Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от {REDNIKA} » 02 авг 2010, 20:07

Става въпрос за Форд Мондео МК1 1995 година 2.0i 136к.с. с Бордови Компютър.
Въпросът ми е такъв възможно ли е когато е изтекло маслото напълно Бордовия Компютър да ми е блокирал паленето защото след като отбих и двигателя угасна Колата не пожела да завърти повече двигателя на Стартер Очаквам компетентни мнения.

БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от S_C » 02 авг 2010, 20:46

Не съм срещал в сервизната документация на моето мондео информация за подобна защита.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от HACKO » 02 авг 2010, 20:55

Надали. Не уточняваш какво значи да не завърта стартера, като завъртиш ключа и нищо не става или бендикса се изхвърля а стартера не се завърта? Със каква скорост караше, на какви обороти, колко път измина след удара или ако спря веднага угаси ли мотора или продължи да работи и колко?
Вероятността да си блокирал д-ля е голяма. Евентуално нови лагери и шлайф на вала и си готов
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от {REDNIKA} » 03 авг 2010, 02:51

Еми по принцип карах бавно на първа на около 2000 - 2500 оборота двигателя уаснса веднъж запалих го за да искарам колата от пътя и пак угасна. От там нататак Стартера само изхвърля но не завърта изпратих един познат да купи 4 литра масло като все още не знаех че картера ми е пробит защото по принцип имам и проблеми с радиатора малко тече и сега ще го правя и него и след като донесе маслото тръгнах да го сипвам изсипах три литра масло и забелязах че започна да тече от долу и това е което се случи сега колата е паркирана пред блока на един приятел и чака да и свалим картера да го заварят да и сипя масло и да се пробвам да я запаля надявам се вс да е наред но ще се разбере като го направя.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от HACKO » 03 авг 2010, 08:23

Направо започвай да сваляш мотора, както го описваш, си направил хубаво класическо блокиране на двигателя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от S_C » 03 авг 2010, 15:19

{REDNIKA}...търси си мотор.Така,както го описваш,тоя е блокирал.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от urgan » 04 авг 2010, 00:28

Добре де колко време е работил мотора без масло за да блокира?
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от S_C » 04 авг 2010, 12:43

Разликата в мазането на 2.0 и другите зетеци е в наличието на "oil spray jets"-едни пишки,дето взимат масло от маслена магистрала и го разпръскват по цилиндъра отвътре.
Изображение
Виждат се на снимката много ясно.Само 2.0 и RS имат тая екстра.
На това обаче отговаря по-голям дебит на маслена помпа,от там много по-голям риск колата да блокира ако остане без масло.При толкова много компоненти,които трява да се захранват под налягане,с добавка хидравличните повдигачи и т.н....системата се изпразва за секунди.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от {REDNIKA} » 04 авг 2010, 15:28

Ако намеря нов мотор нали трябва да се регистрира и така на татак за да може всичко да е редовно според вас ако е станало това което си мислим и си говорим за него колко горе долу би ми струвал ремонта на този двигател. В София и ако можете ми препоръчайте някой майстор от Който сте доволни ;)
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от S_C » 05 авг 2010, 08:52

Зависи какви поражения има по твоя.
При смяна на мотор-около 200 лева технотест.Под 200 са,ама забравих точно колко.
Към тях нов комплект талони.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от carrot » 05 авг 2010, 10:50

S_C написа:...
При смяна на мотор-около 200 лева технотест.Под 200 са,ама забравих точно колко.
Към тях нов комплект талони.
Хайде сега! Това за технотеста е валидно, ако двигателя не се монтира серийно в модела.
За мотора трябва някакъв документ за придобиване (фактура например), после смяна талони.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от S_C » 05 авг 2010, 11:42

Пробвал ли си да минеш през КАТ само с документи за мотора...И да е минавал тоя номер някога,вече не минава.Защо от КАТ отказват да регистрират коли със сменени мотори,когато се монтира дори същата мощност мотор,нямам идея.Последно време 3-4 човека се пробваха на тоя вариант и не мина.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от Revell » 06 авг 2010, 09:10

това според мен е доста относително...при мен в големия талон няма номер на ДВГ. Явно го смятат за резервна част...

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от G_o_c_e_v » 06 авг 2010, 17:11

За много драстични поражения говорите, че да смени двигателя. Може само да е стегнал коляновия вал, на първа скорост и да угасне няма опасност да изкриви нещо. Говоря така, защото на магистралата на нашия бус му блокира двигателя, причина запушена маслена магистрала на едно от колената на коляновия вал. Последици лагера направо се беше заварил за вала, и беше изметнало малко коляновия вал, но до толкова че той да стане неизползваем.
На първа скорост на дали ще има изкривено, разглобяване, шлайф, и може и да стане. Зависи вече от пораженията

Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от {REDNIKA} » 06 авг 2010, 19:34

И аз така си мисля колега благодаря все пак за съвета.
Наистина в този случей колата е карана само на първа до към 2000 - 2500 оборота и преди да угасне леко я форсирах.
Изображение

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от cockyhotty » 07 авг 2010, 00:53

Явно някои хора не виждаш специфични лампи по таблото...Като да речем за ниско налягане и ниско ниво на маслото?!Все някоя от двете е сработила.Направо не ми е ясно...

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от TED » 07 авг 2010, 02:16

Номера със смяна на двигател мина за мен миналата година в КАТ - Пловдив без проблем. Двигателя беше от същата марка/модел автомобил.

Ако двигателят ти е блокирал всеки ремонт излиза равен или по-скъп на цена от купуването на двигател втора употреба. Не се занимавай с глупости, сменяй двигателя. В пъти по-лесно и бързо е и избягваш променливата "голям майстор".
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
{REDNIKA}
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 12 мар 2010, 19:22
Модел на автомобила: MONDEO 2.0i 1995
Местоположение: Две могили, Русенско - София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от {REDNIKA} » 07 авг 2010, 09:56

{REDNIKA} написа:И аз така си мисля колега благодаря все пак за съвета.
Наистина в този случей колата е карана само на първа до към 2000 - 2500 оборота и преди да угасне леко я форсирах.
Проблемът е че нито една от лампите не ми светна това е проблемът не знайно защо и това също ще го проверя
Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от Edinuser » 07 авг 2010, 22:28

Може да е дефектен датчик - на мен така ми беше дефектирал и не светваше изобщо - беше избил и сълзеше чак масло от него. Като го смених - сега е нормално.
Подавам контакт светват всички индикатори за теста, след 3-4 секунди оставт да светят само акумулатор и налягане на маслото които изгасват като запаля двигателя.
При следваща смяна на маслото мисля да проверя и тази за нивото - дали ще светне на контакт като източим старото.

ivel
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 01 дек 2009, 23:17
Модел на автомобила: Преди-FORD Orion 1.4mi
Сега-RENAULT Laguna 1.9dTi
Status: Извън линия

Re: Колеги Пробих си картера и ми изтече маслото

Мнение от ivel » 08 авг 2010, 10:16

Ако се наложи да се сменя двигателя.Процедурата я минах през февруари в КАТ-Пловдив.
"Новия" двигател е закупен от автоморга и имам:
- договор за покупко-продажба(не е нужно да е нотариално заверен).
-фактура.
-копие от талона за бракуване на колата донор.
Забележка.....Двигателите бяха еднакви като кубици и конски сили,ако са различни би трябвало да се мине на технотест.За Пловдив се минаваше около митницата.
Къде е технотеста в момента не знам.
В КАТ отиваш на гишето и казваш че си сменял двигателя и искаш да сменяш талоните.Тук 2-3 лева...там 5-6 лева.Общо излезе около 30 лева.
После те "преглеждат" за светлини,комплекта с аптечката,пожарогасителя и т.н.
Влизаш на канала(валяците) да проверят спирачките.После гледат номера на двигателя и рамата и ако всичко е наред след 30 минути новите талони са готови.


И още нещо.Едната лелка на гишето,където приема документите се опита да се направи на интересна,как така от Ескорт слагам двг.на Орион. :lol:
Последна промяна от ivel на 30 авг 2010, 20:39, променено общо 1 път.
Мек съединител...Друг плюс няма.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта