Въпрос за центровка на дизел

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kazama1
потребител
потребител
Мнения: 177
Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Въпрос за центровка на дизел

Мнение от kazama1 » 13 сеп 2010, 16:17

колата е форд мондео мк2 1.8 дизел 98г. въпроса ми е откъде се изменя центровката на помпата трябва ми леко предварение.
Говедото е по хитро от лисицата ,защото всички го мислят за говедо...

Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от gazetto » 13 сеп 2010, 18:53

Като свалиш шайбата която върти хидравликата ще видиш 3 болтчета на помпата.От там може за по-лесно.Вдигаш на крик,разкриваш си въпросното място,леко само разхлабваш болтчетат,включваш на 5-та скорост и въртиш на колелото в посоката в която желаеш. ;):
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от specialista » 13 сеп 2010, 21:38

kazama1 написа:колата е форд мондео мк2 1.8 дизел 98г. въпроса ми е откъде се изменя центровката на помпата трябва ми леко предварение.

И защо (как)реши че имаш нужда от предвърение???Имай впредвид че имаш и авансаторен клапан управляван от контролер.Той не може да компенсира всичките ни прищевки,от които нуждата е съмнителна.За добра и икономична работа
трябва мотора да центрован прецизно.Ако въпроса ти се измести в тази посока ,как даго направиш това вече е друга работа и бих дал насоки.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
vanko
потребител
потребител
Мнения: 315
Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
Местоположение: pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от vanko » 14 сеп 2010, 00:09

Доколкото знам при зацепването на мотора (при поставянето на Ангренажния ремък) ГНП-то е фиксирано само в едно положение.Клапан -Авансатора дава на помпата квото и е нужно според компа.Да се пипа повече помпата мисля че е необходимо вече професионално маисторско мнение и наи-вече Сервиз
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от diesel1.6 » 14 сеп 2010, 08:29

Като мръднеш помпата, ще шашнеш електрониката, ако случайно все още е работеща правилно.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от escorttd1 » 15 сеп 2010, 12:35

Най-добре работи двигателят когато центровката е направена точно по белезите. Всичко друго води до увеличен разход, лоша работа и трудно палене!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от specialista » 19 сеп 2010, 16:32

escorttd1 написа:Най-добре работи двигателят когато центровката е направена точно по белезите. Всичко друго води до увеличен разход, лоша работа и трудно палене!

Да ,обаче тук белези няма за това се ползват специални инстроменти.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от escorttd1 » 21 сеп 2010, 23:24

Именно това имах в предвид като написах "белези": щифт в шайбата на помпата, и в блока на двигателя и шина на разпр. вал.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от diesel1.6 » 22 сеп 2010, 19:20

В книжкара на помпата пише и за някакви микрометри и приспособления, различни от щифт.

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от зуница » 22 сеп 2010, 20:07

Скоро ми правиха центровка на помпата в сервиз.Свалиха ремъка и шайбата на хидравликата, охлабиха трите болта на ремъчната шайба на помпата и с почукване по един от болтовете в едната посока промениха центровката.(За да стане това откачиха и маркуча на охлаждането който пречи на свободната работа.Изтече около 1,5 литра антифриз.)
Просто и непредсказуемо.С колко градуса и в каква посока е променена? Сега очаквам положителен ефект.
Истинската центровка е с микрометъра ,ама кой я прави?
А проблема беше ,че при рязко подаване на "газ" колата се "замисля" и при леко отнемане на "газта" поема рязко.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от specialista » 22 сеп 2010, 22:03

diesel1.6 написа:В книжкара на помпата пише и за някакви микрометри и приспособления, различни от щифт.
Това дето го пише в книжката го има на един модел помпа,но на МК2 не съм я срещал.Там на истина се позват такива приспособления + часовноков индикатор,както и на всички Бош помпи,за които имам направени приспособления и често ползвам индикатора за центровка на някоя помпа.Лошото е че отнема много време,доста е демонтажа после е обезвъздушаване и т.н. За това 99% не го правят ами съкращават процедурата или на око,ухо и т.н.
В случая на МК2 си има фиксиращ чоп на ГНП плюс за останалите валове.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от diesel1.6 » 22 сеп 2010, 23:06

зуница написа: А проблема беше ,че при рязко подаване на "газ" колата се "замисля" и при леко отнемане на "газта" поема рязко.
От три мондео 1,8тд, едно и половина така правят и повечето монтьори се твърдят , че колата така си върви. Да, но едното върви чудесно. Правено е във Варна, до зеленчуковата борса. Другото мондео все си мисли, а "половинката" е моето, което май си запуши катализатора по едно време и взе така да се спъва. Аз оттогава се ядосах на авансаторът, защото проблемът изглежда като двигател с повечко предварение. За съжаление (за целите на разучаването на проблема), като поразчистих ауспуха и колата се пооправи.
По-горе ме питаха защо се интересувам от тези неща - описаното е поводът, причината е любопитство смесено с проф интерес.
Колегата специалист, имаш ли идея от какво е този номер със замислянето и литването при отнемане на газ?
Зуница, колата с катализатор и ЕГР ли беше?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от specialista » 23 сеп 2010, 10:11

Аз идеи имам,но без преглед само мога да гадая.Най важната проверка на тези помпи е да се разбере дали не смуче от някъде въздух. Той е пагубен за тези помпи .Много ми прилича на проблоем с доставката на гориво,но това са само догатки.Проблема свързан ли е с пушаци (цвят на пушека ако може)?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от зуница » 23 сеп 2010, 18:01

Здравейте! ЕГР е с откачено и затапено маркуче за вакуума и затапена с ламаринка връзка от изпускателния колектор.Катализатора е чист и решетката му се вижда.
След "мръдването" на центровката колата набира бавно и плавно ускорява.Отнемането на "газта" не ускорява ,а плавно забавя.Предполагам посоката на промяна на изпреварването не е уцелена.
Пушенето зависи от нафтата с която карам.Зимата не забелязах пушеци .Лятото припушва ЧЕРНО при рязко ускоряване. Центровката на помпата CAV RotoDiesel се прави с приспособление Ford №21-100 или с микрометър и щифт за ГМТ,според руската книга "FORD Mondeo -бензин,дизель 1993-2000гг.выпуска ; РУКОВОДСТВО по ремонту и эксплуатациии".
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от diesel1.6 » 23 сеп 2010, 19:45

Мисля, че мондео, дето мисли, обикновено припушва черно. Това става след като се е "отпушило" и турбото свисти вече изотвътре - примерно над 2100 оборота някъде. Няма начин да се набере яко без да припуши черно. Докато редовно мондео има приятното свойство да ускори равномерно с леко подаване на газ още от 1700-1800 оборота до над 3000. На спънатите им се губи добрата работа при леко натиснат педал на газта. Също бучат повече - не остро чукане, но бучене в различни режими.
Опита ми е че такова мислене, неотзивчивост на педала на газта или придърпване са свързани с лошо регулирана горивна смес и/или ъгъл на запалване. При дизела горивната смес си е все добра, остава ъгълът да не е коректния = проверка на помпата и авансатора.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Въпрос за центровка на дизел

Мнение от specialista » 24 сеп 2010, 21:17

Щях да ти давам координатите на човек в София да му пробваш Мондеото,но в последния момент забелязах че си от Варна.
Съжалявам,този пост може да го изтрият модераторите.А и щях да направя макло не регламентирана реклама.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта