1.8 TD - От капачката на главата тече/хвърля масло
Публикувано: 30 юли 2010, 04:13
Здравейте!
За пръв път ми се случва и нямам представа какво да правя... Порових из форума, но не намерих подобна тема.
Говоря за Escort 1.8 TD.
Паркирам снощи пред нас. Няколко минути по-късно слизам да преместя колата и какво да видя - оставил съм обилна диря и локви масло...
Тъй като беше 2:00 посред нощ не можах добре да огледам, но видях че капачката за наливане на масло е омазнена и под нея всичко е обилно омаслено, като по детайлите и агрегатите по-надолу има цели езерца масло. От картера капеше.
Отворих капачката - беше стегната и добре затворена. При отворена капачка и изгасен мотор излизаше нещо като пара, съвсем фина, едва забележима на светлината на фенерчето. Обяснявам си го с горещия мотор и относително ниската околна температура (20*С). Погледнах маслото - изглеждаше нормално - черно без примеси. Огледах внимателно гарнитурите, блока, главата - сухи са. Маслото идва единствено от капачката и се стичаше надолу.
Погледнах нивото според щеката - не е мръднало. Досега колата никога не е харчила масло, никога не се е налагало да доливам между смените. Масло и филтър сменях преди 4 месеца и 4000 км. Мотора не е прегрявал, не е протичал, не избивал вода. Преди 4 месеца го наводних, но нямах последствия (изкривени биели или клапани). Колата върви съвсем нормално, има тяга и доста бяга, не съм установил промяна в звука на мотора...
Не съм проверявал дали хвърля пръски от капачката при работещ мотор. Не пробвах дали духа от капачката или от щеката. Не съм гледал уплътнителя на капачката. Утре на светло ще погледна по-обстойно...
Малко предистория:
Колата беше на козметичен ремонт - вапцане на одрасквания по броните. Като я взех преди 5 дни двигателя беше напълно сух. Оттогава до днес не бях отварял капака.
На 26.07. карах в потопа, който се изсипа над Варна. В проливния дъжд скоростта ми беше 30-40км/ч, през локвите пълзях с 20. Наложи ми се да карам през наводнена улица - само на 1ва без никаква газ с 5 км/ч. Водата стигаше до праговете и вратите.
Наводнявал съм мотор и знам какви са последствията (бях късметлия и ми се размина само с пръснат охлюв на турбото), затова през локвите пълзях.
След дъжда не усетих никакви щети по мотора - вървеше съвсем нормално, с тяга и без промяна в звука. Съмнявам се да съм вкарал вода... Не съм гледал антифриза - ще погледна за промяна в цвета му, ще огледам дали маслото не е станало на "боза" (масло + антифриз/вода).
На 27.07. пътувах извънградско. На магистралата го опънах за няколко минути на 150 км/ч и 3500 об./мин. с климатик. Не усетих някаква промяна. Съвсем добре си върви колицата...
През последните 2 дни (28.07.+29.07) карах само градско, а стилът ми е изключително спокоен. Рядко вдигам над 2500 об., избягвам да настъпвам над 3000-3500, да не говорим за 4000 об.
Някакви идеи какво може да се повредило?
Какво да проверявам, къде да търся?
Какви могат да бъдат причините да хвърля масло през капачката на главата?
Втулки, сегменти, семеринги, гарнитури, маркучи и прочие...?
За пръв път ми се случва и нямам представа какво да правя... Порових из форума, но не намерих подобна тема.
Говоря за Escort 1.8 TD.
Паркирам снощи пред нас. Няколко минути по-късно слизам да преместя колата и какво да видя - оставил съм обилна диря и локви масло...
Тъй като беше 2:00 посред нощ не можах добре да огледам, но видях че капачката за наливане на масло е омазнена и под нея всичко е обилно омаслено, като по детайлите и агрегатите по-надолу има цели езерца масло. От картера капеше.
Отворих капачката - беше стегната и добре затворена. При отворена капачка и изгасен мотор излизаше нещо като пара, съвсем фина, едва забележима на светлината на фенерчето. Обяснявам си го с горещия мотор и относително ниската околна температура (20*С). Погледнах маслото - изглеждаше нормално - черно без примеси. Огледах внимателно гарнитурите, блока, главата - сухи са. Маслото идва единствено от капачката и се стичаше надолу.
Погледнах нивото според щеката - не е мръднало. Досега колата никога не е харчила масло, никога не се е налагало да доливам между смените. Масло и филтър сменях преди 4 месеца и 4000 км. Мотора не е прегрявал, не е протичал, не избивал вода. Преди 4 месеца го наводних, но нямах последствия (изкривени биели или клапани). Колата върви съвсем нормално, има тяга и доста бяга, не съм установил промяна в звука на мотора...
Не съм проверявал дали хвърля пръски от капачката при работещ мотор. Не пробвах дали духа от капачката или от щеката. Не съм гледал уплътнителя на капачката. Утре на светло ще погледна по-обстойно...
Малко предистория:
Колата беше на козметичен ремонт - вапцане на одрасквания по броните. Като я взех преди 5 дни двигателя беше напълно сух. Оттогава до днес не бях отварял капака.
На 26.07. карах в потопа, който се изсипа над Варна. В проливния дъжд скоростта ми беше 30-40км/ч, през локвите пълзях с 20. Наложи ми се да карам през наводнена улица - само на 1ва без никаква газ с 5 км/ч. Водата стигаше до праговете и вратите.
Наводнявал съм мотор и знам какви са последствията (бях късметлия и ми се размина само с пръснат охлюв на турбото), затова през локвите пълзях.
След дъжда не усетих никакви щети по мотора - вървеше съвсем нормално, с тяга и без промяна в звука. Съмнявам се да съм вкарал вода... Не съм гледал антифриза - ще погледна за промяна в цвета му, ще огледам дали маслото не е станало на "боза" (масло + антифриз/вода).
На 27.07. пътувах извънградско. На магистралата го опънах за няколко минути на 150 км/ч и 3500 об./мин. с климатик. Не усетих някаква промяна. Съвсем добре си върви колицата...
През последните 2 дни (28.07.+29.07) карах само градско, а стилът ми е изключително спокоен. Рядко вдигам над 2500 об., избягвам да настъпвам над 3000-3500, да не говорим за 4000 об.
Някакви идеи какво може да се повредило?
Какво да проверявам, къде да търся?
Какви могат да бъдат причините да хвърля масло през капачката на главата?
Втулки, сегменти, семеринги, гарнитури, маркучи и прочие...?