките на нормалното. При все това компютъра има 10 до 15 процента толеранс към сензорите и се обучава. По-добре го върни. И ще трябва да ресетнеш компютъра понеже се е обучавал спрямо старите стойности.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 106 госта